نیکلاس لطیفی، به دنبال رانندگی در فرمول یک ۲۰۱۹

پنج‌شنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
نیکلاس لطیفی فرزند مایکل لطیفی، تاجر ایرانی-کانادایی و سومین سهام‌دار عمده‎ی مک‌لارن، در حال قرارداد با تیم فورس ایندیا برای مسابقات فرمول یک ۲۰۱۹ است.
تبلیغات

نیکلاس لطیفی، راننده‌ی ۲۲ ساله‌ی کانادایی که در حال حاضر علاوه بر شرکت در مسابقات فرمول دو، به‌عنوان راننده‌ی ذخیره‌ی تیم فرمول یک فورس ایندیا فعالیت می‌کند از اهداف خود برای سال ۲۰۱۹ خبر داد.

Nicholas Latifi / نیکلاس لطیفی

نیکلاس، فرزند مایکل لطیفی تاجر ایرانی-کانادایی است؛ او که قبل از پیوستن به تیم فورس ایندیا، راننده‌ی ذخیره‌ و تست تیم رنو بود در آستانه‌ی گرن‌پری ۲۰۱۸ کانادا و اولین تجربه‌ی رانندگی در دورهای تمرینی، از خیزبلند خود برای شرکت در مسابقات فرمول یک ۲۰۱۹ سخن گفت. لطیفی در مصاحبه‌ای با روزنامه‌ی فرانسوی زبان «ژورنال دمونتریال» کانادا گفت:

شرکت در دورهای تمرینی گرن‌پری کاندا بدون شک برای من ویژه است.
Nicholas Latifi / نیکلاس لطیفی

او در مورد تجربه‌ی حضور در جایگاه راننده‌ی ذخیره تیم‌های رنو و فورس ایندیا برای فصل ۲۰۱۹ گفت:

انتظار می‌رود که کارلوس ساینز و نیکو هاکنبرگ سال بعد در تیم رنو بمانند. اما در تیم فورس ایندیا، آینده‌ی سرجیو پرز و اشتبان اکن هنوز مشخص نیست. نمی‌خواهم یک فصل دیگر در فرمول دو بمانم؛ هدف من فرمول یک است.

هفته‌ی گذشته بود که مایکل لطیفی، مالک شرکت غذایی سوفینا کانادا با پرداخت مبلغ ۲۰۴ میلیون پوند (بیش از ۲۷۰ میلیون دلار) و خرید ۱۰ درصد سهام شرکت مک‌لارن، پس از شرکت سرمایه‌گذاری پادشاهی بحرین ممتلکات (۵۶ درصد سهام) و محمد عجه بازرگان سعودی (۱۴ درصد سهام)، سومین سهام‌دار عمده‌ی این برند بریتانیایی شد. بسیاری از علاقه‌مندان موتوراسپرت این اقدام لطیفی را در جهت حضور پررنگ‌تر فرزند او در مسابقات فرمول یک دانستند.

Related image

نیکلاس لطیفی در این رابطه گفت:

این اولین باری نیست که با این مورد روبرو می‌شوم. اما پول، تضمین موفقیت در مسابقات اتومبیلرانی نیست. باید با کسب نتایج خوب، ارزش خود را به همه ثابت کرد.

سخنگوی  مک‌لارن شایعات پیرامون ورود لطیفی به تیم فرمول یک این شرکت را صرفاً به‌دلیل سهام‌دار بودن پدر او را تکذیب کرد و گفت:

همکاری ما ارتباطی با حرفه‌ی نیکلاس ندارد. سهام‌داران و تیم مدیریت، فشاری مبنی بر به خدمت گرفتن او برای رانندگی تیم فرمول یک مک‌لارن در آینده وارد نکرده‌اند. ما فقط به‌دنبال بهترین راننده‌ها هستیم.
Nicholas Latifi / نیکلاس لطیفی

لطیفی در حال حاضر فصل سوم (تمام وقت) خود را در مسابقات فرمول دو تجربه می‌کند. او در کنار الکساندر البون تایلندی-بریتانیایی راننده‌ی تیم فرانسوی DAMS است و تا به‌امروز مقامی بهتر از پنجمی جهان (فصل ۲۰۱۷) و یک‌بار قهرمانی گرن‌پری در پیست سیلورستون کسب نکرده است. لطیفی که در جدول فصل فعلی فرمول دو با ۲۶ امتیاز در جایگاه دهم ایستاده است، در دورهای تمرینی گرن‌پری ۲۰۱۸ کانادا، پشت فرمان خودروی فرمول یک فورس ایندیا قرار می‌گیرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات