کاربران از مشکلات مربوط به ارتباط بی‌سیم Wi-Fi در iOS 6 شکایت دارند

یک‌شنبه ۹ مهر ۱۳۹۱ - ۱۳:۰۱
مطالعه 3 دقیقه
این موضوع که یک تلفن هوشمند و یا سیستم‌عامل جدید پس از انتشار، دچار مشکلات فنی کوچک و بزرگ شود، مورد تازه‌ای نیست. قبلا نیز موارد مشابهی در رابطه با شبکه بی‌سیم Wi-Fi در سری One اچ تی سی یا مشکل سیستم GPS در تبلت‌های اسوس را مشاهده کرده بودید، اما زمانی که شرکت تولیدکننده تنها یک محصول در بازار دارد، تا حدی این مشکل بزرگتر جلوه می‌کند، چرا که اگر آن را زودتر حل ننماید بخش بزرگی از مشتریان از دست او ناراضی خواهند شد. بر اساس موارد و تجاربی که کاربران اپل در انجمن‌ و وب‌سایت‌های مختلف گزارش کرده‌اند، iOS 6 در اتصال Wi-Fi آنگونه که شایسته است، عمل نمی‌کند. با زومیت همراه باشید تا با جزییات این خبر آشنا شوید.
تبلیغات

این اولین بار نیست که یک سیستم عامل اپل مشکل WiFi داشته است. اما مشکل اینجاست که سیستم‌عامل‌های جدید اپل بر خلاف اندورید به سرعت در میان کاربران منتشر می‌شود و بخش عمده‌ای از مشتریان سریعا دستگاه خود را به نسخه جدید بروزرسانی می‌کنند. در حال حاضر 60 درصد کاربران آیفون و 40 درصد از کاربران آیپد، ابزارهای خود را به این سیستم عامل بروز کرده‌اند.

این موضوع به معنای آن است که میلیون‌ها نفر در حال حاضر از سیستم عامل iOS 6 استفاده می‌کنند و اگر این مشکل برطرف نشود، مسائل بزرگتری پیش روی اپل قرار می‌گیرد.

تعداد گزارشات و شکایات کاربران بسیار زیاد بوده است، به طوری که در بحثی که در انجمن پشتیبانی اپل ایجاد شده، جمعا نزدیک به 150 صفحه نظر ارسال شده است.

به خاطر دارم که Macbook Pro مدل 13 اینچی (با پردازنده Sandy Bridge اگر درست به یاد داشته باشم) نیز زمانی این مشکل را داشت که بعدا برطرف شد. اما همین مشکل روی فروش آن تاثیر منفی بزرگی گذاشت و بسیاری از خرید آن امتناع کردند و به دنبال Macbook Air یا محصولات شرکت‌های دیگر رفتند.

مشکل Wi-Fi در iOS 6 کلا به دو دسته تقسیم می‌شود: اول متصل نشدن به برخی از Access Pointها و دوم سرعت کم در برخی موارد. در هر صورت با اینکه اپل هنوز بیانیه رسمی در این مورد منتشر نکرده است، اما بخش پشتیبانی فنی این شرکت کاملا به موضوع اشراف دارد و در حال بررسی راه حل می‌باشد.

نویسنده وب سایت CNET موارد دیگری که خود تجربه کرده را نیز در اختیار خوانندگان قرار داده است، مشکل این نویسنده متصل نشدن به روترهای Netgear است که با Downgrade کردن Firmware مشکل برطرف شده است. (هر چند این راه حل را هر کسی انجام نمی‌دهد و نباید انتظار داشت که همه افراد متخصص استفاده از تجهیزات شبکه باشند)

مورد دیگری که این نویسنده از آن گلایه داشت اتصال شبکه نسل چهارم LTE بوده که به گفته وی به صورت نامطمئن عمل می‌کند و در بعضی شرایط دستگاه آیفون 5 و آیپد رتینای او بین شبکه نسل سوم و چهارم نوسان می‌‎نماید.

بعد از مشکل نقشه اپل، سیستم عامل iOS 6 به شدت زیر سوال رفت، حال با وجود این مشکل که به نظر کوچک هم نمی‌رسد، این شرکت سریعا باید با یک بروزرسانی مناسب مشکل را حل نموده و به کاربران پاسخ لازم را بدهد، در غیر این صورت باید منتظر موج جدیدی از تبلیغات منفی از سوی رقبا و کاهش فروش محصولات خود باشد.

نظر شما در مورد مشکلات این سیستم عامل چیست؟ به نظر شما عامل این دسته از مشکلات که مخصوصا برای WiFi ایجاد می‌شود و گریبان‌گیر بسیاری از شرکتها شده، چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات