مسابقه ۲۴ ساعته لمان به‌دلیل شیوع کرونا با تاخیر برگزار می‌شود

پنج‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۷
مطالعه 2 دقیقه
مسابقه ۲۴ ساعته لمان که آخرین مرحله از فصل ۲۰۱۹ رقابت‌های اتومبیل‌رانی استقامتی جهان است، به‌دلیل شیروع کرونا با سه ماه تأخیر برگزار می‌شود.
تبلیغات

ویروس کرونا یا کووید ۱۹ پس از چین به‌سرعت کشورهای مختلف در قاره‌های دیگر را درگیر کرد. با شیوع کرونا به کشورهای اروپایی، بسیاری از صنایع، نمایشگاه‌ها و مسابقات ورزشی لغو شده‌اند. به‌دنبال لغو شدن سه گرندپری‌ اول فصل ۲۰۲۰ فرمول یک، فرمول دو، فرمول سه و فرمول E، برگزاری مسابقات ۲۴ ساعته‌ی لمان هم به‌تعویق افتاد.

مرحله‌ی ششم و آخر از مسابقات اتومبیل‌رانی استقامتی قهرمانی جهان (WEC) که قرار بود در روزهای ۲۴ و ۲۵ خرداد سال ۱۳۹۹ برگزار شود (۱۳ و ۱۴ ژوئن ۲۰۲۰)، به‌دلیل شیوع کرونا و برای امنیت بیشتر سلامتی تمام دست‌اندکاران، تیم‌ها و تماشاچی‌ها به‌تعویق افتاد. مسابقه‌ی ۲۴ ساعته‌ی لمان با این شرایط در ۲۹ و ۳۰ شهریور سال ۱۳۹۹ (۱۹ و ۲۰ سپتامبر ۲۰۲۰) برگزار می‌شود.

تأخیر در برگزاری آخرین مرحله از فصل فعلی مسابقات استقامتی جهان (WEC)، تقویم فصل جدید این رقابت‌ها را هم تغییر خواهد داد. آغاز فصل ۲۰۲۰ مسابقات WEC در تاریخ ۱۵ شهریور ۱۳۹۹ (۵ سپتامبر ۲۰۲۰) برنامه‌ریزی شده بود که شیوع کرونا تمام برنامه‌ریزی‌ها را تغییر می‌دهد.

براساس بیانیه‌ی رسمی مسئولان مسابقات WEC، تاریخ برگزاری فصل جدید این رقابت‌ها به‌زودی اعلام می‌شود. پیش از این دو مرحله از مسابقات سری لمان اروپا هم در بارسلونا و مونزا لغو شده بود که تاریخ ازسرگیری این رقابت‌ها هم به‌زودی مشخص می‌شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات