گرندپری فرمول دو بلژیک ۲۰۱۹؛ تصادف و مرگ آنتوان هوبرت

یک‌شنبه ۱۰ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۳
مطالعه 4 دقیقه
دیروز گرندپری فرمول ۲ بلژیک با تصادف مرگ‌باری همراه شد و آنتوان هوبرت، راننده‌ی فرانسوی، به‌دلیل شدت جراحات ناشی از تصادف با دو خودرو دیگر درگذشت.
تبلیغات

آنتوان هوبرت، راننده ۲۲ ساله فرانسوی فرمول ۲، پس از تصادف در مسابقه‌ی گرندپری بلژیک ۲۰۱۹ درگذشت. فدراسیون بین‌المللی اتومبیل‌رانی (FIA) عصر روز شنبه اعلام کرد هوبرت، قهرمان سری GP3 فصل گذشته، تقریبا یک‌‌ونیم ساعت پس از تصادف در پیست اسپا، به‌علت شدت صدمات دار فانی را وداع گفت.

راننده‌ی جوان تیم BWT Arden هنگام خروج از پیچ‌های پرسرعت اسپا با دیواره‌ی پیست برخورد کرد و قبل از آنکه بتواند دوباره به داخل مسیر برگردد، با خوان مانوئل کوریا از تیم سائوبر جونیور برخورد کرد. درادامه، جولیانو آلزی از تیم تریدنت نیز وارد تصادف شد و صحنه‌ای وحشتناک در اسپا رقم خورد. 

Belgium Grand Prix Formula Two / گرندپری فرمول 2 بلژیک

فدراسیون بین‌المللی اتومبیل‌رانی اعلام کرد کوریا، راننده آمریکایی سائوبر، در وضعیت پایدار قرار دارد و در بیمارستان CHU شهر لیژ تحت درمان قرار گرفته است. در این بیانیه آمده است:

فدراسیون بین‌المللی اتومبیل‌رانی از تصادف شدید که برای خودروهای شماره‌ی ۱۲ [کوریا] و ۱۹ [هوبرت] و ۲۰ [آلزی] در ۳۱ اوت به‌عنوان بخشی از مسابقات فرمول ۲ فصل ۲۰۱۹ در اسپا رخ داد، ابراز تأسف می‌کند. صحنه‌ی تصادف بلافاصله شاهد حضور خدمه‌ی اورژانس و پزشکی بود و همه‌ی رانندگان به مراکز درمانی منتقل شدند. درنتیجه‌ی این حادثه، متأسفیم اطلاع دهیم که آنتوان هوبرت، راننده‌ی خودرو شماره‌ی ۱۹ دراثر جراحات وارده به‌شدت آسیب دید و در ساعت ۱۸:۳۵ درگذشت. خوان مانوئل کوریا، راننده‌ی خودرو شماره‌ی ۱۲، در وضعیت پایداری قرار دارد و در بیمارستان لیژ تحت معالجه قرار گرفته است. اطلاعات بیشتر درباره‌ی وضعیت کوریا ارائه می‌شود. جولیانو آلزی، راننده‌ی خودرو شماره‌ی ۲۰ نیز در مرکز پزشکی معاینه شد و مشکل خاصی نداشت. FIA با برگزارکنندگان مسابقه و مقام‌های ذی‌ربط همکاری می‌کند و تحقیقات خود را درباره‌ی این حادثه آغاز کرده است.
Belgium Grand Prix Formula Two / گرندپری فرمول 2 بلژیک

تصادف بین هوبرت و کوریا باعث شد مجددا به دیوار برخورد کنند؛ در‌حالی‌که کوریا به کناره پیست کشانده شد. ضربه به‌اندازه‌ی کافی شدید بود که پاهای کوریا بدون حفاظ شد و بخش جلو خودرو او شکست و راننده‌ی آمریکایی را در کابین گرفتار کرد. شدت تصادف به‌حدی بود که شاسی مونوکوک خودرو هوبرت نیز از بخش عقب به دو نیم تقسیم شد تا راننده‌ی فرانسوی با آسیب جدی روبه‌رو شود.

Belgium Grand Prix Formula Two / گرندپری فرمول 2 بلژیک

آنتوان هوبرت در لیون فرانسه متولد شد و در ۱۲ سالگی کار خود را با کارتینگ آغاز کرد. پس‌از‌آن، فعالیت حرفه‌ای خود را در سال ۲۰۱۳ شروع کرد و سال گذشته مقام قهرمانی F4 فرانسه را به‌دست آورد و به رقابت‌های فرمول رنو و فرمول ۲ و GP3 وارد شد. هوبرت سال گذشته با تیم آرت (ART) به‌عنوان قهرمانی دست یافت و باعث شد امسال بتواند با تیم BWT Arden در مسابقات فرمول ۲ رقابت کند. راننده‌ی جوان فرانسوی به‌عنوان یکی از اعضای آکادمی رنو، امید زیادی به حضور در فرمول یک داشت. سیریل ابیتبول، مدیر تیم رنو، به نمایندگی از خودروساز فرانسوی بیانیه‌ای به‌مناسبت درگذشت هوبرت منتشر کرد:

در این زمان غم‌انگیز، با دوستان و خانواده‌ی آنتوان هم‌دردی می‌کنیم. آنتوان جوانی باهوش و در داخل و خارج پیست بسیار محترم بود. داشتن او در آکادمی ما، افتخاری بزرگ به‌شمار می‌رود. جای خالی او به‌شدت در تیم احساس می‌شود. روح او در تیم خواهد ماند و ما به‌یاد او مسابقه خواهیم داد. 
Belgium Grand Prix Formula Two / گرندپری فرمول 2 بلژیک

تعدادی از بزرگان مسابقات فرمول ۱ و فرمول ۲ نیز به‌مناسبت درگذشت آنتوان هوبرت پست‌هایی در شبکه‌های اجتماعی منتشر کردند. لوئیس همیلتون، قهرمان پنج دوره‌ی فرمول ۱ جهان، در اینستاگرام خود نوشت:

این اتفاق ویرانگر است. خدا روح آنتوان را در پناه خود قرار دهد. امروز دعاها و هم‌دردی من با تو و خانواده‌ی تو است.
Belgium Grand Prix Formula Two / گرندپری فرمول 2 بلژیک

لندو نوریس، راننده‌ی بریتانیایی مک‌لارن، هم در این زمینه نوشت:

آنتوان در آرامش بخواب.

تیم مک‌لارن نیز با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد:

تیم مک‌لارن ریسینگ تأسف عمیق خود را از درگذشت آنتوان هوبرت در مسابقه‌ی فرمول ۲ امروز اعلام می‌کند و به خانواده و عزیزان آنتوان هوبرت و همکارانش در تیم آردن و تمام جامعه‌ی فرمول ۲ تسلیت می‌گوید. همچنین، مک‌لارن برای خوان مانوئل کوریا و خانواده‌ی او آرزوی سلامتی می‌کند. 

انتظار می‌رود گرندپری فرمول یک بلژیک ۲۰۱۹ امروز طبق برنامه‌ریزی برگزار شود؛ اما مسابقه‌ی فرمول دو که برای صبح برنامه‌ریزی شده بود، به‌احترام آنتوان هوبرت لغو و به زمان دیگری موکول می‌شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات