تعیین خط فرمول یک بلژیک ۲۰۱۸؛ هفتمین پول پوزیشن همیلتون

شنبه ۳ شهریور ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۰
مطالعه 4 دقیقه
دور تعیین خط رقابت فرمول یک بلژیک ۲۰۱۸ ، تحت تاثیر بارش باران به پایان رسید و لوئیس همیلتون از تیم مرسدس در جایگاه نخست ایستاد. فتل و اکن، به رده‌های بعدی رسیدند.
تبلیغات

رقابت‌های جذاب فرمول یک فصل ۲۰۱۸ این بار به کشور بلژیک و پیست  اسپا-فرانکورچمپس رسید. در حالی که سباستین فتل و کیمی رایکونن از تیم فراری در تمرین‌های اول تا سوم عملکرد بسیار خوبی از خود نشان دادند، اما گویا داستان خوش‌شانسی لوئیس همیلتون پایانی ندارد. در هفته‌های گذشته رانندگان تیم مرسدس بنز عملکرد خوبی از خود نشان دادند و توانستند موفقیت کاملی برای تیم خود رقم بزنند. دور تعیین خط گرندپری فرمول یک بلژیک نیز سرانجام با پول پوزیشن لوئیس همیلتون و عدم موفقیت دوباره رانندگان فراری همراه شد.

Belgian Formula 1 Grand Prix / گرندپری فرمول یک بلژیک 2018

در حالی که دورهای تمرینی روزهای پیش با عملکرد خوب سباستین فتل و کیمی رایکونن همراه بود، اما در روز بارانی بروکسل شرایط دیگری رقم خورد و لوئیس همیلتون توانست به هفتمین پول پوزیشن خود دست یابد. دور اول تعیین خط فرمول یک بلژیک با پیشتازی رانندگان فراری همراه بود و آن‌ها توانستند زمان خوبی از خود به نمایش بگذارند. 

Belgian Formula 1 Grand Prix / گرندپری فرمول یک بلژیک 2018

در نهایت مرحله اول تعیین خط با پیشتازی رایکونن و جایگاه دوم والتری بوتاس به پایان رسید؛ در این مرحله کارلوس ساینز، فرناندو آلونسو، سرگئی سیروتکین، لانس استرول و استوفل وندورن از راهیابی به مرحله دوم تعیین خط بازماندند. با توجه به شرایط جوی، احتمال بارش باران در مرحله دوم تعیین خط فرمول یک بلژیک به رانندگان اعلام شد. 

Belgian Formula 1 Grand Prix / گرندپری فرمول یک بلژیک 2018

دور دوم مرحله تعیین خط با پیشتازی رایکونن، همیلتون و فتل ادامه یافت؛ پیر گسلی، برندون هارتلی، چارلز لکلرک، مارکوس اریکسون و نیکو هالکنبرگ نیز از راهیابی به مرحله سوم تعیین خط باز ماندند. به این ترتیب رانندگان تیم‌های مرسدس، فراری، هاس، فورس ایندیا و ردبول توانستند در مرحله نهایی تعیین خط حضور داشته باشند. نکته جالب در این دور، عملکرد خوب رانندگان فورس ایندیا و هاس بود، در حالی که رانندگان تیم‌های رنو و مک‌لارن نتوانستند عملکرد مناسبی از خود به نمایش بگذارند. 

Belgian Formula 1 Grand Prix / گرندپری فرمول یک بلژیک 2018

مرحله سوم تعیین خط با بارش باران نرم در پیست مسابقه همراه شد و تمامی رانندگان با مراجعه به پیت‌استاپ، تایرهای خود را به سوپرسافت تغییر دادند. اگرچه کیمی رایکونن و سباستین فتل در ابتدای مرحله سوم، عملکرد بهتری نسبت به سایر رانندگان داشتند، اما با نزدیک شدن به دقایق پایانی شرایط تغییر کرد. لوئیس همیلتون در واپسین لحظات توانست به خوبی زمان خود را مدیریت کند و از فتل پیشی گرفت. نکته جالب عدم حضور والتری بوتاس در مرحله سوم تعیین خط بود؛ در حالی که بوتاس تا مراحل پایانی به خوبی با رانندگان فراری و ردبول رقابت می‌کرد، اما نتوانست رکوردی به نام خود ثبت کند. 

به این ترتیب دور تعیین خط گرندپری فرمول یک بلژیک ۲۰۱۸ با پیشتازی لوئیس همیلتون از تیم مرسدس و ثبت زمان ۱ دقیقه و ۵۸.۱۷۹ ثانیه به پایان رسید. سباستین فتل نیز که در لحظات پایانی در جایگاه نخست قرار داشت، با ۰.۷۲۶ ثانیه اختلاف در جایگاه دوم ایستاد. استبان اکن از تیم فورس ایندیا هم با ۳.۶۷۲ اختلاف نسبت به فتل در مکان سوم تعیین خط گرندپری فرمول یک بلژیک ایستاد. پس از آن‌ها، سرجیو پرز از فورس ایندیا، رومن گروژان از هاس، کیمی رایکونن، مکس ورشتاپن و دنیل ریکیاردو از ردبول و کوین مگنوسن از هاس در جایگاه چهارم تا نهم قرار گرفتند. بوتاس نیز که نتوانست زمانی ثبت کند، رقابت اصلی فرمول یک فردا را از خط ۱۹ آغاز خواهد کرد.

 مرحله اصلی فرمول یک بلژیک ۲۰۱۸، یک‌شنبه ۴ شهریور ماه ۹۷ از ساعت ۱۷ و ۴۰ دقیقه به وقت تهران آغاز خواهد شد؛ اما به دلیل هم‌زمانی با مسابقات آسیایی، از شبکه ورزش سیما پخش نخواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات