گرندپری فرمول یک اتریش 2020؛ پیروزی بوتاس در اسپیلبرگ

یک‌شنبه ۱۵ تیر ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
فرمول یک اتریش 2020 با پیروزی والتری بوتاس از تیم مرسدس AMG‌ پتروناس به‌پایان رسید و چارلز لکلرک و لندو نوریس و لوئیس همیلتون به رده‌های دوم تا چهارم رسیدند.
تبلیغات

رقابت‌های فرمول یک فصل ۲۰۲۰ در مرحله‌ی اول به پیست ردبول رینگ در اسپیلبرگ اتریش رسید. پیروزی در گرندپری اتریش این‌بار به تیم مرسدس AMG پتروناس و والتری بوتاس اختصاص یافت و چارلز لکلرک از فراری و لندو نوریس از مک‌لارن نیز در رده‌های دوم و سوم گرندپری اتریش ایستادند. گفتنی است لوئیس همیلتون هم که تا دورهای پایانی در رده‌ی دوم قرار داشت، به‌دلیل جریمه‌ی زمانی در رده‌ی چهارم ایستاد. 

خودرو فرمول یک / formula one چارلز لکلرک از تیم فراری / ferrari قرمز رنگ در پیست اتریش

گرندپری پربرخورد و پرحادثه‌ی اتریش با تلاش همیلتون آغاز شد تا از جایگاه ابتدایی پنجم، خود را تا رده‌ی دوم بالا بکشد. در همان دورهای ابتدایی، خودرو مکس وشتاپن، راننده‌ی هلندی ردبول، با مشکل مواجه شد و این راننده‌ی مدعی در عین ناباوری در پیست خانگی با مسابقه خداحافظی زودهنگامی کرد. با‌این‌حال، امید ردبول به حضور الکساندر آلبون در پشت‌سر رانندگان مرسدس بود تا بتواند در این مسابقه‌ی خانگی به سکو دست یابد؛ هرچند این آرزو نیز تحقق نیافت. 

مسابقه پس از کناررفتن وشتاپن، بسیار پرحادثه ادامه یافت؛ دنیل ریکیاردو، لنس استرول، کوین مگنوسن، رومن گروژان، جورج راسل، کیمی رایکونن، الکساندر آلبون و دنیل کویات از مسابقه خارج شدند. از حوداث مهم مسابقه می‌توان به خارج‌شدن چرخ خودرو رایکونن و برخورد آلبون با لوئیس همیلتون اشاره کرد. در دورهای پایانی، در‌حالی‌که آلبون قصد داشت از همیلتون سبقت بگیرد، با وی برخوردی کرد که داوران جریمه‌ی زمانی پنج‌ثانیه‌ای برای راننده‌ی انگلیسی مرسدس در نظر گرفتند تا همیلتون از رده‌ی دوم به چهارم سقوط کند. سرجیو پرز نیز که با جریمه‌ی پنج‌ثانیه‌ای داوران روبه‌رو شده بود، سرانجام در رده‌ی ششم ایستاد.

مسابقه در دورهای پایانی با سبقت چارلز لکلرک و تلاش برای کسب سکو ادامه یافت. با‌این‌حال، تلاش راننده‌ی موناکویی فراری برای پیشی‌گرفتن از والتری بوتاس به‌نتیجه نرسید و بوتاس به اولین پیروزی در رقابت‌های فرمول یک ۲۰۲۰ رسید. لندو نوریس نیز که در تمام طول مسابقه پشت‌سر رانندگان مرسدس و ردبول قرار داشت، پس از خروج آلبون و جریمه‌ی همیلتون توانست نخستین‌بار در رقابت‌های فرمول یک روی سکو بایستد. 

خودرو فرمول یک / formula one لوئیس همیلتون از تیم مرسدس / mercedes

بد‌ین‌ترتیب، والتری بوتاس با ثبت زمان ۱ ساعت و ۳۰ دقیقه و ۵۵/۷۳۹ ثانیه در گرندپری فرمول یک اتریش ۲۰۲۰ اول و چارلز لکلرک با اختلاف ۲/۷ ثانیه دوم و لندو نوریس نیز با ۵/۴۹۱ ثانیه اختلاف با پیشتاز مسابقه سوم شد. لوئیس همیلتون، کارلوس ساینز، سرجیو پرز، پیر گسلی، استبان اکن، آنتونیو جوویناتزی و سباستین فتل هم در رده‌های چهارم تا دهم ایستادند. ناگفته نماند لندو نوریس به‌دلیل سریع‌ترین دور مسابقه توانست یک امتیاز کسب کند.

هم‌اکنون در جدول رانندگان، والتری بوتاس و چارلز لکلرک و لندو نوریس به‌ترتیب با ۲۵ و ۱۸ و ۱۶ امتیاز در رده‌های اول تا سوم قرار دارند. در جدول تیمی نیز، مرسدس‌ AMG پتروناس و مک‌لارن و فراری به‌ترتیب با ۳۷ و ۲۶ و ۱۹ امتیاز در جایگاه‌های اول تا سوم قرار گرفته‌اند.

رتبه

راننده

امتیاز

۱

والتری بوتاس  

۲۵

۲

چارلز لکلرک  

۱۸

۳

لندو نوریس

۱۶

۴

لوئیس همیلتون

۱۲

۵

کارلوس ساینز

۱۰

۶

سرجیو پرز

۸

۷

پیر گسلی

۶

۸

استبان اکن

۴

۹

آنتونیو جوویناتزی

۲

۱۰

 سباستین فتل 

۱

مرحله‌ی دوم از فصل ۲۰۲۰ یکشنبه ۲۲ تیر ۱۳۹۹ باردیگر در اتریش برگزار می‌شود.

رتبه

تیم

امتیاز

۱

مرسدس AMG پتروناس

۳۷

۲

مک‌لارن

۲۶

۳

فراری

۱۹

۴

ریسینگ پوینت

۸

۵

آلفاتاوری

۶

۶

رنو

۴

۷

آلفا رومئو

۲

۸

ویلیامز

-

۹

ردبول

-

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات