تعیین خط گرندپری ابوظبی فرمول یک ۲۰۱۹؛ پول پوزیشن همیلتون

شنبه ۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۰
مطالعه 3 دقیقه
مرحله تعیین خط گرندپری ابوظبی ۲۰۱۹ با پول پوزیشن لوئیس همیلتون از تیم مرسدس AMG پتروناس همراه بود. جایگاه دوم و سوم به مکس وشتاپن و چارلز لکلرک رسید.
تبلیغات

پس از دورهای تمرینی، رانندگان فرمول یک ۲۰۱۹ برای تعیین خط در پیست یاس مارینا ابوظبی به میدان رفتند که درنهایت با پول پوزیشن لوئیس همیلتون از تیم AMG پتروناس همراه شد. درنتیجه راننده‌ی انگلیسی مرسدس بنز فردا رقابت اصلی گرندپری فرمول یک ابوظبی ۲۰۱۹ را از جایگاه نخست آغاز خواهد کرد. مکس وشتاپن از ردبول و چارلز لکلرک از فراری در جایگاه‌های دوم و سوم قرار گرفتند؛ البته بوتاس که در تعیین خط دومین زمان را ثبت کرده بود، رقابت فردا را به دلیل جریمه‌ی تعویض واحد قدرت خودرو (Power Unit) از جایگاه آخر استارت خواهد زد.

Formula 1 2019 Abu Dhabi / گرندپری فرمول یک ابوظبی

تمرین اول با عملکرد خوب والتری بوتاس، مکس وشتاپن و لوئیس همیلتون پایان یافت؛ در تمرین دوم هم، والتری بوتاس، لوئیس همیلتون و چارلز لکلرک عملکرد بهتری نسبت به دیگران داشتند. از جمله اتفاقات مهم این تمرین می‌توان به تصادف بوتاس و گروژان اشاره کرد. تمرین سوم نیز باز با پیشتازی مکس وشتاپن و لوئیس همیلتون همراه شد.

Formula 1 2019 Abu Dhabi / گرندپری فرمول یک ابوظبی

مرحله‌ی اول تعیین خط فرمول یک ابوظبی با عملکرد بسیار خوب الکس البون از تیم ردبول آغاز شد. در این مرحله رابرت کوبیتسا، جورج راسل، کیمی رایکونن،  آنتونیو جوویناتزی و رومن گروژان از راهیابی به مرحله‌ی دوم تعیین خط باز ماندند؛ در مرحله‌ی اول تعیین خط همیلتون، البون و بوتاس در مکان‌های اول تا سوم قرار گرفتند. 

Formula 1 2019 Abu Dhabi / گرندپری فرمول یک ابوظبی

دور دوم مرحله‌ی تعیین خط گرندپری فرمول یک ۲۰۱۹ با پیشتازی لکلرک، همیلتون و بوتاس ادامه یافت؛ درحالی‌که کوین مگنوسن، دنیل کفیات، لنس استرول، پیر گسلی و سرجیو پرز از راهیابی به مرحله‌ی سوم تعیین خط بازماندند. به این ترتیب رانندگان تیم‌های مرسدس، فراری، ردبول، رنو و مک‌لارن توانستند در مرحله‌ی پایانی تعیین خط حضور داشته باشند.

Formula 1 2019 Abu Dhabi / گرندپری فرمول یک ابوظبی

در نهایت دور سوم مرحله‌ی تعیین خط گرندپری ۲۰۱۹ فرمول یک ابوظبی با پیشتازی لوئیس همیلتون و ثبت زمان ۱ دقیقه و ۳۴/۷۷۹ ثانیه به پایان رسید. پس از همیلتون، راننده‌ی هلندی ردبول با ۰/۳۶۰ ثانیه اختلاف در جایگاه دوم ایستاد. چارلز لکلرک با ۰/۴۴۰ اختلاف نسبت به پیشتاز در مکان سوم تعیین خط گرندپری فرمول یک ابوظبی ایستاد. سباستین فتل، الکس البون، لندو نوریس، دنیل ریکیاردو، کارلوس ساینز، نیکو هالکنبرگ و سرجیو پرز نیز در جایگاه چهارم تا دهم قرار گرفتند.

خط

راننده

تیم

۱

لوئیس همیلتون   

مرسدس

۲

مکس وشتاپن

ردبول

۳

چارلز لکلرک

فراری

۴

سباستین فتل

فراری

۵

الکس البون

ردبول

۶

لندو نوریس

مک‌لارن

۷

دنیل ریکیاردو

رنو

۸

کارلوس ساینز 

مک‌لارن

۹

نیکو هالکنبرگ

رنو

۱۰

سرجیو پرز

ریسینگ پوینت

مرحله‌ی اصلی فرمول یک ابوظبی ۲۰۱۹، روز یک‌شنبه ۱۰ آذر ماه ۹۸ از ساعت ۱۶ و ۴۰ دقیقه به وقت ایران آغاز خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات