لوئیس همیلتون به رکورد مایکل شوماخر نزدیک می‌شود

یک‌شنبه ۲۹ تیر ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۰
مطالعه 5 دقیقه
لوئیس همیلتون با پیروزی احتمالی در گرندپری مجارستان می‌تواند علاوه بر ثبت رکورد هشت پیروزی در پیست بوداپست، فاصله خود تا رکورد ۹۱ پیروزی مایکل شوماخر را کاهش دهد.
تبلیغات

پیروزی احتمالی این هفته در مجارستان باعث می‌شود لوئیس همیلتون فاصله خود را تا رکورد ۹۱ پیروزی مایکل شوماخر در گرندپری‌های مختلف به پنج کاهش دهد؛  هم‌اکنون همیلتون با ۸۵ پیروزی در رده دوم پس از اسطوره فرمول یک قرار دارد. راننده انگلیسی مرسدس همچنین با این پیروزی می‌تواند رکورد استثنایی فرمول یک را برای برنده شدن در یک پیست به دست بیاورد.

lewis hamilton / لوئیس همیلتون

با توجه به این‌که همیلتون هفته گذشته برای پیروزی در گرندپری اتریش خیلی خوب رانندگی کرد، امید می‌رود که بتواند هشتمین موفقیت خود را در پیست هنگارورینگ بوداپست در روز یکشنبه کسب کند.

شوماخر هم‌اکنون رکورد پیروزی در یک پیست را با هشت برد در گرندپری فرانسه و پیست مگنی کورس در اختیار دارد. اولین پیروزی شوماخر در مگنی کورس به سال ۱۹۹۴ و زمانی بر می‌گردد که همیلتون در حال شروع رانندگی حرفه‌ای کارتینگ بود و در نهایت همین سابقه باعث شد تا او وارد دنیای فرمول یک شود. آخرین پیروزی شوماخر در گرندپری فرانسه نیز در سال ۲۰۰۶ بود.

لوئیس همیلتون گفت:

هربار که رکوردهای مایکل را به یاد می‌آورم، برای من بسیار جالب و خیره‌کننده است. چقدر پیروزی و چقدر قهرمانی زیادی دارد؛ رکوردهای پی در پی. من دائماً از بزرگواری و موفقیت‌هایی که او داشت، یاد می‌کنم. 
Michael Schumacher / مایکل شوماخر فرمول یک

اولین برد همیلتون در گرندپری مجارستان به سال ۲۰۰۷ و یک‌سال پس از آخرین پیروزی شوماخر در فرانسه بر می‌گردد. به نظر می‌رسد تجارب حرفه‌ای آنها بهم پیوسته است. اولین پیروزی همیلتون به عنوان راننده مرسدس AMG پتروناس نیز در سال ۲۰۱۳ در مجارستان بود، که او جایگزین شوماخر بازنشسته در مرسدس شد. همیلتون موفق شد در سال ۲۰۱۳ به رکورد چهار پیروزی شوماخر در پیست هنگارورینگ بوداپست برسد.

راننده ۳۵ ساله مرسدس گفت:

من همیشه مجارستان را دوست داشته‌ام. نمی‌دانم چرا، اما پیست‌هایی وجود دارد که با آنها موفق می‌شویم. بوداپست و مونترال بهترین پیست‌ها در میان تجربیات حرفه‌ای من از ابتدای شروع کارم هستند.

همیلتون اکنون رکورد هفت قهرمانی شوماخر را در رقابت‌های فرمول یک تعقیب می‌کند. او از سال ۲۰۱۴ هر ساله قهرمان شده است، به جز زمانی که نیکو رزبرگ، هم‌تیمی سابق او در مرسدس در سال ۲۰۱۶ قهرمان فرمول ۱ شد.

هفت سال پیش، پیروزی همیلتون در مجارستان چیزی بیش از پایان دادن به سلطه ردبول در فرمول یک به نظر نمی‌رسید. کمتر کسی می‌توانست پیش‌بینی کند که چگونه مسیرهای دو ستاره فرمول یک می‌تواند متفاوت باشد. ردبول توانست با رانندگی سباستین فتل به قهرمان بلامنازع فرمول یک تبدیل شود و کاری را انجام دهد که اکنون مرسدس انجام می‌دهد. فتل در سال‌های اوج ردبول توانست با ۱۳ پیروزی پیاپی قهرمان شود و چهار عنوان قهرمانی جهان را تا سال ۲۰۱۳ با ردبول به دست آورد. بیشتر کارشناسان انتظار داشتند فتل و نه همیلتون، کسی باشد که رکوردهای بی‌نظیر شوماخر را می‌شکند؛ اما برعکس آن اتفاق افتاده است.

فرمول یک ردبول سباستین فتل

پس از پول پوزیشن همیلتون در گرندپری اتریش در شنبه هفته گذشته (و همین‌طور پول پوزیشن گرندپری مجارستان)، به نظر می‌رسد که این راننده دست‌نیافتنی می‌شود. هم‌اکنون همیلتون با ۹۰ پول پوزیشن در صدر بهترین رانندگان فرمول یک از این نظر قرار دارد که ۲۱ عدد بیشتر از شوماخر است. فتل نیز که احتمالا آخرین سال حضورش را با فراری در فرمول یک می‌گذراند، در سال‌های حرفه‌ای خود تنها ۴۴ پول پوزیشن به دست آورد. راننده آلمانی فراری تاکنون از دو مسابقه امسال یک امتیاز کسب کرده است که شامل جایگاه دهم در گرندپری اتریش و مسابقه افتتاحیه فصل می‌شود. با توجه به این‌که فراری امسال با مشکلات دست و پنجه نرم می‌کند، چنین جایگاهی برای فتل دور از انتظار نیست.

فتل و چارلز لکلرک در دو مسابقه گذشته عملکرد ضعیفی داشتند از جمله در گرندپری اتریش به یکدیگر برخورد کردند. در ایتالیا گمانه‌زنی‌ها درباره مشکلات این تیم و ضعف متیا بینوتو، مدیر تیم فراری وجود دارد.

راس براون، مدیر تیم فراری در سال‌های ۱۹۹۷ تا ۲۰۰۶ و همزمان با قهرمانی‌های شوماخر گفت:

یکی از بزرگترین مشکلات فراری این است که از میان همه تیم‌های حاضر در فرمول یک، به طور دقیق توسط رسانه‌ها و به ویژه رسانه‌های ایتالیا مورد بررسی قرار می‌گیرد. من از تجربه خودم می‌دانم که فشار رسانه‌ها در ایتالیا می‌تواند بسیار شدید باشد و شما باید اطمینان داشته باشید که مردم تیم‌ها را قضاوت می‌کنند.
Ferrari 2019 Formula 1 car / خودرو فرمول یک فراری

در پی عملکرد ضعیف فراری در فصل ۲۰۲۰، فشار زیادی روی متیا بینوتو است. راس براون همچنین افزود:

آن‌ها نمی‌توانند یک‌شبه تغییر کنند و جاده‌ای طولانی پیش روی آن‌ها قرار دارد. فراری باید بداند که مشکلی اساسی در خودرو وجود دارد و باید سریع آن را رفع کند. واضح است که آن‌ها سریع نیستند و باید این مشکل را به هر شکل ممکن برطرف کنند.
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات