تعیین خط فرمول یک فرانسه؛ پول پوزیشن برای همیلتون

یک‌شنبه ۳ تیر ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
دور تعیین خط گرندپری فرانسه ۲۰۱۸ با موفقیت کامل رانندگان مرسدس بنز و پول پوزیشن برای لوئیس همیلتون انگلیسی همراه بود.
تبلیغات

پس از پشت سر گذاشتن دور تمرینی سوم به‌صورت نه‌چندان جالب و شرایط آب‌وهوایی نامساعد، دور تعیین خط فرمول یک فرانسه برگزار شد تا پول پوزیشنی دیگر برای راننده انگلیسی مرسدس بنز رقم بخورد. در سومین تمرین به دلیل بارش شدید باران در پیست پل ریکارد، رانندگان به‌جز دقایق اولیه نتوانستند تمرین مناسبی داشته باشند. در دور تمرینی رانندگان مرسدس بنز عملکرد مناسبی ارائه دادند و با وجود بارش باران، تغییر شرایط نتوانست خللی در عملکرد خوب آن‌ها ایجاد کند.

French Grand Prix Formula 1 / گرندپری فرمول یک فرانسه

لوئیس همیلتون با پیشی گرفتن از هم‌تیمی خود، والتری بوتاس و ایجاد فاصله ۰.۱۱۸ ثانیه، توانست با ثبت زمان یک دقیقه و ۳۰.۰۲۹ ثانیه در جایگاه نخست دور تعیین خط گرندپری فرمول یک فرانسه قرار بگیرد. این در حالی است که بوتاس با زمان یک دقیقه و ۳۰.۱۴۷ ثانیه در جایگاه دوم قرار گرفت تا امید تیم فرمول یک مرسدس بنز برای موفقیت کامل در مسابقه اصلی بیش‌تر از رقبا باشد. 

French Grand Prix Formula 1 / گرندپری فرمول یک فرانسه

همیلتون و بوتاس عملکرد خوبی از خود نشان دادند؛ اما رانندگان سایر تیم‌ها به دلیل بارش باران و شرایط تمرین نتوانستند عملکرد قابل قبولی ارائه دهند. پس از رانندگان تیم مرسدس بنز، سباستین فتل از تیم فراری با فاصله ۰.۳۷۱ ثانیه نسبت به همیلتون و ثبت زمان یک دقیقه و ۳۰.۴۰۰ ثانیه در جایگاه سوم قرار گرفت. پس از فتل آلمانی، مکس ورشتاپن و دنیل ریکیاردو از تیم ردبول، کیمی رایکونن از فراری، کارلوس ساینز از رنو، چارلز لکلرک از سائوبر، کوین مگنوسن و رومن گروژان از تیم هاس در جایگاه چهارم تا دهم قرار گرفتند. 

French Grand Prix Formula 1 / گرندپری فرمول یک فرانسه

جایگاه یازدهم تا بیستم به ترتیب به استبان اکن، نیکو هالکنبرگ، سرجیو پرز، پیر گسلی، مارکوس اریکسون، فرناندو آلونسو، استوفل وندورن، سرگئی سیروتکین، لانس استرول و برندون هارتلی رسید. هارتلی و استرول که در مسابقه قبلی فرمول یک کانادا در دور ابتدایی مسابقه به علت تصادف از دور رقابت خارج شدند، این‌ بار بدون حادثه خاصی دور تعیین خط را دنبال کردند؛ البته استرول در پیچ دوم پیست از مسیر خارج شد و از برخورد کف خودرویش با زمین شکایت کرد.

French Grand Prix Formula 1 / گرندپری فرمول یک فرانسه

مسابقه اصلی جایزه بزرگ فرمول یک فرانسه از ساعت ۱۸ و ۴۰ امروز (یکشنبه) به وقت ایران آغاز می‌شود. به نظر می‌رسد که با توجه به پخش بازی‌های جام جهانی فوتبال ۲۰۱۸ روسیه و لیگ جهانی والبیال، باز هم خبری از پخش زنده این رقابت حساس نباشد. 

 دور تعیین خط فرمول یک فرانسه ۲۰۱۸ 

دانلود

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات