پیش‌نویس تقویم مسابقات فرمول یک 2020 منتشر شد

شنبه ۹ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۰
مطالعه 3 دقیقه
پیش‌نویس تقویم مسابقات فرمول یک سال ۲۰۲۰ منتشر شد. مانند گذشته مسابقات از گرندپری استرالیا آغاز می‌شود و با جایزه‌بزرگ ابوظبی به‌پایان می‌رسد.
تبلیغات

پیش‌نویس تقویم برگزاری مسابقات فرمول یک ۲۰۲۰ در حالی منتشر شد که فصل آینده از ۲۵ اسفند ۱۳۹۸ (۱۵ مارس ۲۰۲۰) در استرالیا آغاز خواهد شد و در ۹ آذر ۱۳۹۹ (۲۹ نوامبر ۲۰۲۰) با جایزه بزرگ ابوظبی پایان خواهد یافت. این در حالی است که گرندپری آلمان حذف می‌شود؛ اما گرندپری ایتالیا که هنوز قراردادی امضا نکرده است، همچنان جای خود را حفظ می‌کند.

پیش‌از‌این تصور می‌شد این سری مسابقات قهرمانی با ۲۱ گرندپری در سال به کار خود ادامه دهد؛ اما تمدید یک‌ساله‌ی گرندپری اسپانیا باعث شد شاهد طولانی‌ترین تقویم فرمول یک باشیم. برنامه‌ی ۲۰۲۰ که شامل گرندپری ویتنام و بازگشت گرندپری هلندی در زندوورت است، استراحت چهارهفته‌ای در تابستان و ماه اوت را حفظ می‌کند.

Formula 1

چیس کری، مدیرعامل فرمول یک گفت:

امروز با افتخار پیش‌نویس تقویم ۲۰۲۰ فرمول یک را منتشر می‌کنیم. امسال سالی است که در آن، نقطه‌ی اوج مسابقات موتوراسپرت هفتادمین سالگرد خود را اولین‌بار با تقویم ۲۲ مسابقه‌ای جشن می‌گیرد. چنین اتفاقی برای ورزش ما بسیار مهم است و استراتژی بلندمدت ما را تأیید می‌کند. ازآنجاکه در سال ۲۰۱۷ وارد این ورزش شدیم، درباره‌ی توسعه‌ی شهرهای مقصد جدید صحبت کردیم تا جذابیت فرمول یک را گسترش دهیم و در‌عین‌حال، حضور خود را در اروپا به‌عنوان خانه‌ی سنتی این ورزش تحکیم بخشیم. فصل ۲۰۲۰ با رکورد ۲۲ گرندپری، حمایت همه‌جانبه‌ای از فدراسیون جهانی اتومبیل‌رانی (FIA) و همه‌ی تیم‌ها دریافت کرده است و کاملا اعتماد‌به‌نفس موجود در آینده‌ی ورزش ما را نشان می‌دهد.
2020 Formula 1 / فرمول یک 2020

مسابقه‌ی جدید ویتنام به‌عنوان سومین رویداد فصل پنجم آوریل برگزار می‌شود و افتتاحیه از استرالیا آغاز خواهد شد و با گرندپری بحرین در ماه مارس ادامه می‌یابد. اولین مسابقه فرمول یک در زندوورت هلند از سال ۱۹۸۵ تاکنون، قرار است در سوم مه برگزار شود و بخش اروپایی رقابت‌ها را آغاز کند؛ اگرچه این بخش با گرندپری آذربایجان و کانادا در ماه ژوئن تمام می‌شود.

مسابقه‌ی کانادا با رویداد پرچم‌دار مسابقات قهرمانی استقامت FIA، یعنی رقابت‌های ۲۴ ساعته لمان، هم‌زمان خواهد بود. از سال ۲۰۱۶ تاکنون، این اولین‌باری است که رقابت‌های کلاسیک فرانسوی با یکی از مسابقات جایزه بزرگ هم‌زمان می‌شود. تقویم ۲۰۲۰ فرمول یک منتظر تأیید شورای جهانی موتوراسپرت فدراسیون جهانی اتومبیل‌رانی (FIA) است. ناگفته نماند پیست ایتالیایی مونزا هنوز قراردادی برای سال آینده ندارد؛ اما طبق بیانیه‌ی فرمول یک، این قرارداد در حال نهایی‌شدن است.

جدول زمانی و تاریخ مسابقات فرمول یک ۲۰۲۰

نیم‌فصل اول

نیم‌فصل دوم

کشور

تاریخ

محل برگزاری

کشور

تاریخ

محل برگزاری

استرالیا

۲۵ اسفند ۱۳۹۸

ملبورن

بلژیک

۹

شهریور ۱۳۹۹

اسپا

بحرین

۳ فروردین ۱۳۹۹

صخیر

ایتالیا

۱۶ 

شهریور ۱۳۹۹

مونزا

ویتنام

۱۷ فروردین ۱۳۹۹

هانوی

سنگاپور

۳۰ شهریور ۱۳۹۹

سنگاپور

چین

۳۱ فروردین ۱۳۹۹

شانگهای

روسیه

 ۶ مهر ۱۳۹۹

سوچی

هلند

۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۹

زندوورت

ژاپن

۲۰ مهر ۱۳۹۹

سوزوکا

اسپانیا 

۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۹

بارسلونا

آمریکا

۴ آبان ۱۳۹۹

کوتا

موناکو

۴ خرداد ۱۳۹۹

موناکو

مکزیک

۱۱ آبان ۱۳۹۹

مکزیکوسیتی

آذربایجان

۱۸

خرداد ۱۳۹۹

باکو

برزیل

۲۵

آبان ۱۳۹۹

اینترلاگوس

کانادا

۲۵ 

خرداد ۱۳۹۹

مونترال

امارات 

۹ آذر ۱۳۹۹

یاس مارینا

فرانسه

۸ تیر ۱۳۹۹

پل ریکارد

اتریش

۱۵

تیر ۱۳۹۹

ردبول رینگ

انگلستان

۲۹ 

تیر ۱۳۹۹

سیلورستون

مجارستان

۱۲ 

مرداد ۱۳۹۹

هانگارورینگ

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات