تعیین خط گرندپری استرالیا ۲۰۱۹؛ پول پوزیشن همیلتون در آغاز فصل

شنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۰
مطالعه 3 دقیقه
دور تعیین خط فرمول یک استرالیا ۲۰۱۹ با موفقیت لوئیس همیلتون از تیم مرسدس AMG پتروناس به پایان رسید؛ والتری بوتاس و سباستین فتل هم دوم و سوم شدند.
تبلیغات

پس از ۳ دور تمرینی در پیست آلبرت پارک ملبورن، رانندگان تیم‌های حاضر در مسابقات فرمول یک ۲۰۱۹ برای تعیین خط به میدان رفتند که با پیشتازی لوئیس همیلتون از تیم مرسدس بنز همراه شد. به این ترتیب لوئیس همیلتون فردا رقابت اصلی گرندپری فرمول یک استرالیا ۲۰۱۹ را از خط اول آغاز خواهد کرد. پس از همیلتون، هم‌تیمی او والتری بوتاس و سباستین فتل از تیم فراری قرار گرفتند.

Australian Grand Prix formula 1 2019 / گرندپری فرمول یک استرالیا

نکته جالب در رقابت امروز، فاصله درخورتوجه خودروهای مرسدس بنز با سایر رقیبان بود، زیرا نزدیک‌ترین راننده سباستین فتل با ۰.۷ ثانیه اختلاف نسبت به همیلتون در جایگاه سوم ایستاد. پس از فتل آلمانی، مکس وشتاپن، شارلز لکلرک، رومن گروژان و کوین مگنوسن از تیم هاس، لندو نوریس، کیمی رایکونن و سرجیو پرز در جایگاه چهارم تا دهم ایستادند.

Australian Grand Prix formula 1 2019 / گرندپری فرمول یک استرالیا

مرحله اول تعیین خط فرمول یک استرالیا با خروج روبرت کوبیکا، جورج راسل، کارلوس ساینز، پیر گسلی و لنس استرول از جدول و باز ماندن از راهیابی به مرحله دوم تعیین خط ادامه یافت. دور دوم مرحله تعیین خط گرندپری استرالیا با پیشتازی رانندگان مرسدس بنز و فراری ادامه یافت؛ دنیل کویات، آنتونیو جوویناتزی، الکس آلبون، دنیل ریکیاردو و نیکو هالکنبرگ افرادی بودند که از راهیابی به مرحله سوم تعیین خط باز ماندند. در پایان مرحله دوم رانندگان تیم‌های مرسدس، فراری، ردبول، هاس، مک‌لارن، آلفا رومئو و ریسینگ پوینت توانستند در مرحله نهایی تعیین خط حضور داشته باشند.

Australian Grand Prix formula 1 2019 / گرندپری فرمول یک استرالیا

به این ترتیب تعیین خط گرندپری فرمول یک استرالیا ۲۰۱۹ با پیشتازی لوئیس همیلتون از تیم مرسدس و ثبت زمان ۱ دقیقه و ۲۰.۴۸۶ ثانیه به پایان رسید. والتری بوتاس فنلاندی با ۰.۱۱۲ ثانیه اختلاف در جایگاه دوم ایستاد و فتل با وجود نمایش بسیار عالی در تمرین‌های پیش‌فصل، با اختلاف ۰.۷۰۴ ثانیه سوم شد. 

مرحله اصلی فرمول یک استرالیا ۲۰۱۹، یک‌شنبه ۲۶ اسفند ماه ۹۷ از ساعت ۸ و ۴۰ دقیقه به وقت ایران آغاز خواهد شد. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات