خودرو فرمول یک آلپاین ۲۰۲۱ معرفی شد

شنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۰
مطالعه 3 دقیقه
تیم فرمول یک آلپاین از خودروی A521 برای رقابت‌های فصل ۲۰۲۱ رونمایی کرد و فرناندو آلونسو به همراه استبان اُکُن در فصل جدید با آن رانندگی می‌کنند.
تبلیغات

آلپاین (Alpine) از خودروی جدید برای فصل ۲۰۲۱ مسابقات فرمول یک رونمایی کرد و تعجب‌آور نیست که ببینیم این خودرو با طرح رنگ آبی کلاسیک خودروساز فرانسوی تزئین شده است.

نمای جلو خودروی فرمول یک آلپاین / 2021 Alpine A521 رنو سابق

به گزارش Carscoops، آلپاین نام جدیدی در فرمول ۱ است؛ اما سازنده‌ی فرانسوی خودروهای اسپرت، سابقه طولانی در مسابقات اتومبیل‌رانی دارد. قبل از ورود رنو برای نجات آن از بحران مالی، خودروهای اسپرت این شرکت که اغلب از امکانات و فناوری‌های رنو بهره می‌بردند، در دهه ۱۹۶۰ و ۱۹۷۰ برنده ده‌ها مسابقه و رالی معتبر بودند.

رنو این برند را در سال ۲۰۱۷ با تولید A110 به‌عنوان رقیب پورشه کیمن احیا کرد و اکنون به بالاترین رده‌ی موتوراسپرت رسیده است. تیم آلپاین اساساً همان رنوی سابق است که در فصل گذشته پنجم شد و خودروی این تیم با نام آلپاین A521 مدل ۲۰۲۱ نسخه‌ای تحول‌یافته از خودروی سال گذشته رنو RS20 به شمار می‌رود. ‌اکنون که مک‌لارن دوباره به استفاده از پیشرانه‌ی مرسدس بنز روی آورده است، آلپاین تنها تیم در فصل جاری خواهد بود که از پیشرانه‌ی رنو استفاده می‌کند.

رنگ آبی و قرمز آلپاین به A521 نمای بسیار متفاوتی نسبت به خودروی سال گذشته‌ی رنو می‌دهد؛ ولی این تنها چیزی نیست که تغییر کرده است و رانندگان این تیم جدید هستند. دنیل ریکیاردو به مک‌لارن رفت و فرناندو آلونسو، قهرمان دو دوره فرمول یک جهان، جایگاه او را در کنار استبان اُکُن گرفت.

آلونسو به‌تازگی پس از افتادن از دوچرخه در جاده، از ناحیه فک دچار آسیب‌دیدگی شد که نیاز به جراحی دارد. اما لوران روسی، مدیرعامل آلپاین، به هواداران و همه‌ی حامیان مالی اصلی این تیم اطمینان داد که آلونسو برای آزمایش قبل از فصل و مسابقه افتتاحیه امسال در بحرین از اواخر ماه جاری حاضر خواهد بود.

فرناندو آلونسو اسپانیایی با رنو در سال ۲۰۰۵ و ۲۰۰۶ دو بار قهرمان فرمول یک و در سال ۲۰۰۷ با رانندگی با مک‌لارن سوم شد. او همچنین سه بار پس از سباستین فتل دوم شد؛ اما هرگز موفقیت اولیه‌ی خود را تکرار نکرد و به مدت دو سال از رقابت‌های فرمول ۱ دور بود و در سایر رقابت‌های اتومبیل‌رانی فعالیت می‌کرد.

فرناندو آلونسو / Fernando Alonso راننده تیم فرمول یک آلپاین در فصل 2021

همان‌طور که می‌دانید، آلونسو در این دو سال وقت خود را به کارهای حاشیه‌ای سپری نکرد. او با تویوتا در سال‌های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ در مسابقات ۲۴ ساعته لمان برنده شد و در سال ۲۰۱۹ در مسابقات ۲۴ ساعت دیتونا به پیروزی رسید و در همان سال راننده‌ی مسابقات اتومبیل‌رانی استقامت جهان بود.

نمای بالا خودروی فرمول یک آلپاین / 2021 Alpine A521 رنو سابق
نمای عقب خودروی فرمول یک آلپاین / 2021 Alpine A521 رنو سابق
نمای جانبی خودروی فرمول یک آلپاین / 2021 Alpine A521 رنو سابق
نمای جلو خودروی فرمول یک آلپاین / 2021 Alpine A521 رنو سابق
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات