تعیین خط گرندپری اتریش؛ پول پوزیشن همیلتون در روز بارانی

شنبه ۲۱ تیر ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۰
مطالعه 3 دقیقه
مرحله تعیین خط گرندپری اتریش ۲۰۲۰ با پول پوزیشن لوئیس همیلتون از تیم مرسدس AMG پتروناس و جایگاه دومی و سومی مکس وشتاپن و کارلوس ساینز همراه بود.
تبلیغات

پس از دورهای تمرینی، رانندگان فرمول یک ۲۰۲۰ برای تعیین خط در پیست ردبول رینگ اتریش به میدان رفتند که درنهایت، با پول پوزیشن لوئیس همیلتون از تیم AMG پتروناس همراه شد. درنتیجه، راننده‌ی انگلیسی مرسدس بنز فردا رقابت اصلی گرندپری فرمول یک اتریش ۲۰۲۰ را از جایگاه نخست آغاز خواهد کرد. ناگفته نماند مکس وشتاپن از ردبول و کارلوس ساینز از مک‌لارن در جایگاه‌های دوم و سوم قرار گرفتند؛ چارلز لکلرک و سباستین فتل نتوانستند جایگاه مناسبی برای خط شروع مسابقه‌ی فردا کسب کنند.

تمرین اول با عملکرد چشمگیر سرجیو پرز و مکس وشتاپن پایان یافت و در تمرین دوم نیز، وشتاپن و والتری بوتاس عملکرد بهتری نسبت به دیگران از خود نشان دادند. تمرین سوم نیز به‌دلیل بارش شدید باران در پیست لغو شد تا رانندگان در روز دوم به‌طور مستقیم در تعیین خط شرکت کنند.

خودروی ایمنی در مسابقه گرندپری فرمول یک اتریش

مرحله‌ی اول تعیین خط فرمول یک اتریش در شرایط لغزنده پس از بارش شدید باران و با ۴۵ دقیقه تأخیر آغاز شد. در این مرحله، رومن گروژان، آنتونیو جوویناتزی، نیکلاس لطیفی، سرجیو پرز و کیمی رایکونن از راهیابی به مرحله‌ی دوم تعیین خط بازماندند. سرانجام در مرحله‌ی اول تعیین خط لوئیس همیلتون و مکس وشتاپن و لندو نوریس در رتبه‌های اول تا سوم قرار گرفتند. 

دور دوم مرحله‌ی تعیین خط گرندپری فرمول یک ۲۰۲۰ با پیشتازی همیلتون و وشتاپن و نوریس ادامه یافت؛ درحالی‌که کوین مگنوسن، دنیل کویات، لنس استرول، جورج راسل و چارلز لکلرک از راهیابی به مرحله‌ی سوم تعیین خط بازماندند. بدین‌ترتیب، رانندگان تیم‌های مرسدس، فراری، ردبول، آلفاتاوری، رنو و مک‌لارن توانستند در مرحله‌ی پایانی تعیین خط حضور داشته باشند.

سباستین فتل / sebastian vettel راننده تیم فرمول یک فراری / ferrari

درنهایت، دور سوم مرحله‌ی تعیین خط گرندپری ۲۰۲۰ فرمول یک اتریش با پیشتازی لوئیس همیلتون و ثبت زمان ۱ دقیقه و ۱۹/۲۷۳ ثانیه به‌پایان رسید. پس از همیلتون، مکس وشتاپن با ۱/۲۱۶ ثانیه اختلاف در جایگاه دوم و کارلوس ساینز با ۱/۳۹۸ اختلاف با نفر اول در جایگاه سوم تعیین خط گرندپری فرمول یک اتریش ایستاد. والتری بوتاس، استبان اُکُن، لندو نوریس، الکساندر آلبون، پیر گسلی، دنیل ریکیاردو و سباستین فتل نیز در جایگاه چهارم تا دهم قرار گرفتند.

خط

راننده

تیم

۱

لوئیس همیلتون  

مرسدس

۲

مکس وشتاپن

ردبول

۳

کارلوس ساینز

مک‌لارن

۴

والتری بوتاس 

مرسدس

۵

استبان اُکُن

رنو

۶

لندو نوریس

مک‌لارن

۷

الکساندر آلبون

ردبول

۸

پیر گسلی

آلفاتاوری

۹

دنیل ریکیاردو

رنو

۱۰

سباستین فتل

فراری

مرحله‌ی اصلی گرندپری اتریش ۲۰۲۰ یکشنبه ۲۲ تیرماه ۱۳۹۹ از ساعت ۱۷:۴۰ به‌وقت ایران آغاز خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات