فرمول یک بلژیک ۲۰۱۸؛ قهرمانی سباستین فتل

یک‌شنبه ۴ شهریور ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۰
مطالعه 5 دقیقه
گرندپری بلژیک ۲۰۱۸ با قهرمانی سباستین فتل از تیم فراری به پایان رسید؛ در این رقابت جذاب، لوئیس همیلتون و مکس ورشتاپن، دوم و سوم شدند.
تبلیغات

رقابت حساس فرمول یک بلژیک ۲۰۱۸ در حالی به قهرمانی سباستین فتل آلمانی منجر شد که در تعیین خط با پول پوزیشن لوئیس همیلتون همراه بود. لوئیس همیلتون که همیشه در شرایط بارانی عملکرد بسیار خوبی از خود نشان می‌دهد، در دور تعیین خط گرندپری بلژیک به پول پوزیشن دست یافت؛ اما در مسابقه اصلی فرمول یک، تنها چند ثانیه پس از آغاز مسابقه از فتل عقب افتاد و تا پایان این حالت حفظ شد. مکس ورشتاپن از تیم ردبول نیز در جایگاه سوم قرار گرفت. 

Belgian Grand Prix Formula 1 / گرندپری فرمول یک بلژیک 2018

مسابقه اصلی گرندپری فرمول یک بلژیک ۲۰۱۸ در دور اول با تصادف نیکو هالکنبرگ و فرناندو آلونسو همراه شد؛ در این تصادف که عامل اصلی آن هالکنبرگ بود، به خودروی چارلز لکلرک و دنیل ریکیاردو نیز آسیب وارد شد. به این ترتیب در همان لحظات ابتدایی هالکنبرگ، آلونسو و لکلرک از مسابقه بیرون رفتند. تصاویر نشان می‌دهد که آلونسو از پشت با خودروی هالکنبرگ برخورد کرد و موجب تصادف شد. ریکیاردو نیز تحت تاثیر این تصادف قرار گرفت و با ورود خودروی ایمنی به پیت استاپ مراجعه کرد تا مشکل خودروی خود را رفع کند. این مشکل تا دور ۲۹ باعث عدم موفقیت و کندی خودروی ریکیاردو شد و در نهایت مدیران تیم ردبول تصمیم گرفتند که او نیز از مسابقه خارج شود.

Belgian Grand Prix Formula 1 / گرندپری فرمول یک بلژیک 2018

در پی تصادف، خودروی ایمنی در همان دور اول وارد پیست مسابقه شد و در حالی که فتل از همیلتون پیش افتاده بود، این وضعیت تا چند دور اول ادامه یافت. شاید همین مسئله عاملی شد تا فتل و تیم فراری بتوانند در مسابقه فرمول یک بلژیک به پیروزی برسند. کیمی رایکونن، راننده دوم تیم فراری نیز در همان دورهای ابتدایی با مشکل خودرویش سه بار به پیت‌استاپ رفت و در نهایت به دلیل مشکل سیستم DRS، در دور یازدهم از مسابقه کنار کشید. 

Belgian Grand Prix Formula 1 / گرندپری فرمول یک بلژیک 2018

والتری بوتاس، راننده دوم تیم مرسدس که در دور تعیین خط اسپین و از رقابت Q3 خارج شده بود، مسابقه اصلی فرمول یک بلژیک ۲۰۱۸ را از خط ۱۷ آغاز کرد. بوتاس در مسابقه توانست از رده هفدهم به رده چهارم برسد و شرایط دور تعیین خط را کاملا جبران کند. بوتاس در طول مسابقه با چند سبقت عالی از رانندگان و به لطف خودروی قدرتمند خود، تا جایگاه چهارم و پشت سر مکس ورشتاپن برسد. هر چند که فاصله او در دورهای پایانی به حدی بود که نتوانست برای کسب سکو تلاش کند. 

Belgian Grand Prix Formula 1 / گرندپری فرمول یک بلژیک 2018

 نکته جالب در گرندپری فرمول یک بلژیک، عملکرد عالی رانندگان تیم‌های فورس ایندیا و هاس بود؛ سرجیو پرز و استبان اکن، رانندگان فورس ایندیا در این مسابقه توانستند عملکرد خوبی از خود نشان دهند و در جایگاه پنجم و ششم قرار بگیرند. رومن گروژان و کوین مگنوسن از تیم هاس نیز که عملکرد خوبی در تعیین خط داشتند، در رده‌های هفتم و هشتم ایستادند. پیر گسلی از تورو روسو و مارکوس اریکسون از سائوبر نیز در رده نهم و دهم قرار گرفتند تا بدون کسب امتیاز از مسابقه خارج نشوند. سایر رانندگان از تیم‌های ویلیامز، سائوبر، رنو، مک‌لارن و تورو روسو نیز بدون کسب امتیاز از مسابقه فرمول یک بلژیک به کار خود پایان دادند. 

Belgian Grand Prix Formula 1 / گرندپری فرمول یک بلژیک 2018

به این ترتیب سباستین فتل با ثبت زمان ۱ ساعت و ۲۳ دقیقه و ۳۴.۴۷۶ در رتبه نخست گرندپری فرمول یک بلژیک ۲۰۱۸ ایستاد. لوئیس همیلتون با اختلاف ۱۱.۰۶۱ نسبت به فتل در رده دوم ایستاد که زمان قابل توجهی است. مکس ورشتاپن نیز با اختلاف ۱.۳۷۲ ثانیه‌ای نسبت به همیلتون، به رده سوم بسنده کرد. در حال حاضر لوئیس همیلتون از تیم مرسدس با ۲۳۱ امتیاز در جایگاه نخست رانندگان فرمول یک ۲۰۱۸ قرار دارد و سباستین فتل با ۲۱۴ امتیاز او را تعقیب می‌کند. پس از فتل، کیمی رایکونن از تیم فراری، بوتاس از مرسدس، ورشتاپن و ریکیاردو از ردبول در رده‌های سوم تا ششم قرار دارند. 

رتبه

راننده

امتیاز

۱

لوئیس همیلتون

۲۳۱

۲

سباستین فتل

۲۱۴

۳

کیمی رایکونن

۱۴۶

۴

والتری بوتاس

۱۴۴

۵

مکس ورشتاپن

۱۲۰

۶

دنیل ریکیاردو

۱۱۸

۷

نیکو هالکنبرگ

۵۲

۸

کوین مگنوسن

۴۹

۹

فرناندو آلونسو

۴۴

۱۰

سرجیو پرز

۴۰

در جدول تیمی نیز تیم مرسدس بنز با توجه به عملکرد نسبتا خوب همیلتون در این هفته، با ۳۷۵ امتیاز جایگاه نخست را به خود اختصاص داده است. تیم فراری با توجه به خارج شدن رایکونن و قهرمانی فتل با ۳۶۰ امتیاز و ردبول با ۲۳۸ امتیاز نیز در رده دوم و سوم قرار گرفته‌اند. تیم‌های رنو، هاس، مک‌لارن، تورو روسو، سائوبر و ویلیامز و فورس ایندیا نیز به رتبه‌های بعدی بسنده کرده‌اند. 

رتبه

تیم

امتیاز

۱

مرسدس

۳۷۵

۲

فراری

۳۶۰

۳

ردبول

۲۳۸

۴

رنو

۸۲

۵

هاس

۷۶

۶

مک‌لارن

۵۲

۷

تورو روسو

۳۰

۸

سائوبر

۱۹

۹

ویلیامز

۴

۱۰

فورس ایندیا

۰

مرحله بعدی گرندپری فرمول یک فصل ۲۰۱۸ از ۱۱ شهریور ماه امسال در کشور ایتالیا برگزار خواهد شد. با توجه به رقابت شدید در بالای جدول، پیش‌بینی می‌شود که باز هم شاهد رقابت مهیج و نفس‌گیری بین رانندگان تیم‌های مرسدس و فراری، به خصوص همیلتون و فتل باشیم.

علاقه‌مندان می‌توانند لحظات حساس گرندپری فرمول یک بلژیک را مشاهده و دانلود کنند.

دانلود 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات