لندو نوریس ۱۸ ساله، به تیم فرمول یک مک لارن پیوست

چهارشنبه ۱۴ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۰
مطالعه 3 دقیقه
لندو نوریس ۱۸ ساله جایگزین استافل وندورن در فصل آینده می‌شود تا مک‌لارن با دو راننده‌ی جوان در مسابقات فرمول یک ۲۰۱۹، شرکت کند.
تبلیغات

 راننده‌ی ۱۸ ساله‌ی بریتانیایی فصل آینده، پشت فرمان خودروی فرمول یک مک‌لارن قرار می‌گیرد تا استافل وندورن بلژیکی پس از دو فصل استارت زدن پیشرانه‌ی هوندا در مک‌لارن، از این تیم جدا شود.

Lando Norris

نوریس که در حال حاضر با ۱۹۷ امتیاز در جایگاه دوم جدول رده‌بندی امتیازات فرمول 2 قرار دارد و به‌دنبال کسب مقام قهرمانی بود، از سال گذشته به‌عنوان راننده‌ی تست در مک‌لارن فعالیت کرد. با کناره‌گیری فرناندو آلونسو از دنیای فرمول یک، مک‌لارن برای فصل ۲۰۱۹ دو راننده‌ی جوان به‌خدمت گرفته است. نوریس در کنار کارلوس ساینز اسپانیایی رانندگی خواهد کرد. نوریس از سال ۲۰۱۷ به تیم مک‌لارن راه پیدا کرد و در قالب راننده‌ی تست و ذخیره، با نشان دادن عملکرد خود در مسابقات فرمول دو، منتظر ورود به دنیای فرمول یک بوده است. این راننده‌ی جوان، برای اولین بار در مرحله‌ی اول دور تمرینی گرن‌پری‌های بلژیک و ایتالیا ۲۰۱۸ هدایت خودروی وندورن را در اختیار گرفت. زک براون، مدیر تیم مک‌لارن به‌خدمت گرفتن نوریس را بخشی از برنامه‌ی جامع گروه، برای بازسازی آینده‌ی تیم توصیف کرد.

Lando Norris

براون گفت:

معتقد هستیم که لندو جوان بااستعداد، هیجان‌انگیز و سرشار از پتانسیل است که به‌همین دلایل، ما او را در مک‌لارن حفظ کردیم.

براساس گزارش‌های منتشر شده، اوایل سال جاری مقامات تورو روسو به‌دنبال نوریس در تیم خود بوده‌اند. نوریس پس از کسب خودروی فرمول یک مک‌لارن برای فصل آینده گفت:

انتخاب شدن به‌عنوان راننده‌ی مک‌لارن، تحقق یک رؤیا است. لحظه‌ی خاصی است که پیش از این برای دیدن آن، در نهایت می‌توانستم امیدوارم باشم. از تمام اعضای تیم برای این فرصت و اعتمادشان به‌من، قدردانی می‌کنم.
Lando Norris

نوریس از سال ۲۰۱۴ به دنیای مسابقات اتومبیل‌رانی وارد شد. بنابراین در سال ششم رانندگی خود، پشت فرمان خودروی فرمول یک قرار می‌گیرد. پس از موفقیت‌های فراوان در مسابقات کارتینگ شامل دست‌یابی به مقام قهرمانی جهان، نوریس به مسابقات تورینگ وارد شد و مقام سوم را کسب کرد. او سپس با ورود به فرمول چهار، دوباره به خودروهای تک سرنشین بازگشت؛ سال ۲۰۱۴ مقام قهرمانی MSA فرمول 4 و فرمول رنو اروپا را به کارنامه‌ی خود اضافه کرد. سال ۲۰۱۶ بود که نوریس به مسابقات فرمول 3 وارد شد؛ پس از در اختیار گرفتن جام قهرمانی فرمول 3 اروپا، درهای دنیای فرمول 2 به‌روی او باز شد.

پیروزی در اولین مسابقه‌ی فصل فرمول 2 و سپس ۷ حضور روی سکو، حاصل کار او تا امروز بوده است. نوریس با ۲۲ امتیاز اختلاف نسبت به هم‌وطن خود جورج راسل، راننده‌ی تازه‌کار مرسدس بنز ، تنها دو مسابقه مانده به پایان فصل، در جایگاه دوم رده‌بندی فعلی فرمول 2 ایستاده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات