آئودی در نشست آتی قوانین پیشرانه های فرمول یک شرکت خواهد کرد

پنج‌شنبه ۱۰ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
طبق ادعای رسانه‌ها، آئودی در نشست آینده‌ی مربوط به قوانین فرمول یک شرکت خواهد کرد. اکثر تیم‌های حاضر در این مسابقات خواستار پیشرانه‌هایی ارزان‌تر و پر صداتر هستند.
تبلیغات

آئودی، زیرمجموعه‌ی فولکس‌واگن، در نشست آتی مربوط به قوانین و مقررات پیشرانه‌های فرمول یک شرکت می‌کند. این ادعای وب‌سایت آلمانی Spox.com است که می‌گوید این نشست به میزبانی فدراسیون بین‌المللی اتومبیل‌رانی در شهر پاریس برگزار خواهد شد. در این نشست در مورد آینده‌ی پیشرانه‌های فرمول یک از سال ۲۰۲۱ به بعد تصمیم‌گیری می‌شود. ژان تاد، رئیس فدراسیون بین‌المللی اتومبیل‌رانی، مانع از بازگشت پیشرانه‌ی ۱۰ سیلندر محبوب و پر سروصدای پیشین شده است؛ اما به نظر می‌رسد که او نیز خواستار تغییر در قوانین پیشرانه‌ها است.

او در گفت‌وگو با روزنامه‌ی ایتالیایی La Repubblica گفت:

من درک می‌کنم که این یک موضوع حساس است. فرمول یک پرچم‌دار صنعت موتور اسپرت است و باید هم‌راستا با تولیدات پیشرفته و به‌روز صنعت گام بردارد. از طرفی دیگر، فرمول یک باید به‌منظور بقا به توازن برسد. خودروهای امروزی بسیار پیچیده و پیشرفته هستند.

او همچنین تصور می‌کند که خودروهای کنونی بسیار گران هستند، هرچند کریستین هورنر، رئیس تیم ردبول، تصور می‌کند که باید در آینده روی صدای پیشرانه‌های فرمول یک تأکید فراوان کرد.

او می‌گوید:

بهترین خودرو ازنظر صدا در ملبورن، خودروی ۱۲ ساله‌ی میناردی بود که بدترین صدای موتور را داشت و به طرز ناامیدکننده‌ای غیر رقابتی بود.

حتی توتو ولف، رئیس تیم مرسدس نیز که در حال حاضر تسلط فراوانی بر این مسابقات دارد، مخالف این موضوع نیست. او می‌گوید:

با نگاه به نسل آینده‌ی پیشرانه‌ها، من تصور می‌کنم که در گذشته توجه و تأکید زیادی بر صدای آن‌ها نمی‌شد؛ بنابراین اگر ما توانایی ادغام فناوری پیشرفته و مقرون‌به‌صرفه با اسب بخار بالا و صدای خوب را داشته باشیم، در حقیقت به یک مجموعه‌ی عالی دست خواهیم یافت.
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات