
گوگل در تلاش است تا از رهگیری کاربران اندروید در اپلیکیشنها جلوگیری کند؛ قابلیتی مشابه آنچه اپل در آخرین بهروزرسانی iOS برای کاربران آیفون ارائه میدهد.
اپل مدتی پیش اعلام کرد بهروزرسانی آیفون حاوی ابزاری تحت عنوان شفافیت رهگیری اپلیکیشن (App Tracking Transparency) است که به کاربران امکان میدهد بهتر روی حریم خصوصی خود کنترل داشته باشند. براساس گزارش GSMArena به نقل از بلومبرگ، گوگل اکنون به طراحی قابلیتی مشابه برای اندروید فکر میکند تا بهواسطهی آن، جلوی رهگیری کاربر در اپلیکیشنهای سیستمعامل گرفته شود. البته این قابلیت اندروید در مراحل اولیه قرار دارد و فرایند توسعهی آن آغاز نشده است.
گوگل همواره به دنبال راههایی میگردد تا بهمنظور بالا بردن سطح حریم خصوصی در عین فراهمسازی اکوسیستمی سالم برای اپلیکیشنها که شامل تبلیغات نیز میشود، با توسعهدهندگان کار کند. منابعی ناشناس که نخواستهاند نامشان فاش شود میگویند گوگل به دنبال پیدا کردن راهی است تا بتواند بین مشتریان آگاه به مباحث حریم خصوصی و توسعهدهندگان و نیازهای مالی تبلیغدهندگان، تعادل ایجاد کند.
گوگل یکی از ثروتمندترین شرکتهای حوزهی تبلیغات دیجیتال است و سالانه بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار درآمد کسب میکند. بخش عظیمی از این درآمد، نتیجهی هدف قرار دادن دارندگان دستگاههای اندرویدی با تبلیغات است. بدین صورت که اگر کاربر در مرورگر کروم به دنبال محصولی خاص بگردد، بنر تبلیغاتی مربوط به فروش آن محصول در اپلیکیشنهای دیگر به نمایش گذاشته میشود؛ حتی اگر هدف کاربر از جستوجو، صرفا وقتگذرانی باشد.
دیدگاه شما کاربران زومیت دربارهی این خبر چیست؟
قوانین و مقررات ارسال دیدگاه در بخش دیدگاههای زومیت
لطفا در نظر داشته باشید که زومیت در صورت مشاهدهی دیدگاه خلاف قوانین سایت، این حق را دارد که دیدگاه کاربر را بدون اطلاع قبلی پاک کند. همچنین در صورت تکرار در نقض قوانین سایت، به صلاحدید زومیت، حساب کاربری کاربر خاطی مسدود خواهد شد.
در صورت مشاهدهی تاپیک ها و پست های توهین آمیز یا خلاف قوانین از بحث کردن و پاسخ دادن به آنها جدا خودداری کرده و صرفا موضوع را از طریق آیکون گزارش به اطلاع ما برسانید.