تعیین خط فرمول یک مکزیک؛ پول‌ پوزیشن برای فتل

یک‌شنبه ۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
پس از قهرمانی‌های متعدد لوئیس همیلتون در تمامی رقابت‌های چند هفته‌ی اخیر، سباستین فتل توانست بهترین زمان‌گیری را در پیش‌نمایش جایزه بزرگ مکزیک داشته باشد.
تبلیغات

دور تعیین خط فرمول یک مکزیک، روز گذشته انجام شد. این رقابت با دو شگفتی جالب توجه همراه بود. از یک سو، نوار پول پوزیشن‌های متوالی لوئیس همیلتون متوقف شد و از سویی دیگر، مکس ورشتاپن، پدیده‌ی جوان تیم ردبول، به جایگاه دوم رسید. بر این اساس، سباستین فتل راننده‌ی اصلی تیم فراری با زمان یک دقیقه و ۱۶.۴۸۸ ثانیه، بهترین زمان پیست مکزیک را ثبت کرد. مکس ورشتاپن با اختلاف زمانی ناچیز ۸۶ هزارم ثانیه، دوم شد و لوئیس همیلتون با ۴۴۶ هزارم ثانیه زمان بیشتر نسبت به فتل، رتبه‌ی سوم را به خود اختصاص داد. والتری بوتاس از تیم مرسدس، کیمی رایکونن از تیم فراری، استبان اکون از تیم فورس ایندیا و دنیل ریکیاردو از تیم ردبول، با اختلاف زمانی کمتر از یک ثانیه نسبت به فتل، به ترتیب در مکان‌های چهارم تا هفتم تعیین خط مکزیک قرار گرفتند.

f1 Mexico

مسابقات جایزه بزرگ مکزیکو، در پایتخت مکزیک و پیست اتودراما هرمانوس رودریگز (Autódromo Hermanos Rodríguez) برگزار می‌شود. گرندپری مکزیک، تقریبا هر سال از ۱۹۶۲ تاکنون، پذیرای علاقه‌مندان فرمول یک بوده است. مجموعه‌ی هرمانوس رودریگز، گنجایش ۱۱۰ هزار تماشاگر دارد و یکی از پیست‌های کم‌چالش در تقویم مسابقات محسوب می‌شود. طول این پیست، ۴.۳ کیلومتر است و مجموعا با ۷۱ دور، مسافتی به طول ۳۰۵.۵ کیلومتر برای رانندگان فراهم می‌کند. سال گذشته، لوئیس همیلتون با زمان یک دقیقه و ۱۸.۷۰۴، بهترین رکوردگیری تاریخ جایزه بزرگ مکزیک را در اختیار گرفت؛ اما امسال سباستین فتل با زمان یک دقیقه و ۱۶.۴۸۸، بهترین زمان این مسیر را به دست آورد.  

f1 Mexico

جالب است بدانید جوان‌ترین راننده‌ی تاریخ فرمول یک که موفق به کسب پول پوزیشن (بهترین زمان‌گیری در تعیین خط) شده، سباسیتن فتل است. این افتخار، ممکن بود در مکزیک به مکس‌ورشتاپن برسد؛ اما با تلاش فتل منجر به پنجاهمین پول پوزیشن راننده‌ی فراری شد.

f1 Mexico

فتل، در پایان تعیین خط مکزیک به خبرنگاران گفت:

رقابت بسیار نزدیکی با مکس بود، تصمیم گرفتم در پیچ اول، بهتر عمل کنم و البته موفق شدم. هنگام خروج از پیچ آخر، بسیار خوشحال بودم؛ چراکه اطمینان داشتم، دور بسیار خوبی زده‌ام. رمز موفقیت من، اشتباه نکردن بود. همچنان فکر می‌کنم خودروهای مرسدس، خصوصا در هنگام شروع، سریع‌تر از فراری عمل می‌کنند، اما در مسابقه‌ی قبل (جایزه بزرگ آمریکا) ثابت شد با یک شروع خوب، می‌توان به صدر رسید.

رقابت نهایی در جایزه بزرگ مکزیک، امشب برگزار می‌شود و قرار است ساعت ۲۱:۳۰ به وقت ایران، از شبکه ورزش پخش مستقیم شود. در ادامه‌ی مطلب، می‌توانید بیننده‌ی جذاب‌ترین صحنه‌ها از تعیین خط و پیش‌نمایش جایزه بزرگ مکزیک باشید.

f1 Mexico
f1 Mexico
f1 Mexico
f1 Mexico
f1 Mexico
f1 Mexico
f1 Mexico
f1 Mexico
f1 Mexico
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات