تعیین خط گرندپری آمریکا ۲۰۱۹؛ اولین پول پوزیشن بوتاس در آستین

یک‌شنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۸ - ۰۷:۱۰
مطالعه 3 دقیقه
مرحله تعیین خط گرندپری آمریکا ۲۰۱۹ با پول پوزیشن والتری بوتاس از تیم مرسدس AMG پتروناس همراه بود. جایگاه دوم و سوم به سباستین فتل و مکس وشتاپن رسید.
تبلیغات

پس از دورهای تمرینی، رانندگان فرمول یک ۲۰۱۹ برای تعیین خط در پیست آستین آمریکا به میدان رفتند که درنهایت با پول پوزیشن والتری بوتاس از تیم AMG پتروناس همراه شد. درنتیجه راننده‌ی فنلاندی مرسدس بنز امروز رقابت اصلی گرندپری فرمول یک آمریکا ۲۰۱۹ را از جایگاه نخست آغاز خواهد کرد. سباستین فتل از فراری و مکس وشتاپن از ردبول در جایگاه‌های دوم و سوم قرار گرفتند؛ درحالی‌که چارلز لکلرک برخلاف مراحل قبلی این‌بار در میان سه راننده‌ی اول دیده نمی‌شود.

us grand prix formula 1 / گرندپری فرمول یک آمریکا

تمرین اول که در آن رانندگان بیشتر روی بررسی لاستیک‌های پیرلی ۲۰۲۰ تمرکز داشتند، با عملکرد خوب مکس وشتاپن و سباستین فتل پایان یافت؛ در تمرین دوم هم، لوئیس همیلتون و چارلز لکلرک عملکرد بهتری نسبت به دیگران داشتند. تمرین سوم نیز باز با پیشتازی مکس وشتاپن و سباستین فتل همراه شد. 

us grand prix formula 1 / گرندپری فرمول یک آمریکا

مرحله‌ی اول تعیین خط فرمول یک آمریکا با عملکرد بسیار خوب لندو نوریس از تیم مک‌لارن آغاز شد. در این مرحله روبرت کوبیتسا، سرجیو پرز، جورج راسل، کیمی رایکونن و آنتونیو جوویناتزی از راهیابی به مرحله‌ی دوم تعیین خط باز ماندند؛ در مرحله‌ی اول تعیین خط پس از نوریس، همیلتون و وشتاپن قرار گرفتند. 

us grand prix formula 1 / گرندپری فرمول یک آمریکا

دور دوم مرحله‌ی تعیین خط گرندپری فرمول یک ۲۰۱۹ با پیشتازی لکلرک، فتل و آلبون ادامه یافت؛ درحالی‌که رومن گروژان، لنس استرول، کوین مگنوسن، نیکو هالکنبرگ و دنیل کویات از راهیابی به مرحله‌ی سوم تعیین خط بازماندند. به این ترتیب رانندگان تیم‌های مرسدس، فراری، ردبول، رنو، تورو روسو و مک‌لارن توانستند در مرحله‌ی پایانی تعیین خط حضور داشته باشند.

us grand prix formula 1 / گرندپری فرمول یک آمریکا

در نهایت دور سوم مرحله‌ی تعیین خط گرندپری ۲۰۱۹ فرمول یک آمریکا با پیشتازی والتری بوتاس و ثبت زمان ۱ دقیقه و ۳۲/۰۲۹ ثانیه به پایان رسید. پس از بوتاس، راننده‌ی آلمانی فراری با ۰/۰۱۲ ثانیه اختلاف در جایگاه دوم ایستاد. مکس وشتاپن با ۰/۰۶۷ اختلاف نسبت به پیشتاز در مکان سوم تعیین خط گرندپری فرمول یک آمریکا ایستاد. چارلز لکلرک، لوئیس همیلتون، الکس آلبون، کارلوس ساینز، لندو نوریس، دنیل ریکیاردو و پیر گسلی نیز در جایگاه چهارم تا دهم قرار گرفتند.

خط

راننده

تیم

۱

 والتری بوتاس   

مرسدس

۲

سباستین فتل 

فراری

۳

مکس وشتاپن

ردبول

۴

چارلز لکلرک

فراری

۵

لوئیس همیلتون

مرسدس

۶

الکس آلبون

ردبول

۷

کارلوس ساینز

مک‌لارن

۸

لندو نوریس

مک‌لارن

۹

دنیل ریکیاردو

رنو

۱۰

پیر گسلی

تورو روسو

مرحله‌ی اصلی فرمول یک آمریکا ۲۰۱۹، روز یک‌شنبه ۱۲ آبان ماه ۹۸ از ساعت ۲۲ و ۴۰ دقیقه به وقت ایران آغاز خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات