فرناندو آلونسو برای شرکت در مسابقات ایندی‌کار ۲۰۱۹ آماده می‌شود

چهارشنبه ۲۱ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۰
مطالعه 5 دقیقه
فرناندو آلونسو پس از معرفی خودرو مخصوص خود و آزمایش آن برای رقابت ایندی ۵۰۰، از هدفش برای رسیدن به سه‌گانه بزرگ می‌گوید.
تبلیغات

تیم مک‌لارن ریسینگ (McLaren Racing) به‌تازگی خودرو مخصوص فرناندو آلونسو را معرفی کرده که برای مسابقه‌ی ایندی ۵۰۰ آماده شده است. این رقابت ۲۶مِی۲۰۱۹ برگزار خواهد شد. خودرو مسابقه‌ای فرناندو آلونسو که با شماره‌ی ۶۶ شناخته می‌شود، به یادبود خودرو مک‌لارن M16 مارک دانوهیو در مسابقه‌ی ایندی ۵۰۰ سال ۱۹۷۲ ساخته شده است.

مصاحبه با فرناندو آلونسو مک لارن

رنگ‌بندی بدنه همچون خودروهای فرمول یک مک‌لارن، از رنگ نارنجی و آبی تشکیل شده است. فرناندو آلونسو به‌دنبال عنوان Triple Crown است که سه عنوان قهرمان مسابقه‌ی ۲۴ ساعته لمان و فرمول یک موناکو و ایندی ۵۰۰ را شامل می‌شود. وی اکنون دو عنوان فرمول یک و لمان را به‌دست آورده است. اگر آلونسو مقام قهرمانی رقابت ایندی ۵۰۰ را به‌دست آورد، درکنار گراهام هیل، دومین راننده‌ی تاریخ خواهد بود که عنوان سه‌گانه را دراختیار می‌گیرد.

مصاحبه با فرناندو آلونسو مک لارن

آلونسو در سال ۲۰۱۷، اولین‌بار در رقابت ایندی ۵۰۰ حاضر شد؛ اما پس از پیشتازی در ۲۷ دور، با نقص فنی موتور هوندا مواجه شد و از رقابت کنار رفت. امسال خودرو مک‌لارن با پیشرانه‌ی شورولت حاضر خواهد شد. فرناندو آلونسو می‌گوید:

هیجان‌زده‌ام؛ زیرا بالاخره موفق شدیم مک‌لارن ۶۶ را معرفی کنیم؛ خودرویی که من با آن در رقابت ایندی ۵۰۰ مسابقه خواهم داد. تیم مک‌لارن تلاش زیادی کرد تا بتوانیم باردیگر به رقابت ایندی ۵۰۰ بازگردیم. فکر می‌کنم خودرو در رنگ‌بندی مسابقه‌ای مک‌لارن، ظاهر جذابی دارد. همچنان امیدوارم با پیروزی در ایندی‌کار، به‌عنوان سه‌گانه‌ی بزرگ برسم. اشتیاق دارم با طرفداران آمریکایی دیدار کنم؛ زیرا بار اول با خون‌گرمی از من استقبال کردند.
مصاحبه با فرناندو آلونسو مک لارن

 باتوجه‌به تغییر قوانین در سال گذشته، تیم مک‌لارن امسال با بسته‌ی آیرودینامیکی مخصوص دالارا در مسابقه شرکت خواهد کرد. فرناندو آلونسو پس از آزمایش در‌این‌باره می‌گوید:

 باتوجه‌به سخنان‌مطرح شده در سال گذشته، فکر می‌کردم چسبندگی کمتری وجود داشته باشد. وقتی در تعقیب خودرو جلویی هستید، رانندگی با این خودرو می‌تواند مشکل‌ساز باشد؛ اما امروز من تنها هستم.
مصاحبه با فرناندو آلونسو مک لارن

آلونسو درباره‌ی آزمایش‌های انجام‌شده در پیست تگزاس می‌گوید:

این خوب است که دوباره به پیست بیضی‌شکل با تنظیمات خاص برمی‌گردیم. خودرو خود‌به‌خود کمی به‌سمت چپ می‌پیچد؛ بنابراین عادت‌کردن به‌ این شرایط برایم حس عجیبی دارد؛ مخصوصا اینکه شیب زیادی در پیچ‌ها وجود دارد. وضعیت کمی با پیست ایندیانا‌پلیس متفاوت است؛ اما برای آماده‌سازی مناسب است. تنها موضوع مهم برای من راحتی در خودرو است. این، خودرو و تیمی جدید است؛ بنابراین، برای تنظیمات صندلی، پشت سری، پدال‌ها و فرمان به‌زمان احتیاج داریم.
مصاحبه با فرناندو آلونسو مک لارن

فرناندو آلونسو درباره‌ی توصیه‌های جانی روترفورد، قهرمان دو دوره‌ی ایندی ۵۰۰ می‌گوید:

او درزمینه‌ی ایمنی همیشه مراقب ما است. او توصیه‌هایی درباره‌ی پستی‌وبلندی‌های پیچ ۳ و ۴ و نزدیک‌شدن به دیوار در پیچ ۲ به من کرده است؛ زیرا در ابتدا به‌نظر می‌رسد فاصله‌ی زیادی با دیوار دارید؛ اما وقتی شیب تمام می‌شود، به دیوار بسیار نزدیک خواهید شد.
مصاحبه با فرناندو آلونسو مک لارن

آلونسو همچنین می‌گوید درمقایسه‌با سال ۲۰۱۹، آمادگی بیشتری دارد:

حداقل من مسابقه را می‌شناسم، جوّ مسابقه، رانندگان، دور چینش و بسیاری از مسائل دیگر که بار اول انرژی زیادی برای شناختن آن‌ها صرف می‌کنید؛ زیرا همه‌چیز شوکه‌کننده است. اکنون می‌دانم انرژی خود را چگونه برای کل مسابقه ذخیره کنم. می‌خواهم به این مسابقه مانند زمانی‌ نگاه کنم که از صفر شروع کردم و نمی‌خواهم مسئله‌ای را تضمین‌شده بدانم. می‌خواهم تمامی مسابقات گذشته را بررسی و با مهندسان از صفر صحبت کنم. می‌خواهم از شبیه‌سازها و هر چیزی استفاده کنم که باعث آمادگی بیشتر می‌شود.
مصاحبه با فرناندو آلونسو مک لارن

آلونسو در پاسخ به این پرسش که «آیا پس از این مسابقه، به رقابت‌های ایندی بازمی‌گردد یا نه؟» می‌گوید:

 این احتمال وجود دارد. حتما وجود دارد. امیدواریم امسال قابلیت رقابت را داشته باشیم و بتوانیم آن هیحانی را به‌وجود آوریم که فقط در مسابقه ایندی ۵۰۰ یافت می‌شود. برای بردن این مسابقه به‌کمی بخت‌واقبال هم احتیاج دارید. باید روز، روز شما باشد و مسابقه شما را انتخاب کند. ما نگران این مسئله هستیم. بعضی چیز‌ها دراختیار ما نیست؛ ولی سعی می‌کنیم تا بیشترین تلاشمان را انجام دهیم و از مسابقه سربلند خارج شویم.
مصاحبه با فرناندو آلونسو مک لارن

آلونسو درادامه می‌گوید:

پس از پیروزی در لمان، اکنون ایندی ۵۰۰، تنها مسابقه‌ی باقی‌مانده است. من خوش‌اقبال بودم و در ابتدای فصل توانستم در مسابقه‌ی ۲۴ ساعته‌ی دیتونا قهرمان شوم، بنابراین، اگر روزی بتوانم قهرمانی ایندی ۵۰۰ را به‌دست آورم، این دستاوردی مهم‌تر از سه‌گانه‌ی بزرگ خواهد بود.

آلونسو در پاسخ به این پرسش که «آیا احتمال حضور تمام‌وقت وی در سری مسابقات ایندی کار وجود دارد؟» با درنگ می‌گوید:

احتمال این مسئله در سال گذشته وجود داشت؛ یعنی هنگامی‌که تصمیم بر بازگشت به ایندی ۵۰۰ گرفته شد. از دیدگاه من، کمی دشوار خواهد بود که بخواهم باتوجه‌به حضور در تیم تویوتا، در مسابقات WEC و تیم کادیلاک در مسابقه ۲۴ ساعته دیتونا، به‌صورت تمام‌وقت در مسابقات ایندی شرکت کنم.
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات