قهرمان مسابقات آنلاین بازی Gran Turismo Sport به تیم ردبول پیوست

سه‌شنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۱
مطالعه 4 دقیقه
ایگور فراگا، قهرمان سال ۲۰۱۸ در رقابت‌های آنلاین Gran Turismo Sport، اولین راننده‌ی مسابقات اتومبیل‌رانی مجازی و بازی‌های ویدیویی است که پشت‌ فرمان خودروی فرمول سه قرار می‌گیرد.
تبلیغات

کازونوری یامائوچی خالق سری بازی‌های ویدیویی گرن توریزمو (Gran Turismo) داستان زندگی جالبی دارد. یامائوچی طراح بازی‌های ویدیویی است که پس تلاش و تمرین در دنیای مجازی گرن توریزمو، به دنیای واقعی مسابقات اتومبیل‌رانی رسید و حالا در سطح راننده‌های حرفه‌ای موتوراسپرت فعالیت می‌کند. هدف یامائوچی از خلق گرن توریزمو، کم کردن فاصله موتوراسپرت مجازی و واقعی بوده و تا امروز، چند گیمر را به سطح بالای مسابقات اتومبیل‌رانی رسانده است.

Igor Fraga with Kazunori Yamauchi

ایگور فراگا درکنار کازونوری یامائوچی

ایگور فراگا، جدیدترین شاگرد یامائوچی و گرن توریزمو شمرده می‌شود که در طول چند سال گذشته به‌سرعت پله‌های ترقی به سطوح بالای موتوراسپرت را طی کرده است. این جوان ۲۱ ساله‌ی برزیلی که در ژاپن متولد شده و به زبان‌های ژاپنی، پرتغالی، انگلیسی و اسپانیایی مسلط است، پس از سال‌ها تلاش در دنیای مجازی، به‌طور رسمی به تیم نوجوانان ردبول اضافه می‌شود.

تیم نوجوانان ردبول مرکز استعدادیابی موتوراسپرت است. هدف از تشکیل این تیم، پیدا کردن راننده‌های با استعداد و نوجوان برای مسابقات فرمول یک است؛ راننده‌‌های تیم نوجوانان ردبول، با چشم‌اندازه قهرمانی جهان در بالاترین سطح از موتوراسپرت استخدام می‌شوند.

Igor Fraga

ایگور فراگا از دوران کودکی و پنج سالگی مسابقات کارتینگ را در ژاپن آغاز کرد. هزینه‌های بالای شرکت در مسابقات باعث شد تا فراگا برای تمرین و بهبود مهارت‌هایش به سری بازی ویدیویی گرن توریزمو نسخه‌ی کنسول PS2 روی آورد. باکمک و تشویق پدر و مادر، فراگا مسابقات در کارتینگ و تمرین در دنیای مجازی را ادامه داد و سرانجام در سال ۲۰۱۵، به مسابقات منطقه‌ای فرمول سه برزیل رسید.

فراگا از سال ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۷ با تیم Prop Car Racing در مسابقات فرمول سه برزیل و سپس فرمول چهار منطقه‌ی آمریکای شمالی و مرکزی شرکت کرد. در این مسابقات، راننده‌ی برزیلی گرن توریزمو به مقام‌های اول، دوم، سوم و یازدهم رسید.

Igor Fraga with Lewis Hamilton

ایگور فراگا درکنار لوییس همیلتون

سال ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ برای فراگا بسیار مهم بود. با انتشار دو بازی ویدیویی F1 و Gran Turismo Sport، او آماده‌ شد تا این‌بار در ورزش‌های الکترونیک (e-Sport) به‌صورت مجازی با دیگران رقابت کند. فراگا در F1 عملکرد درخشانی نداشت، اما در اولین فصل از مسابقات FIA GTC و بازی گرن توریزمو اسپرت با حمایت رسمی فدراسیون جهانی اتومبیل‌رانی، به مقام قهرمانی رسید.

سال ۲۰۱۹ علاوه بر قهرمانی تیمی با تویوتا در FIA GTC، فراگا در مسابقات فرمول سه FIA هم شرکت کرد و به مقام سوم دست یافت. در سال جاری، فراگا قهرمان مسابقات اتومبیل‌رانی اختصاصی تویوتا (Toyota Racing Series) شد و مجوز شرکت در فصل ۲۰۲۰ فرمول سه را هم به‌دست آورد. عملکرد فراگا از سال ۲۰۱۸ تا امروز باعث شد تا ردبول این راننده‌ی جوان برزیلی را به‌خدمت بگیرد.

فصل ۲۰۲۰ فرمول سه هم مثل مسابقات فرمول یک، فرمول دو و فرمول E به‌دلیل شیوع ویروس کرونا یا کووید ۱۹ به تعویق افتاده است؛ اما زمانی‌که فراگا پشت فرمان خودروی فرمول سه تیم Charouz Racing System بنشیند، باید با سه راننده‌ی دیگر تیم نوجوانان ردبول و البته دیوید شوماخر، پسر رالف شوماخر برادر کوچک‌تر میکاییل شوماخر بزرگ، رقابت کند.

Sebastian Vettel

سباستین فتل پشت‌فرمان خودروی فرمول یک ردبول (سال ۲۰۰۲)

برای فراگا به‌عنوان راننده‌ جوانی که مهارتش را با بازی‌های ویدیویی ارتقا می‌دهد و مقصد نهایی‌اش قهرمانی فرمول یک خواهد بود، پیوستن به تیم نوجوانان ردبول اتفاق بزرگی است. تمام راننده‌های فعلی فرمول یک تیم ردبول و الفاتئوری (AlphaTauri) شامل دنیل کفیات، پیِر گسلی، الکساندر البون و مکس ورشتاپن از تیم نوجوانان به این سطح رسیده‌اند. پرافتخارترین راننده در برنامه‌ و تیم نوجوانان ردبول، سباستین فتل قهرمان جهان در چهار دوره فرمول یک و راننده‌ی فعلی فراری است. دنیل ریکاردو و کارلوس ساینز هم پیش از این در تیم نوجوانان ردبول حضور داشته‌اند.

فراگا باید در فصل ۲۰۲۰ مسابقات فرمول یک عملکرد بدون نقصی داشته باشد تا مدیران ارشد ردبول، این راننده‌ی ۲۱ ساله را در سال‌های آینده برای تیم فرمول یک درنظر بگیرند. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات