مایکروسافت از سه نسخه متفاوت ویندوز 8 پرده برداری کرد

یک‌شنبه ۳ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۰۹:۱۲
مطالعه 2 دقیقه
تا چند ماه دیگر نسخه جدید محبوب‌ترین سیستم‌عامل دنیا منتشر خواهد شد. گمانه زنی در مورد نسخه‌های متفاوت ویندوز ۸ بسیار بوده اما مایکروسافت به تازگی در وبلاگ رسمی خود به ذکر جزئیات بیشتر در مورد نسخه‌های متفاوت این سیستم‌عامل پرداخته که در ادامه با آنها آشنا خواهید شد.
تبلیغات

مایکروسافت روز دوشنبه اعلام کرد که نسل بعدی سیستم‌عامل این کمپانی یعنی ویندوز 8 در سه نسخه ارائه می گردد:

  • Windows 8
  • Windows 8 Pro
  • Windows RT

مایکروسافت هر نسخه را با جزئیات در بلاگ خود تشریح کرده و ادعا نموده که هر کدام از این نسخه‌ها تجربه متفاوتی را در اختیار کاربر قرار می‌دهند. Windows 8 و Windows 8 Pro تبلت‌ها و PC های مبتنی بر پردازنده های x86 و نسخه Windows RT برای دستگاه‌های مبتنی بر پردازنده ARM طراحی شده‌اند. نسخه اصلی ویندوز 8 برای استفاده روزمره تولید شده، در حالی که نسخه Pro برای مشتاقان تکنولوژی و متخصصان دنیای تجارت و فناوری و نسخه RT برای دستگاه‌هایی با کارایی سبکتر ارائه خواهد شد.

مقاله‌های مرتبط:

    نسخه Pro تمام ویژگی‌های این سیستم‌عامل شامل مجازی سازی، مدیریت PC، و ارتباط با دامین را دارد. بنا به گفته مایکروسافت "اگر مشتاق تکنولوژی هستید و یا می‌خواهید از کامپیوترتان در محیط های تجاری استفاده کنید، نیاز به ویندوز 8 نسخه Pro دارید."

    ویندوز RT که قبلا با نام غیر رسمی Windows on ARM شناخته می‌شد، فقط به صورت از قبل نصب شده روی تبلت‌ها و PC‌های مبتنی بر ARM وجود خواهد داشت و شامل نسخه جدید بهبود یافته برای صفحات لمسی دسکتاپ Microsoft Word, Excel, PowerPoint و OneNote خواهد بود. مایکروسافت بنا به گزارش‌ها کار روی ویندوز 8 را تا پایان تابستان به پایان می‌رساند و اولین موج PC ها و تبلت های مبتنی بر پلتفرم جدید در اکتبر عرضه خواهند شد.

    تبلیغات
    داغ‌ترین مطالب روز

    نظرات

    تبلیغات