رنگ‌بندی تایرهای پیرلی در فرمول یک ۲۰۱۹ چگونه خواهد بود؟

سه‌شنبه ۸ آبان ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
در حالی که تنها دو مرحله به پایان فصل ۲۰۱۸ فرمول یک باقی مانده است، شرکت تایرسازی پیرلی از  رنگ‌بندی ساده‌تر برای فصل آینده این مسابقات، رونمایی کرد.
تبلیغات

در  واپسین روزهای فصل ۲۰۱۸ مسابقات فرمول یک، پیرلی (Pirelli) اعلام کرد در فصل آینده از رنگ‌بندی ساده‌تر و سه‌گانه برای تشخیص انواع لاستیک استفاده می‌شود. 

در رنگ‌بندی جدید همچنان از گزینه‌های سخت، متوسط و نرم استفاده می‌شود، اما هر رنگ بیش از یک ترکیب را نشان می‌دهند. رنگ سفید، برای لاستیک‌های سخت، زرد برای تایرهای متوسط و قرمز هم، نشانه‌ی لاستیک‌های نرم خواهد بود. علاوه‌بر این، رنگ‌های تایر متوسط سینتوراتو (Cinturato) و تایرهای مربوط و بارانی، به ترتیب سبز و آبی باقی می‌مانند.

هرچند که تمام ترکیبات مشابه در سیستم جدید رنگ‌بندی وجود خواهند داشت، اما باتوجه به پیست مورد استفاده با ترکیب‌های واقعی سخت، متوسط و نرم تفاوت دارند. به‌عنوان مثال لاستیک قرمز مورد استفاده برای پیست موناکو با لاستیک قرمز مورد استفاده در پیست سیلورستون، تفاوت خواهد داشت.

طبق معمول پیرلی در فصل ۲۰۱۹ فرمول یک نیز قبل از هر مسابقه، ترکیب رنگ تایرهای موجود را رونمایی می‌کند تا طرفداران بهتر بتوانند لاستیک‌های مورد استفاده را تشخیص دهند. در نتیجه افراد می‌توانند به سرعت نوع تایر و سیستم رنگ‌بندی آن را متوجه شوند؛ اما کسانی که به دنبال دانستن اطلاعات بیش‌تری از ترکیبات لاستیک مورد استفاده برای هر پیست هستند، می‌توانند به‌ منابع خبری مراجعه کنند.

تایرهای پیرلی

پیرلی قصد دارد تا انواع مختلفی از ترکیبات تایر را که طیف وسیعی از نرم تا سخت را پوشش می‌دهد، در آذر ماه امسال رونمایی کند. همچنین رانندگان جاده‌ای نیز می‌توانند از تایرهای رنگی پیرلی برای خودروهای خود استفاده کنند. سال گذشته پیرلی از تایرهای رنگی با طرح قرمز، زرد، نقره‌ای و سفید رونمایی کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات