گرندپری مجارستان ۲۰۱۹؛ پیروزی همیلتون و مرسدس

یک‌شنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۶
مطالعه 4 دقیقه
گرندپری فرمول یک مجارستان ۲۰۱۹ با پیروزی لوئیس همیلتون از تیم مرسدس AMG پتروناس به پایان رسید؛ وشتاپن و فتل در رده‌های دوم و سوم ایستادند.
تبلیغات

رقابت‌های فرمول یک فصل ۲۰۱۹ در مرحله‌ی دوازدهم به بوداپست مجارستان رسید و امروز شاهد رقابتی نسبتاً جذاب بین رانندگان تیم‌های حاضر بودیم. پیروزی در گرندپری فرمول یک مجارستان ۲۰۱۹ این‌بار به تیم مرسدس بنز و لوئیس همیلتون اختصاص یافت. مکس وشتاپن هم که تا دورهای آخر مسابقه در جایگاه نخست قرار داشت، در رده‌ی دوم ایستاد و سباستین فتل از تیم فراری در جایگاه سوم گرندپری مجارستان ایستاد.

لوئیس همیلتون

 امروز شاهد رقابتی نفس‌گیر در میان رانندگان پیشتاز بودیم؛ مسابقه با استارت خوب وشتاپن آغاز شد و راننده‌ی هلندی ردبول تا دورهای پایانی توانست جایگاه نخست خود را به خوبی حفظ کند. در همان دورهای آغازین برخورد همیلتون و در ادامه لکلرک با خودروی بوتاس باعث شد تا بوتاس به‌علت خرابی بال جلو با افت سرعت شدیدی مواجه شود؛ به طوری که بوتاس در همان ابتدا تا رده‌های میانی پایین رفت اما در ادامه با تعویض بال جلو و لاستیک توانست اختلاف را جبران کند.

2019 hungarian formula 1 grand prix / گرندپری فرمول یک مجارستان

در اواسط مسابقه همیلتون تلاش کرد که از وشتاپن سبقت بگیرد اما این تلاش با خروج راننده‌ی انگلیسی مرسدس ناموفق ماند؛ همین موضوع باعث شد تا تیم مرسدس بنز به تعویض لاستیک روی بیاورد. انتخاب استراتژی مناسب در استفاده از لاستیک مدیوم توسط مرسدس باعث شد تا فاصله‌ی زمانی ایجادشده بین این دو راننده در دقایق پاپانی به تدریج کاهش یابد. سرانجام این همیلتون بود که توانست از وشتاپن سبقت بگیرد و جایگاه نخست را به دست بیاورد. در ادامه تیم ردبول وشتاپن را به پیت‌استاپ فرا خواند تا یک امتیاز سریع‌ترین زمان را کسب کند.

2019 hungarian formula 1 grand prix / گرندپری فرمول یک مجارستان

رانندگان تیم فراری هم در تمام مسابقه بدون حاشیه رانندگی کردند و اتفاق خاصی در استراتژی نداشتند. در حالی که شارلز لکلرک تا دورهای پایانی در جایگاه سوم قرار داشت، این فتل کهنه‌کار بود که با تعویض لاستیک توانست رده‌ی سوم را از آن خود کند و روی سکو برود. 

2019 hungarian formula 1 grand prix / گرندپری فرمول یک مجارستان

به این ترتیب لوئیس همیلتون توانست با ثبت زمان یک ساعت و ۳۵ دقیقه و ۳/۷۹۶ ثانیه در گرندپری فرمول یک مجارستان ۲۰۱۹ به پیروزی برسد. مکس وشتاپن با اختلاف ۱۷/۷۹۶ ثانیه در رده‌ی دوم قرار گرفت و سباستین فتل نیز با ۴۳/۶۳۷ ثانیه اختلاف نسبت به پیشتاز مسابقه، سوم شد. وشتاپن توانست رکورد سریع‌ترین دور مسابقه را هم به نام خود ثبت کند.

رتبه

راننده

امتیاز

۱

لوئیس همیلتون

۲۵۰

۲

والتری بوتاس

۱۸۸

۳

مکس وشتاپن

۱۸۱

۴

سباستین فتل

۱۵۶

۵

شارلز لکلرک

۱۳۲

۶

پیر گسلی

۶۳

۷

کارلوس ساینز

۵۸

۸

کیمی رایکونن

۳۱

۹

دنیل کویات

۲۷

۱۰

لندو نوریس

۲۴

هم‌اکنون در جدول رانندگان، لوئیس همیلتون، والتری بوتاس و مکس وشتاپن به ترتیب با ۲۵۰ و ۱۸۸ و ۱۸۱ امتیاز در رده‌های اول تا سوم قرار دارند. در جدول تیمی نیز مرسدس‌ AMG پتروناس با ۴۳۸ امتیاز پیشتاز است؛ درحالی‌که فراری و ردبول با ۲۸۸ و ۲۴۴ امتیاز، آن را تعقیب می‌کنند.

رتبه

تیم

امتیاز

۱

مرسدس AMG پتروناس

۴۳۸

۲

فراری

۲۸۸

۳

ردبول

۲۴۴

۴

مک‌لارن

۸۲

۵

تورو روسو

۴۳

۶

رنو

۳۹

۷

آلفا رومئو

۳۲

۸

ریسینگ پوینت

۳۱

۹

هاس

۲۶

۱۰

ویلیامز

۱

مرحله‌ی سیزدهم از فصل ۲۰۱۹ فرمول یک، روز یک‌شنبه ۱۰ شهریور ماه امسال در بلژیک برگزار می‌شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات