فرمول یک فرانسه؛ قهرمانی همیلتون در روز پرحادثه

دوشنبه ۴ تیر ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۰
مطالعه 5 دقیقه
در روز ناکامی فتل و بوتاس، لوئیس همیلتون از تیم مرسدس بنز توانست به عنوان قهرمانی گرندپری فرانسه ۲۰۱۸ دست یابد؛ ورشتاپن و رایکونن، دوم و سوم شدند.
تبلیغات

همیلتون به‌راحتی توانست جایگاه خود در دور تعیین خط گرندپری فرمول یک فرانسه ۲۰۱۸ را حفظ کرد و بدون ایجاد مزاحمت از سوی ورشتاپن راننده تیم ردبول، تا پایان رقابت در جایگاه نخست بماند. همیلتون در حالی به عنوان قهرمانی مسابقه فرمول یک فرانسه دست یافت که رقیب اصلی او، سباستین فتل از تیم فراری با فاصله ۱۴ امتیازی به جایگاه پنجم رضایت داد. 

French Grand Prix Formula 1 / گرندپری فرمول یک فرانسه

در ابتدای مسابقه سباستین فتل از فراری و والتری بوتاس از تیم مرسدس بنز با یکدیگر برخورد کردند؛ فتل در پیچ شماره یک با لاستیک سمت چپ عقب بوتاس برخورد کرد که سبب چرخش خودروی او و پنچر شدن لاستیک آن شد. همچنین باله جلویی خودروی فتل آسیب دید که باعث مراجعه او به پیت استاپ شد. با توجه به حادثه‌ای که برای فتل و بوتاس رخ داد، مکس ورشتاپن و ساینز از فرصت سود بردند و به دنبال همیلتون برای کسب عنوان تلاش کردند.

French Grand Prix Formula 1 / گرندپری فرمول یک فرانسه

در همان دور اول پیر گسلی از تیم تورو روسو کنترل خودروی خود را از دست داد و به عقب خودروی استبان اکن از فورس ایندیا برخورد کرد تا هر دو راننده در وطن خود از دور مسابقه خارج شوند. پس از این حادثه برای مدتی خودروی ایمنی وارد پیست شد تا فتل، سیروتکین و استرول به دلیل مشکل به پیت استاپ بروند، درحالی‌که استبان اکن و پیر گسلی فرانسوی در دور اول با مسابقه خداحافظی کردند. در ادامه فتل لاستیک‌های خود را به سافت (نرم) تغییر داد و تلاش خود را برای کسب مجدد جایگاه قبلی به کار گرفت. بوتاس هم که در اثر حادثه لاستیک خودرویش پنچر شد، به پیت استاپ مراجعه کرد تا در ششمین دور مسابقه بتواند به شرایط ایده‌آل برسد.

French Grand Prix Formula 1 / گرندپری فرمول یک فرانسه

ورشتاپن که با تصادف فتل و بوتاس به‌خوبی از موقعیت استفاده کرده بود، توانست تا پایان مسابقه به تعقیب همیلتون ادامه دهد و در پایان، جایگاه دوم را از آن خود کرد. در ابتدای مسابقه کارلوس ساینز از تیم رنو با فرصت‌طلبی در جایگاه سوم پس از ورشتاپن قرار داشت؛ اما در ادامه این دنیل ریکیاردو بود که توانست با سبقت از ساینز به جایگاه سوم برسد. البته ریکیاردو نتوانست تا پایان مسابقه این شرایط را حفظ کند و جای خود را به کیمی رایکونن از تیم فراری واگذار کرد. 

French Grand Prix Formula 1 / گرندپری فرمول یک فرانسه

فتل با تعویض لاستیک و رفع کردن مشکلات خودرو، توانست در ادامه مسابقه شرایط قبل را جبران کند؛ اما جایگاهی بهتر از پنجمی پس از ریکیاردو به دست نیاورد. بوتاس که در جایگاه ششم قرار داشت، در دورهای پایانی به پیت استاپ رفت و وجود مشکل در لاستیک‎های عقب سبب طول کشیدن این پیت‎استاپ به اندازه ۸.۷ ثانیه شد. در نتیجه مگنوسن از تیم هاس با فرصت‌طلبی جایگاه بوتاس را تصاحب کرد تا بوتاس در جایگاه هفتم مسابقه فرمول یک فرانسه قرار بگیرد.

French Grand Prix Formula 1 / گرندپری فرمول یک فرانسه

در دورهای پایانی کارلوس ساینز از تیم رنو کم شدن توان پیشرانه خودرو را به مسئولان تیم خبر داد؛ ساینز در نهایت همراه با هم‌تیمی خود، نیکو هالکنبرگ در جایگاه هشتم و نهم قرار گرفتند. چارلز لکلرک از تیم سائوبر که در تعیین خط هشتم شده بود، در مسابقه اصلی به جایگاهی بهتر از دهم دست نیافت.

French Grand Prix Formula 1 / گرندپری فرمول یک فرانسه

لانس استرول از تیم ویلیامز نیز در دورهای پایانی از پیست مسابقه خارج شد که ظاهرا به دلیل ترکیدن لاستیک خودرو بود. در این حادثه، لاستیک‌ها و باله جلویی خودروی استرول آسیب دید تا کار او در این مسابقه نیز به اتمام برسد. سرجیو پرز از تیم فورس ایندیا یکی دیگر از رانندگان ناکام مسابقه بود که پس از ایجاد مشکل در پیشرانه خودرو، نتوانست به شرایط ایده‌آل و امتیاز مناسب دست یابد.

Standing

پس از لکلرک، جایگاه یازدهم تا شانزدهم به گروژان، وندورن، اریکسون، هارتلی، سیروتکین و آلونسو رسید و بقیه رانندگان به دلیل مشکلات ایجادشده امتیاز کسب نکردند. به این ترتیب گرندپری فرمول یک فرانسه ۲۰۱۸ پایان یافت تا همیلتون بار دیگر به صدر جدول بازگردد. همیلتون در این مسابقه با زمان یک ساعت و سی دقیقه و ۱۱.۳۸۵ ثانیه در جایگاه اول قرار گرفت و مکس ورشتاپن و کیمی رایکونن به ترتیب با ۷.۰۹۰ و ۲۵.۸۸۸ ثانیه اختلاف نسبت به قهرمان، در جایگاه دوم و سوم قرار گرفتند. 

Standing

در حال حاضر همیلتون با ۱۴۵ امتیاز در رتبه نخست جدول رده‌بندی رانندگان مسابقات فرمول یک ۲۰۱۸ قرار دارد و سباستین فتل آلمانی با ۱۳۱ امتیاز، نزدیک‌ترین تعقیب‌کننده به شمار می‌رود. ریکیاردو، بوتاس، رایکونن و ورشتاپن پس از فتل به ترتیب با امتیازهای ۹۶، ۹۲، ۸۳ و ۶۸ در جایگاه سوم تا ششم قرار دارند. اکنون تیم مرسدس بنز در جدول تیمی با ۲۳۷ امتیاز پیشتاز است و فراری با ۲۱۴ امتیاز آن را تعقیب می‌کند. تیم‌های ردبول، رنو و مک‌لارن با امتیازات ۱۶۴، ۶۲ و ۴۰ به تعقیب فراری می‌پردازند. رقابت‌های فرمول یک ۲۰۱۸ دو هفته آینده در گرندپری استرالیا دنبال می‌شود. 

مهم‌ترین لحظات در گرندپری فرمول یک فرانسه ۲۰۱۸ 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات