مرسدس از طرح رنگ سیاه برای خودروی فرمول یک رونمایی کرد

سه‌شنبه ۱۰ تیر ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۸
مطالعه 3 دقیقه
تیم فرمول یک مرسدس بنز در راستای تغییرات جدید تیمی و تلاش برای مبارزه با نژادپرستی در فصل ۲۰۲۰ از طرح رنگ سیاه برای خودروهای خود استفاده می‌کند.
تبلیغات

تیم فرمول یک مرسدس AMG پتروناس به‌عنوان بخشی از تعهدات عمومی خود برای بهبود بیشتر تنوع در داخل تیم و به‌طور کلی ورزش اتومبیل‌رانی، از طرح جدید و کاملا مشکی برای خودرو فصل ۲۰۲۰ رونمایی کرد. استفاده از طرح رنگ جدید این هفته در اولین دور مسابقات قهرمانی فرمول یک ۲۰۲۰ و گرندپری اتریش آغاز می‌شود. هر دو خودرو فرمول ۱ مرسدس بنز همچنین «پایان نژادپرستی» را روی محافظ هیلو و همچنین هشتگ «WeRaceAsOne» را روی آینه‌های خود به نمایش می‌گذارند.

تیم مرسدس بنز همچنین قصد دارد تا قبل از پایان فصل برنامه تنوع و جامعیت را با هدف افزایش آگاهی در بین اعضای تیم، تجزیه و تحلیل فرآیندهای استخدام آن‌ها، بهبود دسترسی به این ورزش و حمایت از افراد با استعداد با زمینه‌های کمتردیده شده در میان دیگران انجام دهد.

لوئیس همیلتون و توتو وولف

توتو ولف، مدیر تیم فرمول یک مرسدس AMG در این زمینه گفت:

نژادپرستی و تبعیض جایی در جامعه، ورزش و تیم ما ندارد. این یک باور اصلی در مرسدس است. اما اگر سکوت کنیم، داشتن اعتقادات و طرز فکر درست کافی نیست. ما آرزو می‌کنیم از صدا و پلتفرم جهانی خود برای تشویق به احترام و برابری صحبت کنیم و Silver Arrow تمام فصل ۲۰۲۰ با طرح رنگ مشکی مسابقه خواهد داد تا تعهد خود را نسبت به تنوع بیشتر در تیم و ورزش اتومبیل‌رانی نشان دهد. 

اقدام تیم مرسدس به‌دنبال تشکیل «کمیسیون همیلتون» توسط قهرمان ۶ دوره جهان صورت می‌گیرد. این کمیسیون در حقیقت یک همکاری تحقیقاتی با آکادمی مهندسی رویال است که به بررسی چگونگی استفاده از ورزش اتومبیل‌رانی و موتوراسپرت برای تعامل بیشتر جوانان سیاه‌پوست با علم، فناوری، مهندسی و ریاضیات می‌پردازد. راننده بریتانیایی مرسدس اولین کسی بود که درخواست همکاری بیشتر از توتو ولف و این تیم را در مبارزه با نژادپرستی داشت.

لوئیس همیلتون، راننده سرشناس مرسدس گفت:

من می‌خواهم از توتو و مدیریت مرسدس به خاطر وقت گذاشتن برای گوش دادن، صحبت کردن و درک واقعی تجربیات و اشتیاق من و همچنین گفتن این جمله مهم که ما مایل به تغییر و بهبود هستیم، تشکر کنم. ما می‌خواهیم میراثی ایجاد کنیم که فراتر از ورزش باشد و اگر بتوانیم در این زمینه پیشرو باشیم و بتوانیم تنوع بیشتری را در کسب و کار خود ایجاد کنیم، چنین پیام محکمی را ارسال می‌کند و به دیگران اطمینان می‌دهد که گفت‌وگو در مورد چگونگی کارها می‌تواند باعث ایجاد تغییر شود. 

مرسدس تیمی است که در آن فقط ۳ درصد از کارمندان متعلق به اقوام نژادی اقلیت هستند، درحالی‌که ۱۲ درصد از کارمندان مرسدس را زنان تشکیل می‌دهند. 

لوئیس همیلتون، قهرمان شش دوره جهان می‌گوید:

من شخصاً نژادپرستی را در زندگی خود تجربه کرده‌ام و دیده‌ام که خانواده و دوستانم نژادپرستی را تجربه می‌کنند و وقتی من از تغییر صحبت می‌کنم، از صمیم قلب به آن اعتقاد دارم.

توتو ولف همچنین گفت:

ما نقاط ضعف خود را در این زمینه منکر نمی‌شویم و پیشرفتی که هنوز باید انجام دهیم را انکار نمی‌کنیم. زندگی ما تعهد عمومی برای انجام اقدامات مثبت است. 
لوئیس همیلتون

طرح خودرو مرسدس تنها تغییر کنونی این تیم در فصل جاری نیست. لوئیس همیلتون و والتری بوتاس نیز لباس‌ها و کلاه ایمنی مشکی بر تن می‌کنند. طرفداران مسابقات فرمول یک در سرتاسر جهان می‌توانند اواخر این هفته خودروهای جدید را ببینند. رقابت‌های فرمول یک پس از تأخیر تقریبا چهار ماه ناشی از شیوع ویروس کرونا، به‌زودی از سر گرفته خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات