گوشی مفهومی زد تی ای به سرعت دانلود یک گیگابیت بر ثانیه دست یافت

دوشنبه ۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۵
مطالعه 1 دقیقه
زدتی‌ای روز گذشته در MWC 2017 از گوشی مفهومی جدیدی با نام گیگابیت فون پرده برداشت.
تبلیغات

زد ‌تی ای در کنگره جهانی موبایل امسال گوشی جدیدی مبتنی بر شبکه 5G معرفی کرده است. این گوشی مفهومی، توانایی دستیابی به سرعت دانلود یک گیگابیت بر ثانیه دارد. شاید تصور شود با معرفی این گوشی وارد فاز جدیدی از دنیای موبایل شده‌ایم اما این گوشی تنها یک نمونه مفهومی است.

شاید زد‌تی‌ای هیچگاه این گوشی مبتنی بر شبکه 5G‌ را تولید و به فروش نرساند؛ اما این معرفی سخن از آینده دنیای ارتباطات موبایل و پتانسیل‌های آن دارد. کار روی این نسل از شبکه‌ها مدت‌ها است که شروع شده و قطعا در آینده نه چندان دور در گوشی‌های هوشمند شاهد استفاده از آن هستیم. اینتل، کوالکام و سامسونگ چیپست‌های ال‌تی‌ای پرسرعت خود را معرفی کرده‌اند و اپراتورهای مختلفی همچون ورایزن و AT&T در حال برنامه‌ریزی برای عملیاتی کردن شبکه 5G خود هستند.

زد تی ای گیگابیت فون از پردازنده اسنپدراگون ۸۳۵ شرکت کوالکام بهره می‌برد و از یک مودم X16‌ ال‌تی‌ای در آن استفاده شده است. این گوشی به لطف استفاده از تکنولوژی آنتن 4×4 MIMO و مدولاسیون 256-QAM به سرعت دانلود یک گیگابیت بر ثانیه دست یافته است. نمایش این گوشی هوشمند در کنگره جهانی موبایل امسال نوید عملیاتی شدن استفاده از این تکنولوژی در آینده نزدیک می‌دهد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات