ویندوز فون 8 مایکروسافت معرفی شد و پاییز امسال نیز عرضه می‌شود

چهارشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۱ - ۲۱:۲۱
مطالعه 2 دقیقه
همان‌طور که پیشتر هم اعلام کردیم، کنفرانس مایکروسافت ساعت 8:30 شب آغاز شده است. مایکروسافت قرار بود در این کنفرانس، ویندوز فون 8 را معرفی کرده، مشخصات و ویژگی‌های آن را شرح دهد. دقایقی پیش سخنگوی مایکروسافت از عرضه این سیستم‌عامل مخصوص تلفن‌های هوشمند، در پاییز امسال خبر داد. در ادامه ویژگی‌های Windows Phone 8 را مشاهده می‌کنید.
تبلیغات

مایکروسافت نسخه جدید ویندوز فون 8 را در پاییز امسال عرضه می‌کند. نسخه پیش نمایش این سیستم عامل نیز به زودی عرضه می‌شود.

ویندوز فون ۸ از پردازنده‌های چند هسته‌ای پشتیبانی می‌کند و قادر است برروی ابزار با ۶۴ هسته نیز اجرا شود اما مایکروسافت در پاییز امسال ابتدا آن را به همراه ابزارهای مجهز پردازنده ۲ هسته‌ای عرضه ‌خواهد کرد. هسته اصلی WP8 با ویندوز ۸ یکسان است و این بدین معناست که تولیدکنندگان به راحتی می‌توانند نرم‌افزارهای مبتنی بر ویندوز ۸ خود را با کمی تغییر برروی ویندوز فون ۸ نیز اجرا کنند.

ویندوز فون ۸ از DirectX پشتیبانی می‌کند و تولیدکنندگان به راحتی می‌توانند بازی‌های تحت ویندوز را برای ویندوز فون ۸ تبدیل کنند.

 ویندوز فون 8 سه رزولوشن را ارائه می کند که بیشترین آنها 1280x768 پیکسل بوده و از Micro SD نیز پشتیبانی می‌کند.

مایکروسافت اعلام کرده برنامه‌هایی که برای نسخه 7.5 عرضه شدند، برای نصب در ویندوز 8 که رزولوشن بالاتری دارد، نیاز به Refactoring ندارند.

همچنین Internet Explorer 10 نیز در این سیستم‌عامل وجود دارد. نحوه نمایش صفحات و امکانات IE 10 ویندوز فون ۸ تفاوتی با نسخه رومیزی این مرورگر نمی‌کند جالب است بدانید که WP8 بازده بسیار بالاتری نسبت به Galaxy S III و HTC One S و iPhone 4S در iOS 6 در آزمایش SunSpider دارد!

wp-summit-0139

نقشه پیش فرض در این سیستم عامل همان نقشه نوکیا است. که امکان مسیریابی قدم‌به قدم را نیز داراست.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات