تعیین خط گرندپری بریتانیا ۲۰۱۹؛ پول پوزیشن بوتاس و مرسدس بنز

شنبه ۲۲ تیر ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۷
مطالعه 3 دقیقه
دور تعیین خط گرندپری فرمول یک بریتانیا ۲۰۱۹ با پول پوزیشن والتری بوتاس از تیم مرسدس AMG پتروناس به پایان رسید؛ لوئیس همیلتون و چارلز لکلرک، دوم و سوم شدند.
تبلیغات

پس از ۳ دور تمرینی در پیست سیلورستون، رانندگان تیم‌های حاضر در مسابقات فرمول یک ۲۰۱۹ برای تعیین خط به میدان رفتند که با پیشتازی والتری بوتاس همراه شد. به این ترتیب راننده فنلاندی مرسدس بنز فردا رقابت اصلی گرندپری فرمول یک بریتانیا ۲۰۱۹ را از خط اول آغاز خواهد کرد. به‌دنبال بوتاس، لوئیس همیلتون و چارلز لکلرک از فراری قرار گرفتند.

2019 British Grand Prix formula 1 / گرندپری فرمول یک بریتانیا

اولین تمرین در سیلورستون با عملکرد خوب پیر گسلی از تیم ردبول پایان یافت؛ اما در تمرین دوم این والتری بوتاس و لوئیس همیلتون بودند که عملکرد بهتری نسبت به سایر رانندگان داشتند. تمرین سوم که ساعاتی پیش به پایان رسید، با موفقیت چارلز لکلرک و سباستین فتل همراه شد تا امیدهای تیم فراری برای کسب خطوط اول و دوم بیشتر شود.

2019 British Grand Prix formula 1 / گرندپری فرمول یک بریتانیا

مرحله اول تعیین خط فرمول یک با خروج رابرت کوبیتسا، جورج راسل، لنس استرول، دنیل کویات و کوین مگنوسن از جدول و باز ماندن از راهیابی به مرحله دوم تعیین خط ادامه یافت. در این دور همیلتون، لکلرک و وشتاپن از سه تیم صدرنشین در رده‌های اول تا سوم ایستادند. 

2019 British Grand Prix formula 1 / گرندپری فرمول یک بریتانیا

دور دوم مرحله تعیین خط گرندپری فرمول یک ۲۰۱۹ با پیشتازی لکلرک، بوتاس و همیلتون ادامه یافت؛ در حالی که سرجیو پرز، رومن گروژان، کارلوس ساینز، کیمی رایکونن و آنتونیو جوویناتزی از راهیابی به مرحله سوم تعیین خط باز ماندند. به این ترتیب رانندگان تیم‌های مرسدس، فراری، ردبول، رنو، مک‌لارن و تورو روسو توانستند در مرحله پایانی تعیین خط حضور داشته باشند.

2019 British Grand Prix formula 1 / گرندپری فرمول یک بریتانیا

در نهایت دور سوم مرحله تعیین خط گرندپری ۲۰۱۹ فرمول یک بریتانیا با پیشتازی والتری بوتاس از تیم مرسدس و ثبت زمان ۱ دقیقه و ۲۵/۰۹۳ ثانیه به پایان رسید. لوئیس همیلتون نیز که تا لحظات پایانی در جایگاه نخست قرار داشت، با ۰/۰۰۶ ثانیه اختلاف نسبت به هم‌تیمی خود در جایگاه دوم ایستاد. پس از رانندگان تیم مرسدس، چارلز لکلرک با ۰/۰۷۹ اختلاف نسبت به پیشتاز در مکان سوم تعیین خط گرندپری فرمول یک بریتانیا ایستاد. مکس وشتاپن و پیر گسلی از ردبول، سباستین فتل، دنیل ریکیاردو از رنو، لندو نوریس از مک‌لارن، الکس البون از تورو روسو نیکو هالکنبرگ از رنو در جایگاه چهارم تا دهم قرار گرفتند.

مرحله اصلی فرمول یک بریتانیا ۲۰۱۹، یک‌شنبه ۲۳ تیر ماه ۹۸ از ساعت ۱۷ و ۴۰ دقیقه به وقت تهران آغاز خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات