سیتروئن DS با همکاری تیم چینی تاچیتا در فرمول E، شرکت می‌کند

چهارشنبه ۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
دو تیم فرانسوی و چینی DS و تاچیتا ادغام شدند تا در فصل بعدی مسابقات فرمول E در قالب یک تیم به‌دنبال مقام قهرمانی جهان باشند.
تبلیغات

مقامات برند لوکس DS، زیرمجموعه‌ی گروه فرانسوی PSA یا پژو سیتروئن اعلام کردند که در فصل بعدی مسابقات خودروهای برقی فرمول E در کنار تیم تاچیتا (Techeetah) حضور خواهند داشت. تیم تاچیتا پیش از این با نام آگوری (Aguri) شناخته می‌شد، اما پس از قرار گرفتن زیر چتر حمایت شرکت چینی چاینا مدیا کپیتال (China Media Capital) یا به‌اختصار SECA در اواخر فصل ۲۰۱۵ مسابقات فرمول E، نام آن به تاچیتا تغییر پیدا کرد.

Formula E

ژان-اریک وِن راننده‌ی این تیم چینی در فصل اخیر مسابقات فرمول E به مقام قهرمانی جهان رسید. تیم تاچیتا با حمایت رنو، تنها با دو اختلاف امتیاز در جدول رده‌بندی تیمی از آئودی، به مقام دوم فصل ۲۰۱۸/۲۰۱۷ رسید. البته DS از سال ۲۰۱۴ به رقابت‌های فرمول E وارد شده، ولی با تیم بریتانیایی ورجین ریسینگ (Virgin Racing) همکاری کرده است. بهترین نتیجه‌ای که از اتحاد فرانسوی‌ها و بریتانیایی‌ها در قالب یک تیم مسابقات فرمول E به‌دست آمده، مقام سومی در رده‌بندی تیمی فصل اخیر بوده است. همکاری رسمی تیم فرانسوی DS و تیم چینی تاچیتا با انتشار جزئیات قرارداد آن‌ها، از هفته‌ی دوم پائیز سال جاری آغاز خواهد شد. البته در حال حاضر DS E-Tesne FE 19 به‌عنوان خودروی این تیم تأیید شده است؛ همانطور که مشخص بوده نام‌گذاری این خودرو ترکیبی از برند DS، خودروهای برقی این شرکت و مسابقات فرمول E است. اولین خودروی برقی جاده‌ای DS مدل پلاگین هیبرید DS7 Crossback E-Tense است. علاوه بر این فرانسوی‌ها به‌دنبال عرضه‌ی اولین خودروی تمام برقی خود نیز هستند؛ این مدل در پاییز سال جاری و در نمایشگاه خودروی پاریس ۲۰۱۸ رونمایی خواهد شد.

Formula E

مسابقات فرمول E فصل ۲۰۱۸/۲۰۱۷ با شرکت ۲۵ راننده و ۱۰ تیم از کشورهای آمریکا، بریتانیا، آلمان، فرانسه، چین، هندوستان و موناکو برگزار شد. در پایان ۱۲ مرحله‌ی این فصل یا به اصطلاح ای‌پری (ePrix) که در نیویورک به پایان رسید، آئودی به مقام اول تیمی و ژان-اریک ون از تیم تاچیتا به مقام قهرمانی جهان فرمول E رسید. فصل بعدی مسابقات فرمول E، با اضافه شدن تیم‌های نیسان و جگوار از شنبه ۲۴ آذر ماه سال جاری در پیست شهری ریاض عربستان آغاز خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات