فصل 2019 فرمول یک آغاز شد؛ رانندگان، تیم‌ها، جدول زمانی و هرآنچه باید بدانید

جمعه ۲۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۵
مطالعه 5 دقیقه
بالاخره انتظارها به پایان رسید و رقابت‌های فرمول یک فصل ۲۰۱۹ از روز یکشنبه هفته آینده با گرندپری استرالیا آغاز خواهد شد.
تبلیغات

پس از پایان وقفه‌ی بین فصلی و همچنین اتمام تمرینات پیش‌فصل، رانندگان و تیم‌های فرمول یک، خود را برای حضور در پیست آلبرت پارک ملبورن آماده می‌کنند تا به‌طور رسمی فصل جدید را استارت بزنند.

در فهرست راننده‌های فصل ۲۰۱۹، لوئیس همیلتون باز هم درکنار والتری بوتاس فنلاندی خواهد بود تا به‌دنبال ششمین مقام قهرمانی خود، به‌عنوان دومین راننده‌ی تاریخ مسابقات فرمول یک باشد. کیمی رایکونن، قهرمان سابق جهان از فراری جدا شده است و به آلفارومئو سائوبر رفت تا اکنون شارلز لکلرک جوان و آینده‌دار پشت فرمان خودروی او قرار بگیرد. دنیل ریکیاردو، راننده‌ی سال گذشته ردبول پس از ۵ سال همکاری با این تیم اتریشی در فصل ۲۰۱۹ به رنو می‌رود تا درکنار نیکو هالکنبرگ، یکی از قدرتمند‌ترین زوج‌های رانندگی این فصل مسابقات را تشکیل دهند. کارلوس ساینز نیز پس از خداحافظی فرناندو آلونسو به مک‌لارن پیوست تا درکنار لندو نوریس قرار بگیرد. پیر گسلی هم با تقدیم خودروی تورو روسو به دنیل کویات، به ردبول رفته است؛ درحالی‌که رابرت کوبیکا لهستانی پس از هشت سال غیبت، با تیم ویلیامز به مسابقات باز گشته تا درکنار جورج راسل، قهرمان رقابت‌های فرمول دو رانندگی کند.

برای بزرگ‌نمایی تصویر روی آن کلیک کنید

با خروج استوفل وندرون از فرمول یک و رانندگی در مسابقات فرمول E، لندو نوریس بریتانیایی، راننده‌ی رزرو پیشین مک‌لارن، از فرمول دو ارتقاء یافت و جای او را در این تیم نام‌دار می‌گیرد. الکساندر آلبون، دیگر راننده‌ی فرمول دو است که اکنون جای خالی برندون هارتلی را در تیم تورو روسو پر خواهد کرد. با پیوستن مارکوس اریکسون به مسابقات ایندی‌کار، تیم آلفارومئو سائوبر از آنتونیو جیوویناتزی ۲۵ ساله درکنار رایکونن استفاده می‌کند. لارنس استرول هم پس از در اختیار گرفتن تیم فورس ایندیا، نام آن را به ریسینگ پوینت (Racing Point) تغییر داد و در ابتدای کار، همکاری با استبان اکن را به پایان رساند و پسر خود لنس استرول را از ویلیامز به این تیم آورد.

تیم ردبول پس از ۱۲ سال همکاری با رنو، در فصل ۲۰۱۹ پیشرانه‌ی ساخت فرانسوی‌ها را کنار می‌گذارد تا از پیشرانه هوندا استفاده کند. پیشرانه‌ی هوندا علاوه‌بر ردبول، طبق روال فصل پیشین در خودروهای تورو روسو نیز استفاده خواهد شد.

برای بزرگ‌نمایی تصویر روی آن کلیک کنید

فصل ۲۰۱۹ مسابقات فرمول یک در ۲۱ مرحله برگزار می‌شود که اولین مرحله آن ۲۶ اسفند ماه ۹۷ در استرالیا و مرحله‌ی نهایی آن ۱۰ آذرماه ۹۸ در امارات متحده عربی برگزار می‌شود. 

جدول زمانی و تاریخ مسابقات فرمول یک ۲۰۱۹

نیم‌فصل اول

نیم‌فصل دوم

کشور

مکان

تاریخ

زمان

کشور

مکان

تاریخ

زمان

استرالیا

ملبورن

۲۶ اسفند

۸:۴۰

بلژیک

اسپا

۱۰ شهریور

۱۷:۴۰

بحرین

صخیر

۱۱ فروردین

۱۹:۴۰

ایتالیا

مونزا

۱۷ شهریور

۱۷:۴۰

چین

شانگهای

۲۵ فروردین

۱۰:۴۰

سنگاپور

سنگاپور

۳۱ شهریور

۱۶:۴۰

آذربایجان

باکو

۸ اردیبهشت

۱۶:۴۰

روسیه

سوچی

۷ مهر

۱۵:۴۰

اسپانیا

بارسلونا

۲۲ اردیبهشت

۱۷:۴۰

ژاپن

سوزوکا

۲۱ مهر

۹:۴۰

موناکو

موناکو

۵ خرداد

۱۷:۴۰

مکزیک

مکزیکوسیتی

۵ آبان

۲۲:۴۰

کانادا

مونترال

۱۹ خرداد

۲۳:۴۰

آمریکا

آستین

۱۲ آبان

۲۲:۴۰

فرانسه

لوکاستلت

۲ تیر

۱۷:۴۰

برزیل

سائو پائولو

۲۶ آبان

۲۱:۴۰

اتریش

اسپیلبرگ

۹ تیر

۱۷:۴۰

امارات

ابوظبی

۱۰ آذر

۱۶:۴۰

انگلستان

سیلورستون

۲۳ تیر

۱۷:۴۰

آلمان

هاکن‌هایم

۶ مرداد

۱۷:۴۰

مجارستان

بوداپست

۱۳ مرداد

۱۷:۴۰

تمرینات پیش فصل فرمول یک که در شهر بارسلون برگزار شد که در روز نخست با صدرنشینی سباستین فتل از تیم فراری همراه بود؛ کارلوس ساینز و رومن گروژان از تیم‌های مک‌لارن و هاس نیز به جایگاه دوم و سوم رسیدند. روز دوم مرحله‌ی اول تست نیز باز هم نتایج مشابهی برای تیم‌های اول تا سوم به دست آمد، با این تفاوت که شارلز لکلرک، لندو نوریس و کوین مگنوسن جایگزین نفرات برتر روز قبل شدند. اما روز سوم از تست اول با درخشش دنیل کویات همراه بود که توانست جلوتر از کیمی رایکونن و دنیل ریکیاردو در رده‌ی نخست قرار بگیرد. روز پایانی تست پیش فصل فرمول یک ۲۰۱۹ هم با پیشتازی نیکو هالکنبرگ، الکساندر آلبون و دنیل ریکیاردو ادامه یافت تا تیم‌های شرکت‌کننده شناخت بهتری از خودروهای جدید خود پیدا کنند. 

2018 German Grand Prix formula 1 / گرندپری فرمول یک آلمان 2018

اما روز نخست از نوبت دوم تست‌های پیش فصل بارسلونا با صدرنشینی لندو نوریس از تیم مک‌لارن به پایان رسید. در این روز، پیر گسلی از ردبول و لنس استرول از ریسینگ پوینت در رده‌های بعدی ایستادند. دومین روز از این مرحله با تصادف فتل و پیشتازی کارلوس ساینز همراه شد؛ جایی که سرجیو پرز و سباستین فتل نیز درنهایت، رده‌های دوم و سوم را به خود اختصاص دادند. روز سوم در حالی با پیشتازی لکلرک همراه شد که پیر گسلی با تصادف به کار خود پایان داد. الکساندر آلبون و لندو نوریس نیز در رده‌های بعدی قرار گرفتند. در آخرین روز از مرحله دوم تست‌های آمادگی پیش‌فصل، باز هم سباستین فتل بود که با پیشی گرفتن از رانندگان تیم رقیب به رتبه نخست رسید. لوئیس همیلتون و والتری بوتاس به ترتیب رده‌های دوم و سوم را در این روز به خود اختصاص دادند.

هرچند که تمرین پیش فصل بیشتر برای محک زدن خودروهای جدید و شناخت معایب آن‌ها است، اما با نگاهی به نتایج می‌توان چشم‌انداز خوبی از وضعیت فرمول یک در سال ۲۰۱۹ به دست آورد. عملکرد خوب تیم‌های مرسدس بنز و فراری در این تمرین‌ها، باز هم نوید رقابتی داغ را فصل پیش‌ رو می‌دهد. اما به نظر می‌رسد که ردبول هنوز با پیشرانه هوندا هماهنگی خوبی ندارد و برای کسب نتایج درخشان پایان فصل گذشته، نیاز به بهبودها و تمرین بیشتری دارد. همچنین عملکرد خوب رانندگان جوان از جمله شارلز لکلرک، لندو نوریس، جورج راسل و پیر گسلی از گرم شدن رقابت در فصل جدید خبر می‌دهد. 

2019 formula 1  / فرمول یک

تمرین اول و دوم گرندپری استرالیا، طبق روال همیشگی فرمول یک از روز جمعه برگزار خواهد شد؛ همچنین تمرین سوم و مرحله تعیین خط از روز شنبه آغاز می‌شود تا رانندگان خود را برای رقابت اصلی در روز یکشنبه هفته آینده آماده کنند.

در پایان مطلب، پبشنهاد می‌کنیم تماشای تیزر مسابقات فرمول یک ۲۰۱۹ را از دست ندهید.

دانلود

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات