بانوی ۷۹ ساله‌، رکورددار مسن‌ترین راننده‌ی موتوراسپرت

چهارشنبه ۲۸ تیر ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
رزماری اسمیت، از مشهورترین رانندگان زن در تاریخ موتوراسپرت جهان و انگلستان است که سابقه‌ی حضور در کلاس‌های مختلف رالی دارد. او به دعوت تیم فرمول یک رنو، به‌تازگی پشت فرمان خودروی این تیم نشسته است تا رکورد جدیدی ثبت شود.
تبلیغات

هرچند رانندگی رزماری اسمیت با خودروی فرمول یک رنو، در یک پیست اختصاصی و به‌صورت کاملا خارج از مسابقه انجام شده است؛ اما با توجه به سن بالای او در کنار شرایط خاص خودرویی با پیشرانه‌ی ۸۰۰ اسب بخار، حرکتی تاریخی و ماندگار به‌حساب می‌آید.

رزماری اسمیت

رزماری اسمیت، متولد ۱۹۳۷ در دوبلین ایرلند است. او در سال‌های نوجوانی، در رشته‌ی خیاطی تحصیل و کار کرد؛ اما با توجه به علاقه‌ی زیادی که به مسابقات اتومبیل‌رانی داشت، ابتدا به‌عنوان نقشه‌خوان و مدتی بعد در نقش راننده‌ی اصلی جذب رقابت‌های رالی شد. اولین موفقیت اسمیت، در سال ۱۹۶۵ و با قهرمانی در مسابقات متعدد داخل انگلستان شکل گرفت؛ اما به رقابت‌های معتبر مونت‌ کارلو نیز رسید تا به مشهورترین راننده‌ی زن در اروپا تبدیل شود.

رزماری اسمیت

نمی‌توان پایانی بر آرزوهای رزماری اسمیت و فعالیت‌های مختلف او متصور شد. با توجه به اینکه بخش اصلی دوران حرفه‌ای رزماری در تیم رنو آلپاین گذشته است، همکاری او با این برند ادامه دارد و هم‌اکنون یک مدرسه رانندگی حرفه‌ای، تحت نظر اسمیت اداره می‌شود که با خودروهای کلیو از برند رنو فعالیت می‌کند.

چند روز پیش، با کمک تیم فرمول یک رنو به مناسبت ۴۰ سالگی فعالیت رنو در فرمول یک، از رزماری اسمیت دعوت شد تا پشت فرمان مدل لوتوس‌رنو E21 ساخت ۲۰۱۳ بنشیند. جایلون پالمر ۲۶ ساله که هم‌اکنون برای رنو در مسابقات جهانی فرمول یک رانندگی می‌کند؛ مربی و آموزش‌دهنده‌ی اسمیت در این رویداد تاریخی بود تا مسن‌ترین فرد جهان که با خودرویی ۸۰۰ اسب بخاری رانندگی کرده است، موفق به ثبت این رکورد شود.

رزماری اسمیت

رزماری اسمیت درباره‌ی تجربه‌ی خود می‌گوید:

همیشه آرزو داشتم پشت فرمان خودروهای فرمول یک بنشینم؛ اما هرگز تصور نمی‌کردم که این امکان برایم فراهم شود. وقتی که تیم اتومبیل‌رانی رنو در انگلستان، پیشنهاد انجام این کار را به من داد، با تمام وجود قبول کردم. تفاوت رانندگی با خودروی فرمول یک، در مقایسه با مدل‌های رالی که من سال‌ها پیش با آن‌ها مسابقه می‌دادم، بسیار زیاد است، اما تجربه‌ی بسیار جالبی بود. این رویداد، به همه نشان می‌دهد که در هر سنی می‌توان به رؤیاها رسید؛ به شرط آنکه تمام فکر خود متمرکز کنیم و به دنبال آن‌ها برویم.

پیشنهاد می‌کنیم تماشای  فیلم مستند پایان مطلب را از دست ندهید. در این فیلم دیدنی، به خاطرات رزماری اسمیت و حضور او پشت فرمان خودروی فرمول یک رنو، پرداخته شده است.

دانلود با کیفیت 360p    720p   1080p

رزماری اسمیت
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات