این ششمین بار متوالی است که همیلتون انگلیسی در زمانگیری فرمول یک، روی سکو میرود. اینبار زمان ۱ دقیقه و ۳۱.۶۷۸ ثانیه برتری او را ثابت کرد. در تاریخ این رقابتها رانندهی افسانهای برزیل، آیرتون سنا نیز توانسته بود، ششبار پیاپی در ردهی اول تا سوم تعیین خط، قرار بگیرد. منتقدین، رانندگی همیلتون در این زمانگیری را بینقص توصیف کردهاند، درحالیکه سباستین فتل؛ رانندهی تیم فراری ۱۸۶ هزارم ثانیه، با او فاصله داشت.
همیلتون در اینباره میگوید:
رقابت اصلی در روز یکشنبه، به احتمال فراوان روی پیست خیس همراه با هوای بارانی انجام خواهد شد که شرایط را برای همیلتون و قهرمانی او با لاستیکهای بارانی جدید پیرلی، پیچیده میکند. او در اینباره میگوید:
دومین رقابت این فصل، باز هم با همیلتون در خط یک و سباستین فتل در خط دو آغاز خواهد شد که نشانهی رقابتی پرهیجان، میان مرسدس بنز و فراری است. کارشناسان تجربهی فتل در پیستهای بارانی را تحسین میکنند؛ چرا که او اولین رقابت جایزه بزرگ خود را در سال ۲۰۰۸ و به هنگام حضور در پیست مونزا با شرایط بارانی به دست آورد. از سویی دیگر فراموش نکنیم که مسابقهی قبلی در استرالیا نیز با قهرمانی او و دوم شدن لوئیس همیلتون همراه بود.
فتل که آخرینبار در سال ۲۰۰۹ به قهرمانی فرمول یک چین رسیده است، در پایان دور تعیین خط میگوید:
دیگر همتیمی لوئیس همیلتون، والتری بوتاس است که با اختلاف زمانی تنها یک هزارم ثانیه با فتل، روی خط سوم در جایزه بزرگچین، مسابقه را شروع خواهد کرد. مدیر تیم مرسدس معتقد است که این اختلاف زمانی به معنی فاصلهای حدود ۵ سانتیمتر در مسابقهی واقعی خواهد بود. بوتاس در اینباره میگوید:
دیگر اتفاق مهم در تعیین خط چین، جریمه شدن رومن گروسجان از تیم هاس و ژولیان پالمر از تیم رنو بود که به دلیل بیتوجهی آنها به پرچم زرد (خطر) و خودداری از کاهش سرعت به هنگام تصادف آنتونیو جیوویناتزی در پیچ آخر بود که منجر به سقوط آنها از ردهی ۱۴ و ۱۵، به ۱۷ و ۱۸ شد.
در پایان این مطلب میتوانید بینندهی جذابترین لحظات در رقابت تعیین خط فرمول یک چین باشید.
نظرات