فرمول یک کانادا؛ قهرمانی و صدرنشینی برای فتل

دوشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
در یک روز رؤیایی برای سباستین فتل و علاقه‌مندان فراری، این راننده به مقام نخست در جایزه بزرگ مونترال رسید و صدرنشینی فصل ۲۰۱۸ را از لوئیس همیلتون پس گرفت.
تبلیغات

رقابت فرمول یک کانادا، نسبتا آرام و بدون جدال نفس‌گیر برای رده‌ی نخست به پایان رسید؛ اما با جزئیات جالبی همراه بود. روز گذشته سباستین فتل، راننده‌ی اصلی تیم فراری توانست برای پنجاهمین بار روی سکوی قهرمانی در یک رقابت جایزه بزرگ بایستد. او همچنین پس از چند هفته ناکامی، صدر جدول رقابت‌های فرمول یک ۲۰۱۸ را به خود اختصاص داد. این شرایط در حالی اتفاق اتفاد که روز قبل هم سباستین فتل برای پنجاه و چهارمین مرتبه در عمر حرفه‌ای خود، به پول پوزیشن و بهترین زمان‌گیری در تعیین خط رسیده بود.

Vettel

در پایان مسابقه، فتل با زمان یک ساعت و ۲۸ دقیقه و ۳۱.۳۷۷ ثانیه اول شد. نزدیک‌ترین تعقیب‌کننده به او، والتری بوتاس راننده‌ی تیم مرسدس بنز بود که با اختلاف زمانی ۷.۳۷۶ ثانیه به مقام دوم رسید. رانندگان تیم ردبول، مکس ورشتاپن و دنیل ریکیاردو به ترتیب با ۸.۳۶۰ ثانیه و ۲۰.۸۹۳ ثانیه زمان بیشتر نسبت به سباستین فتل، سوم و چهارم شدند. لوئیس همیلتون با اختلاف زمانی ۲۱.۵۵۹ ثانیه به رده‌ی پنجم رسید و کیمی رایکونن، دیگر راننده‌ی فراری، در جایگاه ششم ایستاد.

جایزه بزرگ مونترال کانادا در سال ۲۰۱۸، تنها یک تصادف شدید داشت که مدتی بعد از شروع مسابقه و هنگام عبور از پیچ پنجم دور ابتدایی اتفاق افتاد. برندن هارتلی راننده‌ی تیم تورو روسو به هنگام سبقت از لانس استرول راننده‌ی کانادایی تیم ویلیامز، بین چرخ‌های او گیر افتاد و با جدا شدن از سطح زمین، دچار حادثه شد. پس از این اتفاق، استرول هم به دیواره پیست برخورد کرد تا هر دو راننده از مسابقه، خارج شوند.

alonso

نباید فراموش کرد که نقص سیستم خنک‌کننده‌ی همیلتون، عامل مهمی در ناکامی او، خصوصا هنگام دورهای ابتدایی مسابقه بود؛ البته این مشکل توسط مهندسان مرسدس برطرف شد. دیگر اتفاق ناگوار در جایزه بزرگ مونترال، خرابی پیشرانه‌ آلونسو بود. این راننده‌ی محبوب فرمول یک که ۲ بار در سال‌های ۲۰۰۵ و ۲۰۰۶ به قهرمانی رقابت‌های جهانی رسیده است، هنگام رقابت جایزه بزرگ کانادا ۲۰۱۸، رکورد ۳۰۰ حضور در مسابقات فرمول یک را جشن گرفت. در مقابل او، روبنس باریچلو با ۳۲۶ مسابقه، جنسن باتن با ۳۰۹ مسابقه و میشائیل شوماخر با ۳۰۸ مرتبه رانندگی در فرمول یک، حضور دارند. این احتمال وجود دارد که فصل فعلی، آخرین سال حضور فرناندون آلونسو در فرمول یک باشد.

در پایان ۷ مرحله از فصل ۲۰۱۸ مسابقات فرمول یک، سباستین فتل با ۱۲۱ امتیاز صدرنشین است. لوئیس همیلتون تنها یک امتیاز کمتر دارد و با رده‌ی دوم ادامه می‌دهد. والتری بوتاس و دنیل ریکیاردو در رقابتی نزدیک، به ترتیب ۸۶ و ۸۴ امتیازی هستند تا فعلا رتبه‌های سوم و چهارم را در اختیار داشته باشند. جایگاه‌های پنجم، ششم و هفتم جدول رانندگان، به کیمی رایکونن با ۶۸ امتیاز، مکس ورشتاپن با ۵۰ امتیاز و فرناندو آلونسو با ۳۲ امتیاز اختصاص دارد. 

sّtandings F1 Canada  2018

در جدول تیمی، مرسدس بنز ۲۰۶ امتیازی و صدرنشین است. فراری با ۱۸۹ امتیاز جایگاه دوم را در اختیار دارد و ردبول ۱۳۴ امتیازی، با رتبه‌ی سوم ادامه می‌دهد. مرحله بعد مسابقات فرمول یک در فصل ۲۰۱۸، دو هفته‌ی دیگر برگزار می‌شود. این رقابت به میزبانی فرانسه و شهر مارسی انجام خواهد شد.

sّtandings F1 Canada  2018
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات