تعیین خط فرمول یک اتریش ۲۰۱۸؛ عملکرد عالی تیم مرسدس بنز

یک‌شنبه ۱۰ تیر ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۰
مطالعه 4 دقیقه
تعیین خط گرندپری اتریش ۲۰۱۸ با عناوین اول و دوم برای بوتاس و همیلتون از تیم مرسدس بنز و جایگاه ششم برای فتل پایان یافت.
تبلیغات

والتری بوتاس راننده فنلاندی تیم مرسدس بنز اولین پول پوزیشن خود در مسابقات فرمول یک فصل ۲۰۱۸ را طی رقابت جایزه بزرگ اتریش بدست آورد. بوتاس که آخرین‌بار، در گرندپری ابوظبی به مقام نخست تعیین خط رسیده بود، با ثبت زمان ۱ دقیقه و ۳.۱۳۰ ثانیه در اتریش، رقابت امروز را از خط اول آغاز خواهد کرد. پس از بوتاس، هم‌تیمی او لوئیس همیلتون با ۱۹ هزارم ثانیه اختلاف و ثبت زمان یک دقیقه و ۳.۱۴۹ ثانیه، در جایگاه دوم قرار گرفت تا تیم مرسدس بنز مدعی کسب عنوان قهرمانی گرندپری فرمول یک اتریش ۲۰۱۸ باشد.

Austrian Grand Prix Formula 1 / گرندپری فرمول یک اتریش 2018

همیلتون در اولین تلاش خود به علت سرعت زیاد در پیچ سوم مسیر، در جایگاه سوم و جلوتر از سباستین فتل قرار داشت، اما در Q3 بالاخره توانست رکورد خوبی ثبت کند و جایگاه دوم را به دست آورد. به این ترتیب تیم مرسدس بنز با موفقیت کامل پا به رقابت امروز خواهد گذاشت؛ البته تیم مرسدس بنز در دورهای تمرینی نیز نسبت به رانندگان سایر تیم‌ها، عملکردی بهتری داشتند که باعث برتری آن‌ها در دور تعیین خط فرمول یک اتریش شد.

Austrian Grand Prix Formula 1 / گرندپری فرمول یک اتریش 2018

با این‌که سباستین فتل در اولین تلاش Q3 خود اشتباه بزرگی مرتکب شد، اما سرانجام در مرحله نهایی توانست با پرش از جایگاه هفتم به سوم، جلوتر از هم‌تیمی خود کیمی رایکونن قرار بگیرد. هرچند که با احتساب زمان‌گیری، فتل به مقام سوم در تعیین خط اتریش رسید، به دلیل سد کردن دور سریع کارلوس ساینز در Q3، سه رده جایگاهی جریمه شد؛ بنابراین او مسابقه را از جایگاه ششم، آغاز خواهد کرد.  رانندگان فراری مسابقه امروز را با لاستیک‌های التراسافت شروع خواهند کرد، که از آن‌ها برای Q2 نیز بهره بردند؛ در حالی که همیلتون و بوتاس از تیم مرسدس بنز، با لاستیک‌های سوپرسافت رقابت خود را شروع می‌کنند.

Austrian Grand Prix Formula 1 / گرندپری فرمول یک اتریش 2018

مکس ورشتاپن و دنیل ریکیاردو، رانندگان تیم ردبول در جایگاه پنجم و هفتم قرار گرفتند و رومن گروژان از تیم هاس با عملکرد عالی خود توانست بین این دو راننده قرار بگیرد. کوین مگنوسن راننده دوم تیم هاس نیز هشتم شد و جلوتر از کارلوس ساینز و نیکو هالکنبرگ از تیم رنو ایستاد. 

Austrian Grand Prix Formula 1 / گرندپری فرمول یک اتریش 2018

استبان اکن از تیم فورس ایندیا، پیر گسلی از تورو روسو، چارلز لکلرک از سائوبر، فرناندو آلونسو از تیم مک‌لارن، لانس استرول از تیم ویلیامز و استوفل وندورن از تیم مک‌لارن در رتبه یازدهم تا شانزدهم قرار گرفتند. لکلرک پس از نقص فنی در جعبه دنده خودرو و برخورد با کرب‌ها و آسیب زدن به باله خودرویش، پنج رده پنالتی دریافت کرد؛ به این معنی که در رقابت اصلی فرمول یک امروز، لکلرک از جایگاه هیجدهم استارت خواهد زد.

Austrian Grand Prix Formula 1 / گرندپری فرمول یک اتریش 2018

لانس استرول نیز که برای اولین بار از گرندپری آذربایجان نتوانسته بود در Q2 رقابت کند، این بار عملکرد نسبتا خوبی داشت و به جایگاه ۱۵ بسنده کرد. در لحظات پایانی هنگامی که آلونسو داشت بیش‌ترین فشار ممکن را به خودرویش وارد می‌کرد، در سکتور آخر کنترل خودرویش را از دست داد و از پیست خارج شد، که باعث آسیب دیدن بال جلویش شد.

Austrian Grand Prix Formula 1 / گرندپری فرمول یک اتریش 2018

سرجیو پرز از تیم فورس ایندیا، سرگئی سیروتکین از تیم ویلیامز، برندون هارتلی از تیم تورو روسو و مارکوس اریکسون از تیم سائوبر نیز در جایگاه هفدهم تا بیستم قرار گرفتند. نکته جالب پیام‌های رادیویی پرز هندوراسی و نگرانی از مشکلات مربوط به بازیابی انرژی خودرویش بود که احتمالا توانایی او را در سرعت‌گیری محدود می‌کرد. 

Austrian Grand Prix Formula 1 / گرندپری فرمول یک اتریش 2018

به این ترتیب دور تعیین خط گرندپری فرمول یک اتریش با موفقیت کامل برای تیم مرسدس بنز همراه شد و تیم فراری نیز با تمام قوا به دنبال کسب عنوان در رقابت اصلی است. ناکامی راننده‌های تیم ردبول اتریش نیز برای کسب جایگاه مناسب در دور تعیین خط در خانه، می‌تواند عامل خوبی برای داغ‌تر شدن رقابت اصلی امروز در گرندپری فرمول یک اتریش باشد.

تعیین خط گرندپری فرمول یک اتریش ۲۰۱۸ 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات