فرمول یک مجارستان ۲۰۱۸؛ یک قهرمانی دیگر برای همیلتون

یک‌شنبه ۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۵
مطالعه 5 دقیقه
رقابت گرندپری مجارستان ۲۰۱۸ با قهرمانی لوئیس همیلتون از تیم مرسدس بنز به پایان رسید؛ سباستین فتل و کیمی رایکونن از تیم فراری نیز دوم و سوم شدند.
تبلیغات

راننده اول تیم مرسدس AMG که دیروز در دور تعیین خط فرمول یک مجارستان ۲۰۱۸ با خوش‌شانسی به پول پوزیشن دست یافته بود، در رقابت اصلی نیز توانست عملکرد خوبی از خود نشان دهد و با شایستگی به پیروزی برسد. لوئیس همیلتون در این مسابقه هیجان‌انگیز و جذاب توانست با زمان یک ساعت و ۳۷ دقیقه و ۱۶.۴۲۷ ثانیه در جایگاه نخست گرندپری فرمول یک مجارستان قرار بگیرد. پس از همیلتون، سباستین فتل توانست با ۱۷.۱۲۳ ثانیه اختلاف جایگاه دوم را به خود اختصاص دهد و ناکامی هفته پیش را به فراموشی بسپارد. کیمی رایکونن، راننده دوم تیم فراری نیز با ۲۰.۱۰۱ ثانیه اختلاف نسبت به هم‌تیمی خود، در جایگاه سوم ایستاد تا تیمش بتواند همچنان فاصله امتیازی خود را با رقیب حفظ کند.

2018 hungarian grand prix formula 1 /  2018 گرندپری فرمول یک مجارستان

مسابقه اصلی گرندپری فرمول یک مجارستان ۲۰۱۸ از ساعت ۱۷ و ۴۰ دقیقه امروز در حالی آغاز شد که تیم فراری هنوز هم از بارش باران دیروز ترس داشت؛ شاید همین ترس باعث شد تا سباستین فتل از ابتدای مسابقه با لاستیک‌های سافت در مسابقه حاضر شود. البته با ادامه مسابقه و شرایط ایده‌آل جوی، فتل لاستیک‌های خود را در اواسط مسابقه به مدل التراسافت تغییر داد. فتل که هفته گذشته در گرندپری آلمان با اشتباهی فاحش رقابت را به همیلتون واگذار کرد، قصد داشت تا با پیروزی در مجارستان امتیازات از دست رفته را جبران کند؛ البته با استراتژی مناسب تیم مرسدس و عملکرد عالی رانندگان این تیم، مجالی برای درخشش فتل و پیروزی تیم فراری باقی نماند.

2018 hungarian grand prix formula 1 /  2018 گرندپری فرمول یک مجارستان

بیش‌تر رانندگان در ابتدای مسابقه با تایرهای التراسافت مسابقه را آغاز کردند، در حالی که فتل برخلاف سایرین از لاستیک سافت استفاده کرد. رانندگان تیم مرسدس نیز که از ابتدا با لاستیک التراسافت در مسابقه حاضر شده بودند، در دورهای ابتدایی به پیت استاپ رفتند تا آن را با مدل سافت تعویض کنند. این مسئله باعث عملکرد بهتر مرسدس بنز در مسابقه شد و نشان داد که در استفاده از استراتژی تعویض لاستیک موفق عمل کرده‌اند.

2018 hungarian grand prix formula 1 /  2018 گرندپری فرمول یک مجارستان

سباستین فتل نیز که تا دور ۴۰ مسابقه پیشتازی می‌کرد و هنوز به پیت استاپ نرفته بود، بر اثر اشتباه عجیب تیم در تعویض لاستیک با تاخیر مواجه شد و جایگاه خود را در رده‌های ابتدایی از دست داد. این اشتباه باعث شد تا رانندگان تیم فراری تا انتها پشت سر لوئیس همیلتون رانندگی کنند و فرصتی برای پیروزی در مسابقه فرمول یک مجارستان ۲۰۱۸ نداشته باشند.

2018 hungarian grand prix formula 1 /  2018 گرندپری فرمول یک مجارستان

چارلز لکلرک، راننده تیم سائوبر اولین فردی بود که به علت نقص فنی در دورهای آغازین مسابقه خارج شد؛ در ادامه مکس ورشتاپن از تیم ردبول نیز به دلیل مشکل پیشرانه و نداشتن قدرت کافی، از مسابقه بیرون رفت تا لحظاتی شاهد شرایط خودروی ایمنی باشیم. استوفل وندورن از تیم مک‌لارن نیز که تا دورهای پایانی عملکرد بسیار خوبی داشت، در دور ۵۱ از مسابقه کنار رفت و خودروی ایمنی مجازی برای لحظاتی اعمال شد. 

 عملکرد دنیل ریکیاردو از تیم ردبول بسیار عالی و بی‌نقص بود؛ ریکیاردو که مسابقه را از خط ۱۲ آغاز کرده بود، با سبقت‌های متوالی توانست تا رده چهارم بالا بیاید و حتی بالاتر از والتری بوتاس قرار گیرد. والتری بوتاس نیز که تا دورهای انتهایی در معیت همیلتون حرکت می‌کرد و عملکرد بسیار خوبی از خود نشان داده بود، به علت مشکل لاستیک‌ها و اشتباهی که در دورهای پایانی داشت، نتوانست جایگاهی بهتر از پنجمی پیدا کند.

2018 hungarian grand prix formula 1 /  2018 گرندپری فرمول یک مجارستان

در دور ۶۸ از مسابقه فرمول یک مجارستان، در حالی که ریکیاردو قصد داشت از بوتاس سبقت بگیرد، خودروی بوتاس به ریکیاردو برخورد کرد تا او لحظاتی از مسیر خارج شود؛ البته این شرایط به دلیل اشتباه بوتاس در پیچ رخ داد و احتمالا با جریمه نیز روبرو خواهد شد. شرایط ریکیاردو مدت زیادی طول نکشید و راننده تیم ردبول توانست در ادامه از بوتاس سبقت بگیرد و به جایگاه چهارم برسد. پس از بوتاس، پیر گسلی، کوین مگنوسن، فرناندو آلونسو، کارلوس ساینز و رومن گروژان در رده‌های ششم تا دهم قرار گرفتند. سایر رانندگان نیز بدون دریافت امتیاز و کسب رده‌های یازدهم تا بیستم به کار خود در گرندپری فرمول یک مجارستان ۲۰۱۸ خاتمه دادند.

در حال حاضر لوئیس همیلتون از تیم مرسدس با ۲۱۳ امتیاز در جایگاه نخست رانندگان فرمول یک ۲۰۱۸ قرار دارد و سباستین فتل با ۱۸۹ امتیاز او را تعقیب می‌کند. پس از فتل، کیمی رایکونن از تیم فراری، بوتاس از مرسدس، ریکیاردو و ورشتاپن از ردبول در رده‌های سوم تا ششم قرار دارند. دو مسابقه اخیر تاثیر بسیار زیادی در موفقیت همیلتون برای غلبه بر فتل داشت، البته نمی‌توان از اشتباه فردی او نیز گذشت.

در جدول تیمی نیز تیم مرسدس بنز با عملکرد عالی همیلتون در این هفته و عبور از سد فراری، با ۳۴۵ امتیاز جایگاه نخست را به خود اختصاص داده است. تیم فراری با ۳۳۵ امتیاز و ردبول با ۲۲۳ امتیاز نیز در رده دوم و سوم قرار گرفته‌اند. تیم‌های رنو، هاس، فورس ایندیا، مک‌لارن، تورو روسو، سائوبر و ویلیامز نیز به رتبه‌های بعدی بسنده کرده‌اند. 

مرحله بعدی گرندپری فرمول یک فصل ۲۰۱۸ از ۴ شهریور ماه امسال در کشور بلژیک برگزار خواهد شد. با توجه به رقابت شدید در بالای جدول، پیش‌بینی می‌شود که باز هم شاهد رقابت مهیج و نفس‌گیری بین رانندگان تیم‌های مرسدس و فراری، به خصوص همیلتون و فتل باشیم. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات