خودروی فرمول یک مک لارن MCL33 رونمایی شد

شنبه ۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
خودروی جدید فرمول یک تیم مک‌لارن با استفاده از پیشرانه‌ی رنو و طرح جدید که بیانگر طرح و رنگ کلاسیک مک‌لارن است، رونمایی شد.
تبلیغات

با نزدیک شدن به آغاز تست‌های پیش‌فصل مسابقات فرمول یک ۲۰۱۸ در بارسلون، تیم بریتانیایی مک‌لارن نیز از خودروی جدید خود موسوم به MCL33 رونمایی کرد. مأموریت راندن این خودرو که به رنگ نارنجی پاپایا و محافظ اجباری هیلو (Halo) مزین شده است، بر عهده‌ی فرناندو آلونسو باتجربه و استافل وندورن بلژیکی خواهد بود.

Mclaren MCL33 / مکلارن فرمول یک 2018

یکی از جالب توجه‌ترین موارد خودروی فصل ۲۰۱۸ مک‌لارن، رنگ نارنجی پاپایا و اشاره به یاد مؤسس این تیم بریتانیایی، بروس مک‌لارن افسانه‌ای است. طرفداران مک‌لارن فصل گذشته از طرح نارنجی و سیاه چندان راضی نبودند که حالا احتمالاً نظر بسیاری از این افراد جلب خواهد شد. به‌طور کلی طرح MCL33 شباهت زیادی به خودروی آلونسو که در سال گذشته در مسابقات ایندیاپولیس 500 شرکت کرد، دارد. بدنه‌ی نارنجی‌رنگ MCL33 با رنگ آبی و سیاه در باله‌های جلویی، پوشش پیشرانه و باله‌یی عقب تکمیل شده است تا یادآور خودروهای سال‌های قبل فرمول یک و مسابقات ایندی‌کار و رقابت‌های قهرمانی کانادا-آمریکا در دهه‌ی ۱۹۷۰ میلادی باشد.

Mclaren MCL33 / مکلارن فرمول یک 2018

زک براون در رابطه با خودروی جدید گفت:

استفاده از طرح جدید خودرو و رنگ نارنجی پاپایا در این فصل، فقط یک تصمیم احساسی نبود. این عمل، نمایانگر توجه ما به خواسته‌های طرفداران و تعامل نزدیک‌تر با انجمن فرمول یک است. هدف ما ایجاد احترام برای مک‌لارن در پیست و خارج از پیست است و به‌ نظر می‌رسد که رنگ خودروی امسال، نقطه‌ی شروع خوبی برای این هدف باشد. به همه نشان می‌دهیم که عنصر ویژه‌ی این تیم چیست؛ طرفداران یا شرکای تجاری ما همه جایگاه خاصی در اهداف ما دارند.
Mclaren MCL33 / مکلارن فرمول یک 2018
Mclaren MCL32 / مکلارن فرمول یک 2017

تیم فرمول یک مک‌لارن، طرح و رنگ MCL33 را که شامل نارنجی پاپایا و آبی بورتون و سرولین است، با همکاری شرکت اکزونوبل (AkzoNobel) به انجام رسانده است. این همکاری باعث کاهش وزن رنگ و افزایش سرعت روند تولید تا ۵۰ درصد شده است. نارنجی پاپایا برای اولین بار در خودروی فرمول یک مک‌لارن مسابقات سال ۱۹۶۸ استفاده شد. منصور اکرم اوجیه به‌عنوان سهام‌دار مک‌لارن، استفاده از این طرح و رنگ را در فصل مهم ۲۰۱۸ که پیشرانه‌ی رنو نیروبخش MCl33 خواهد بود، خارق‌العاده خواند و افزود:

خیلی مهم است که مک‌لارن امسال در پیست دوباره پایه‌ریزی شود؛ تیم مک‌لارن در خارج از پیست، قدرتمندتر از همیشه عمل می‌کند. خودروی این فصل، حاصل همکاری و تلاش بی‌نظیر تیمی است که ما به آن افتخار می‌کنیم. بازگرداندن خودروی فرمول یک مک‌لارن به رنگ نارنجی پاپایا استفاده‌شده در دهه‌ی ۱۹۶۰ خارق‌العاده است.این خودرو بسیار زیبا شده است؛ اساس این خودرو را روحیه‌ی بی‌باک تیمی به وجود آورده، روحیه‌ای که مک‌لارن با آن در این فصل شرکت خواهد کرد.
Mclaren MCL33 / مکلارن فرمول یک 2018

تیم فرمول یک مک‌لارن با کنار گذاشتن پیشرانه‌ی مرسدس‌بنز، از سال ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۷ رابطه‌ی آشنای خود با هوندا را از سر گرفت. پس از مشکلات بسیار با پیشرانه‌های هوندا، تیم مک‌لارن قراردادی ۳ ساله با رنو امضا کرد. فصل ۲۰۱۸ فرمول یک استارت مک‌لارن با پیشرانه‌ی رنو خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات