همیلتون به هفتمین عنوان قهرمانی فرمول یک و رکورد شوماخر رسید

دوشنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۵
مطالعه 5 دقیقه
لوئیس همیلتون با پیروزی در گرندپری ترکیه، برای هفتمین بار عنوان قهرمانی فرمول یک جهان را از آن خود کرد تا به رکورد هفت قهرمانی مایکل شوماخر در این ورزش برسد.
تبلیغات

لوئیس همیلتون پس از پیروزی در یک مسابقه دشوار، برای هفتمین بار به ‌عنوان قهرمانی فرمول یک دست یافت تا درکنار مایکل شوماخر در این جایگاه قرار گیرد. روز یک‌شنبه، سخت‌ترین کار برای راننده انگلیسی مرسدس AMG پتروناس، مهار احساساتش بود. لحظاتی پس از عبور از خط پایان در مسابقه جایزه بزرگ ترکیه، همیلتون از اعضای تیم خود تشکر کرد و صدای او شنیده می‌شد که زیر کلاه ایمنی گریه می‌کند و اشک از چشمانش روان شده است.

لوئیس همیلتون در حال گریه کردن

همیلتون در کنفرانس خبری پس از مسابقه گرندپری ترکیه ۲۰۲۰ گفت:

همه این احساسات در من جریان داشت و من سعی می‌کردم جلوی آن را بگیرم. من به تمام دوران حرفه‌ای خود فکر می‌کردم؛ از زمانی‌که پسربچه‌ای ۵ ساله بودم و با گوکارت رانندگی کردم تا زمانی‌که قهرمان انگلیس شدیم و درحالی‌که با پدرم به خانه می‌رفتیم، آواز «We Are The Champions» را می‌خواندم و آرزو داشتم که روزی اینجا باشم. 

لحظاتی پس از نود و چهارمین پیروزی و کسب هفتمین عنوان قهرمانی جهان، او درحالی‌که سرش را در دست داشت و گریه می‌کرد، در خودرو خود نشست. همیلتون گفت:

این پیروزی واقعاً من را تکان داد و فقط گریه کردم. من نمی‌توانستم از خودرو پیاده شوم، زیرا اصلا باورم نمی‌شد. نمی‌خواستم از خودرو بیرون بیایم و مردم شاهد جاری شدن اشکم باشند؛ زیرا همیشه گفته بودم هرگز به کسی اجازه نمی‌دهم گریه‌ام را ببیند. یادم می‌آید که رانندگان در گذشته گریه می‌کردند و احساس می‌کردم که خود من چنین کاری نمی‌کنم. اما این پیروزی خیلی بزرگ بود. 
لوئیس همیلتون / lewis hamilton در گرندپری ترکیه 2020

همیلتون اندکی پس از پیروزی و درحالی‌که آماده بود روی سکو برود، اشک‌هایش را پاک کرد و با تشکر از خانواده‌اش گفت:

من کمی گیج شده و کلمات را فراموش کرده‌ام. من از بچگی این رؤیا را می‌دیدم. این پیروزی، چیزی فراتر از رؤیاهای ما است. 

همیلتون زمانی‌که در سال ۲۰۱۳ جایگزین مایکل شوماخر در تیم مرسدس بنز شد، فقط یک عنوان قهرمانی داشت که آن را با تیم مک‌لارن در سال ۲۰۰۸ کسب کرده بود. راننده انگلیسی مرسدس همچنین افزود:

غیر ممکن را ببین. شما باید هدفتان را تعقیب کنید و هرگز تسلیم نشوید؛ این برای تمام بچه‌هایی است که رؤیاهای غیر ممکن می‌بینند. شما می‌توانید این کار را انجام دهید.
لوئیس همیلتون / lewis hamilton در ترکیه

همیلتون برای برابر شدن با رکورد شوماخر، باید قبل از هم‌تیمی خود، والتری بوتاس به خط پایان می‌رسید و ششمین عنوان قهرمانی خود را برای مرسدس به ثبت می‌رساند. بااین‌حال بوتاس پس از شروع ضعیف، سرانجام در رده چهاردهم قرار گرفت. راننده بریتانیایی مرسدس از جایگاه ششم کار خود را آغاز کرد؛ اما در چهارمین مسابقه متوالی و برای دهمین بار در یک فصل بسیار موفق، پیروز شد.

لوئیس همیلتون گفت:

من می‌دانم و همیشه می‌گویم این فراتر از بزرگ‌ترین و خوشبینانه‌ترین رؤیاها است، اما تمام زندگی‌ام را انگار در خواب دیده‌ام. این موفقیت خیلی دور از ذهن بود. من به یاد می‌آورم که مایکل در مسابقات جهانی قهرمان می‌شد. اما به دست آوردن یک یا دو یا حتی سه عنوان قهرمانی جهانی، کار بسیار سختی است. هفت پیروزی که کاملا غیر قابل تصور بود. کاری که من و اعضای تیم می‌توانیم با هم انجام دهیم، هرگز پایانی ندارد. 
لوئیس همیلتون / lewis hamilton روی خودرو فرمول یک مرسدس بنز

همیلتون حدود ۳۰ ثانیه جلوتر از سرجیو پرز، راننده ریسینگ پوینت و سباستین فتل از فراری خط پایان را پشت سر گذاشت. فتل که فصل سختی پشت سر گذاشته بود، برای اولین ‌بار در این سال از چارلز لکلرک پیشی گرفت و توانست خود را روی سکو جای دهد. فتل گفت:

کسب سکو در این مسابقه کمی غافلگیرکننده بود؛ اما من بسیار خوشحالم که این موفقیت را به دست آوردم. این مسابقه بسیار سخت اما سرگرم‌کننده بود.

سرجیو پرز نیز برای اولین ‌بار توانست در این رقابت‌ها روی سکو برود. درحالی‌که هم‌تیمی‌اش لنس استرول با وجود برتری ناشی از پول پوزیشن در بیشتر دورهای مسابقه پیشتاز بود، در پایان به جایگاه نهم رضایت داد. سباستین فتل، قهرمان چهار دوره فرمول یک جهان، سریع به رقیب دیرینه خود تبریک گفت و با او دست ‌داد.

همیلتون اولین قهرمانی خود را با مرسدس در سال ۲۰۱۴ بدست آورد و از آن زمان به بعد به جز سال ۲۰۱۶ که نیکو روزبرگ، او را در نبردی سخت شکست داد، همواره قهرمانی فرمول یک را کسب کرده است. روزبرگ در واکنش به این قهرمانی در توئیتر گفت:

مطمئناً این پیروزی، یکی از بزرگ‌ترین دستاوردهای تاریخ ورزش است. به لوئیس تبریک می‌گویم و امیدوارم از جشن گرفتن درکنار خانواده و دوستان خود لذت ببرد.

ریو فردیناند، مدافع سابق انگلیس و باشگاه منچستر یونایتد نیز در توئیتر نوشت «همیلتون بزرگ‌ترین ورزشکاری است که این کشور (انگلستان) به جهان معرفی کرد.»

لنس استرول که پول پوزیشن را دراختیار داشت و جلوتر از مکس وشتاپن، راننده هلندی ردبول،  رانندگی می‌کرد، در پیست استانبول پارک که از سال ۲۰۱۱ تاکنون در جدول مسابقات فرمول یک جایی نداشت، موفقیتی به دست نیاورد.  

لوئیس همیلتون گفت:

این آزمایش بزرگی برای من بود. من به یاد نمی‌آورم که قبلا مسابقه‌ی یخی داشته باشم. 
خودرو فرمول یک / formula 1 لوئیس همیلتون در گرندپری ترکیه 2020

گام بعدی برای همیلتون، امضای قرارداد جدید با مرسدس بنز است. او اشاره کرد که مذاکرات برای امضای قرارداد به‌زودی آغاز می‌شود. همیلتون گفت:

قطعاً [امضای قرارداد جدید] همان چیزی است که ما به آن نیاز داریم. من می‌خواستم آن را به تأخیر بیندازم و منتظر بمانم تا کار تمام شود. احتمالاً طی هفته‌های بعدی چنین اتفاقی بیفتد. هنوز زمان دقیق آن مشخص نیست؛ اما مطمئنم که ما این کار را انجام خواهیم داد. 
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات