تعیین خط فرمول یک برزیل؛ بوتاس اول و همیلتون آخر شد

یک‌شنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
پیش‌نمایش جایزه بزرگ برزیل، عصر روز گذشته انجام شد تا والتری بوتاس، راننده‌ی دوم تیم مرسدس، بهترین زمان‌گیری را داشته باشد؛ اما هم‌تیمی او لوئیس همیلتون، به دلیل حادثه حین رکوردگیری در قعر جدول قرار گرفت.
تبلیغات

مسابقات فصل ۲۰۱۷ فرمول یک جهانی، هفته گذشته با قهرمانی لوئیس همیلتون همراه بود. تنها دو رقابت دیگر در برزیل و امارات باقی مانده است تا تکلیف رده‌های دوم به بعد نیز مشخص شود. این موضوع، جدال بین سباستین فتل و والتری بوتاس را برای کسب عنوان نایب قهرمانی، حساس کرده است. در حال حاضر، فتل با ۲۷۷ امتیاز در رده‌ی دوم جدول فصل قرار داد، درحالی‌که بوتاس با ۲۶۲ امتیاز، نزدیک به او ادامه می‌دهد. در ادامه‌ی جدول، دنیل ریکیاردو از تیم ردبول و کیمی رایکونن از تیم فراری هم شرایط مشابهی دارند و برای کسب عنوان چهارم تلاش می‌کنند. البته اختلاف امتیاز این دو، به عدد ۱۴ رسیده است تا مقام چهارمی ریکیاردو قطعی به نظر برسد.

F1 Brazil

در پایان تعیین خط برزیل، والتری بوتاس با زمان یک دقیقه و ۸.۳۲۲ ثانیه، در آخرین لحظات به پول پوزیشن رسید. سباستین فتل با اختلاف ناچیز ۳۸ هزارم ثانیه دوم شد و کیمی رایکونن با ۲۱۶ هزارم ثانیه اختلاف نسبت به بوتاس، در جایگاه سوم ایستاد. مکس ورشتاپن راننده‌ی جوان تیم ردبول، در ادامه‌ی عملکرد خوب خود توانست به مقام چهارم تعیین خط برسد و با اختلاف زمانی ۶۰۳ هزارم ثانیه، زنگ خطری برای بزرگان حاضر در پیست باشد. از نکات جالب در پیش‌نمایش جایزه بزرگ مکزیک، می‌توان به مقام ششم فرناندو آلونسو اشاره کرد که با اختلاف زمانی ۱.۲۹۵ ثانیه با بوتاس، توانایی‌های خود را نشان داد. رکوردگیری بوتاس از زاویه دید دوربین روی خودروی او، در فیلم ادامه‌ی مطلب قابل مشاهده است.

مسابقه‌ی جایزه بزرگ برزیل تا پیش از شروع به کار فرمول یک ابوظبی در سال ۲۰۰۹، اهمیت ویژه‌ای در تقویم سالیانه‌ی فرمول یک داشت؛ چراکه آخرین رقابت فصل محسوب می‌شد و می‌توانست برای تعیین قهرمان، نقشی حیاتی داشته باشد. پیست خوزه کارلوس واقع در شهر سائوپائولوی کشور برزیل، در سال ۱۹۴۰ افتتاح و از سال ۱۹۷۲، به میزبان ثابت مسابقات جهانی فرمول یک تبدیل شد. مسیر این پیست، ۴.۳ کیلومتر است و مجموعا با ۷۱ دور، مسافتی به طول ۳۰۵.۹ کیلومتر برای رانندگان فراهم می‌کند. خوزه کارلوس با ۱۵ پیچ، یکی از رقابت‌های تکنیکی و پرچالش فرمول یک هر سال محسوب می‌شود. از رانندگان حاضر در مسابقات امسال، فیلیپه ماسا راننده‌ی برزیلی تیم ویلیامز و سباستین فتل، راننده‌ی آلمانی فراری، هر کدام با ۲ بار قهرمانی در جایزه بزرگ برزیل، پرافتخارترین‌ها در خوزه کارلوس محسوب می‌شود.

ّF1 Brazil track

خروج خودروی همیلتون از پیست و برخورد او با دیواره، در لحظات ابتدایی تعیین خط اول اتفاق افتاد. این حادثه باعث خواهد شد در مسابقه‌ی اصلی، قهرمان فصل ۲۰۱۷ از خط بیستم آغازگر رقابت در جایزه بزرگ برزیل باشد. هرچند خودروی لوئیس همیلتون با آسیب جدی مواجه شد، مشکلی برای سلامتی او به وجود نیامد. در ادامه‌ی مطلب، می‌توانید بیننده‌ی فیلم کوتاه مربوط به لحظه‌ی وقوع این حادثه باشید.

رقابت اصلی در فرمول یک برزیل، ساعت ۱۹:۳۰ امروز به وقت ایران انجام خواهد شد و علاقه‌مندان می‌توانند از طریق شبکه‌ی ورزش سیما، بیننده‌ی این مسابقه به‌صورت پخش مستقیم باشند. در ادامه‌ی مطلب، جذاب‌ترین صحنه‌های مربوط به دور تعیین خط جایزه بزرگ برزیل، قابل مشاهده است.

F1 Brazil
F1 Brazil
F1 Brazil
F1 Brazil
F1 Brazil
F1 Brazil
F1 Brazil
ّF1 Brazil track
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات