گرندپری بلژیک ۲۰۱۹؛ اولین پیروزی لکلرک در فرمول یک

یک‌شنبه ۱۰ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۹:۵۳
مطالعه 4 دقیقه
گرندپری فرمول یک بلژیک ۲۰۱۹ با پیروزی چارلز لکلرک از تیم فراری به پایان رسید؛ لوئیس همیلتون و والتری بوتاس از مرسدس AMG پتروناس در رده‌های دوم و سوم ایستادند.
تبلیغات

رقابت‌های فرمول یک فصل ۲۰۱۹ در مرحله‌ی سیزدهم به پیست اسپا بلژیک رسید و امروز شاهد رقابتی جذاب بین رانندگان تیم‌های حاضر بودیم. پیروزی در گرندپری فرمول یک بلژیک ۲۰۱۹ این‌بار به تیم فراری و چارلز لکلرک اختصاص یافت. لوئیس همیلتون هم که تا دورهای آخر مسابقه برای سبقت از لکلرک و جایگاه نخست تلاش می‌کرد، در رده‌ی دوم و والتری بوتاس از تیم مرسدس بنز در جایگاه سوم گرندپری بلژیک ایستاد.

2019 belgian formula one grand prix / گرندپری فرمول یک بلژیک

گرندپری بلژیک تحت تأثیر تصادف روز گذشته‌ی آنتوان هوبرت در مسابقات فرمول دو قرار گرفت؛ آنتوان هوبرت، دیروز در اواسط مسابقه به دلیل برخورد شدید با دو راننده‌ی دیگر به‌شدت آسیب دید و در نهایت جان باخت. تعداد زیادی از رانندگان فرمول یک، تاسف خود را از درگذشت این راننده‌ی جوان فرانسوی ابراز کردند. 

2019 belgian formula one grand prix / گرندپری فرمول یک بلژیک

امروز شاهد رقابتی نفس‌گیر در میان رانندگان پیشتاز از تیم فراری و مرسدس بودیم؛ مسابقه با استارت ضعیف مکس وشتاپن آغاز شد و راننده‌ی هلندی ردبول در همان ابتدا با کیمی رایکونن برخورد کرد و پس از آسیب‌دیدگی، خودرو منحرف شد تا مستقیم به دیوار پیست برخورد کند و از مسابقه کنار برود. دورهای ابتدایی مسابقه، قربانی دیگری هم داشت و کارلوس ساینز از تیم مک‌لارن پس از چند دور خودروی خود را کنار زد و از ادامه‌ی مسابقه دست کشید.

2019 belgian formula one grand prix / گرندپری فرمول یک بلژیک

استراتژی تیم فراری در گرندپری بلژیک بر حمایت فتل از لکلرک و تلاش برای پیروزی راننده‌ی موناکویی قرار داشت. در اواسط مسابقه، هنگامی که لکلرک پشت سر فتل قرار داشت، دستور تیمی مبنی بر اجازه برای سبقت‌گیری لکلرک و دفاع فتل از او صادر شد. جابجایی رانندگان فراری باعث شد تا لکلرک بتواند فاصله‌ی خود را با همیلتون، فتل و بوتاس افزایش دهد و با خیال راحت برای قهرمانی آماده شود. هرچند که فاصله‌ی همیلتون تا لکلرک در دورهای پایانی مسابقه کاهش یافت، اما راننده‌ی جوان فراری توانست فاصله‌ی کم به‌وجودآمده را حفظ کند و به پیروزی شیرین در اسپا دست یابد. سباستین فتل نیز که در این مسابقه برای پیروزی هم‌تیمی خود تلاش می‌کرد، به رده‌ی چهارم بسنده کرد.

2019 belgian formula one grand prix / گرندپری فرمول یک بلژیک

از جمله نکات مهم گرندپری بلژیک می‌توان به عملکرد بسیار عالی الکساندر آلبون، راننده‌ی جوان و جدید تیم ردبول اشاره کرد که از خط هفدهم مسابقه را استارت زد ولی در پایان در رده‌ی پنجم ایستاد. از سوی دیگر، پیر گسلی که به دلیل عملکرد ضعیف با آلبون در تیم تورو روسو تعویض شده بود، در این مسابقه به‌خوبی رانندگی کرد و در رده‌ی نهم به کار خود پایان داد.

2019 belgian formula one grand prix / گرندپری فرمول یک بلژیک

به این ترتیب، چارلز لکلرک توانست با ثبت زمان یک ساعت و ۲۳ دقیقه و ۴۵/۷۱۰ ثانیه در گرندپری فرمول یک بلژیک ۲۰۱۹ به پیروزی برسد. لوئیس همیلتون با اختلاف ۰/۹۸۱ ثانیه در رده‌ی دوم قرار گرفت و والتری بوتاس نیز با ۱۲/۵۸۵ ثانیه اختلاف نسبت به پیشتاز مسابقه، سوم شد. سباستین فتل به لطف تایرهای سافت توانست رکورد سریع‌ترین دور مسابقه را به نام خود ثبت کند. آلبون، سرجیو پرز، دنیل کویات، نیکو هالکنبرگ، پیر گسلی و لنس استرول هم در رده‌های پنجم تا دهم ایستادند.

هم‌اکنون در جدول رانندگان، لوئیس همیلتون، والتری بوتاس و مکس وشتاپن به ترتیب با ۲۶۸ و ۲۰۳ و ۱۸۱ امتیاز در رده‌های اول تا سوم قرار دارند. در جدول تیمی نیز مرسدس‌ AMG پتروناس با ۴۷۱ امتیاز پیشتاز است؛ درحالی‌ که فراری و ردبول با ۳۲۶ و ۲۵۴ امتیاز، آن را تعقیب می‌کنند.

رتبه

راننده

امتیاز

۱

لوئیس همیلتون 

۲۶۸

۲

والتری بوتاس

۲۰۳

۳

مکس وشتاپن 

۱۸۱

۴

سباستین فتل 

۱۶۹

۵

چارلز لکلرک 

۱۵۷

۶

پیر گسلی 

۶۵

۷

کارلوس ساینز

۵۸

۸

 دنیل کویات

۳۳

۹

 کیمی رایکونن

۳۱

۱۰

الکس آلبون

۲۶

مرحله‌ی چهاردهم از فصل ۲۰۱۹ فرمول یک، روز یک‌شنبه ۱۷ شهریور ماه امسال در ایتالیا برگزار می‌شود.

رتبه

تیم

امتیاز

۱

مرسدس AMG پتروناس

۴۷۱

۲

فراری

۳۲۶

۳

ردبول

۲۵۴

۴

مک‌لارن

۸۲

۵

تورو روسو

۵۱

۶

رنو

۴۳

۷

ریسینگ پوینت 

۴۰

۸

آلفا رومئو

۳۲

۹

هاس

۲۶

۱۰

ویلیامز

۱

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات