فنلاند؛ مهد رانندگان حرفه‌ای برای مسابقات واقعی و مجازی

پنج‌شنبه ۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
مقاله گروه پنتاگون موتور انگلستان نشان می‌دهد که بهترین رانندگان مسابقه‌ای بازی‌های ویدئویی جهان متعلق به کشور کوچک فنلاند هستند و آمریکا درمجموع در رده هشتم قرار دارد.
تبلیغات

کسانی که درباره‌ی اتومبیل‌رانی اطلاعات زیادی دارند، این جمله را شنیده‌اند: «اگر می‌خواهید در مسابقه پیروز شوید، راننده فنلاندی استخدام کنید». وقتی از مسابقه واقعی صحبت می‌شود، این موضوع درست است و در دنیای بازی‌های ویدئویی نیز رانندگان فنلاندی جایگاه خوبی دارند. به‌گزارش موتوروان، اخیرا گروه پنتاگون موتور انگلیس مقاله‌ای منتشر کرده است که کشورهای دارای بهترین رانندگان مسابقه مجازی را معرفی می‌کند.

پروژه شبیه سازی بازی ویدئویی

با‌توجه‌به اینکه بازی‌های شبیه‌سازی مسابقه‌ای به‌طور پیوسته در بخش واقع‌گرایی بهبود یافته‌اند، راه برای ایجاد برنامه‌هایی هموار شده است که بهترین استعدادهای مسابقه شبیه‌سازی را پشت فرمان خودرو واقعی مسابقه قرار می‌دهند. همه‌چیز در دنیای شبیه‌سازی مسابقات اتومبیل‌رانی از آکادمی نیسان GT شروع شد؛ اما اخیرا مک‌لارن رقابت سریع‌ترین گیمر جهان را برگزار کرد. اگر معناشناسی را بخواهیم کنار بگذاریم، شبیه‌سازی مسابقه صنعت پررونقی به‌شمار می‌رود که رقابت شدیدی در آن جریان دارد.

تمام این ویژگی‌ها درخورتوجه است؛ اما احتمالا می‌خواهید بدانید که ایالات متحده در این رده‌بندی کجا قرار دارد؟ متأسفانه آمریکا در رده‌بندی مجموع، هشتمین کشور برتر است؛ اما در رده‌های بالایی جدول رده‌بندی گرن توریسمو (Gran Turismo) قرار می‌‌گیرد. نکته‌ی جالب این است که فنلاند در این زمینه حتی در میان پنج تیم برتر هم قرار ندارد. بااین‌حال، رتبه‌ی سایر کشورها در مواردی مانند Grand Theft Auto و فرمول ۱، وضعیت بهتری دارد.

اگرچه می‌توانیم ادعای خود را درباره‌ی بازی GT Sport مطرح کنیم، واضح است که فنلاند راه خود را در بازی‌هایی مانند Mario Kart و Simpson's Hit and Run می‌داند؛ زیرا فنلاندی‌ها در این زمینه صاحب رتبه‌ی برتر هستند. فنلاند کشوری کوچک در اروپا با جمعیت ۵،۵۳۶،۱۴۶ نفر و مساحت ۳۳۸،۴۵۵ کیلومترمربع است که در نزدیکی روسیه و سوئد و نروژ قرار دارد. فنلاند در دنیا به‌عنوان دارنده‌ی یکی از بهترین سیستم‌های آموزشی شناخته می‌شود و همین موضوع روی سایر مشخصات فرهنگی و اجتماعی مردم این کشور تأثیر بسزایی می‌گذارد که خود را در اقتصاد، ورزش، سیاست و سایر عرصه‌ها نشان می‌دهد. 

آکادمی نیسان جی تی / nissan GT

جای تعجب نیست که همه ما اوقات فراغت زیادی دراختیار داریم تا صعود خود را به‌سمت بالای جدول رده‌بندی گیمرهای دنیا افزایش دهیم. تا آن زمان، بازی‌های ویدئویی چاره و راه فرار بسیار خوبی برای دوران سختی است که همه ما به تحمل آن مجبور بوده‌ایم.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات