آلبون و وشتاپن؛ رانندگان رسمی تیم فرمول یک ردبول 2020

چهارشنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۰
مطالعه 2 دقیقه
راننده‌ی ۲۳ ساله‌ی تیم ردبول، سال آینده به‌عنوان عضو ثابت تیم اصلی در کنار مکس وشتاپن حضور خواهد داشت تا رسما جایگزین پیرگسلی شود.
تبلیغات

الکساندر آلبون آنسوسینها که با نام مخفف‌شده‌ی الکس آلبون شناخته می‌شود، متولد ۱۹۹۶ لندن است. پدر او، نیگل آلبون با ملیت انگلیسی، سال‌ها راننده‌ی حرفه‌ای مسابقات کلاس تورینگ (BTCC) و پورشه کاپ بود؛ اما الکس، ملیت تایلندی مادرش را ترجیح داد. آلبون در سال ۲۰۱۲ وارد مسابقات فرمول رنو شد و تا سال ۲۰۱۸ در رقابت‌های مختلف فرمول ۳ و فرمول ۲ نیز حضور داشت.

toro rosso albon

برای فصل ۲۰۱۹، الکس آلبون شانس رانندگی در تیم فرمول یک اسکودریا تورو روسو را به‌دست آورد. درخشش او با ۵ مرتبه قرارگرفتن میان ۱۰ راننده‌ی برتر مسابقات جایزه بزرگ، توجه مدیران تیم فرمول یک ردبول را جلب کرد. از سیزدهمین رقابت فرمول یک ۲۰۱۹، آلبون جایگزین پیر گسلی شد و توانست در ۷ مسابقه‌ی بعدی، به ترتیب رتبه‌های ۵، ۶، ۶، ۵ ، ۴، ۵ و ۵ را به‌دست آورد که آماری چشم‌گیر برای یک راننده‌ی تازه‌وارد محسوب می‌شود. در آخرین مسابقه مربوط به جایزه بزرگ امریکا هم، آلبون عنوان بهترین راننده از نگاه تماشاگران را به‌دست آورد.

به فاصله‌ی ۲ مسابقه‌ی باقی‌مانده تا پایان فصل ۲۰۱۹ فرمول یک جهانی، الکس آلبون شانس زیادی برای رسیدن به مقام ششم جدول نهایی را در اختیار دارد. او فعلا در رده‌ی ششم و صاحب ۴ امتیاز بیشتر از کارلوس ساینز، راننده‌ی مک‌لارن است. باتوجه به برتری خودروهای ردبول در مقایسه با مک‌لارن، الکس آلبون می‌تواند در پایان فصل، پشت سر همیلتون، بوتاس، لکلرک، وشتاپن و فتل بایستد.

با شروع فصل ۲۰۲۰، پیرگسلی در کنار دنیل کویات، رانندگان اصلی تیم اسکودریا تورو روسو خواهند بود. در تیم اصلی ردبول هم، مکس وشتاپن و الکس آلبون حضور خواهند داشت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات