خودروهای فرمول یک ۲۰۱۸، دوربین ۳۶۰ درجه خواهند داشت

سه‌شنبه ۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
طبق مقررات جدید فدراسیون جهانی اتومبیل‌رانی، با هدف افزایش دید بینندگان تلوزیونی، خودروهای فرمول یک در سال ۲۰۱۸ باید دوربین‌ ۳۶۰ درجه داشته باشند.
تبلیغات

از فصل آینده، خودروهای مسابقات فرمول یک از دوربین‌ ۳۶۰ درجه‌ای استفاده خواهند کرد که روی بدنه درست مقابل حفاظ هالو (Halo) نصب می‌شود. کارفرمایان مسابقات فرمول یک مشتاق پیشرفت تجربه‌ی مشاهده برای طرفداران بوده‌اند و در این فصل چندین آزمایش با دوربین‌ ۳۶۰ درجه‌ای جدید روی خودروها انجام داده‌اند.

از سال ۲۰۱۸، برای تمام خودروها استفاده از دوربین ۳۶۰ درجه به اندازه‌ی توپ گلف در بالای شاسی اجباری خواهد بود. اندرو گرین، مدیر فنی تیم فرمول یک فورس ایندیا، گفت:

سال آینده یک دوربین ۳۶۰ درجه‌ بالای شاسی به خودروها اضافه خواهد شد و مناظر و زوایای مختلفی از اتفاقات رخ‌داده در طی مسابقه به دست می‌دهد. این دوربین درست در مقابل هالو خواهد بود و استفاده از آن بسیار جالب و هیجان‌انگیز است. 

با معرفی دوربین ۳۶۰ درجه‌، امید می‌رود که فیلم‌های موجود در دسترس وب‌سایت‌ها بهبود یابد و با خلق تصاویر و ویدیوهای تماشایی زنده از مسابقات فرمول یک، لذت و هیجان این مسابقات با طرفداران و تماشاگران تلویزیونی نیز به اشتراک گذاشته شود.

دوربین 360 درجه فرمول یک F1

گرین افزود :

من فکر نمی‌کنم فیلم مربوط به این دوربین، به‌راحتی در دسترس باشد یا هنگام حادثه کاربرد فنی داشته باشد. ولی به نظرم این فیلم‌ها صادق و راه‌گشا هستند. وجود دوربین در اطراف هالو باعث ایجاد مشکل برای دید راننده می‌شود و به همین علت مانع دیگری در جلوی موفقیت رانندگان است که لااقل برای تیم‌ها پیشرفت خوبی نیست.
F1 360 camera فرمول یک

معرفی دوربین جدید بعد از آن اتفاق افتاد که شریک فناوری فرمول یک یعنی تاتا، دو دوربین ۳۶۰ درجه‌ی پخش زنده را در رقابت گرندپری سنگاپور آزمایش کرد. کارفرمایان فرمول یک مشتاق بودند تا ببینند آیا امکان معرفی این دوربین‌ها به‌عنوان بخشی از خوراک پخش تلویزیونی در آینده وجود دارد یا نه.

در این آزمایش، شرکت فناوری تاتا می‌خواست قابلیت‌های انتقال داده خود را بررسی کند؛ زیرا تأخیر طولانی‌مدت قبل از پردازش تصاویر در دوربین ۳۶۰ درجه‌، معرفی کردن آن برای رقابت‌های ورزشی را به چالش می‌کشد.

نظر شما درباره‌ی استفاده از فناوری دوربین ۳۶۰ درجه در رقابت‌های فرمول یک چیست؟ آیا این فناوری باعث افزایش هیجان و جذابیت مسابقات فرمول یک می‌شود؟ نظرات خود را با زومیت در میان بگذارید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات