احتمال همکاری مجدد مک لارن و مرسدس در مسابقات فرمول یک

یک‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
به نظر می‌رسد مسیر همکاری مک‌لارن و هوندا در مسابقات فرمول یک به پایان خود نزدیک می‌شود. مقامات مک‌لارن تلویحاً به تمایل این شرکت برای همکاری با مرسدس اشاره کرده‌اند.
تبلیغات

کاملاً مشخص است که از زمان آغاز شراکت مک‌لارن با هوندا، اوضاع به‌خوبی برای این تیم پیش نرفته و هیچ بهبودی در شرایط این خودروساز انگلیسی در پیش‌فصل مسابقات فرمول یک حاصل نشده است.

اکنون نیز خبر می‌رسد که اگر هوندا به‌سرعت به قرارداد خود با مک‌لارن عمل نکند، این تیم می‌تواند قرارداد را فسخ کند و به سراغ تأمین‌کننده‌ی دیگری برای پیشرانه‌های خود برود. بر اساس خبرهای رسیده، آن تأمین‌کننده می‌تواند مرسدس باشد. سخن‌گوی مک‌لارن از اظهار نظر در مورد این گمانه‌زنی‌ها خودداری کرده است؛ اما به نظر می‌رسد مک‌لارن از چندی پیش با شریک سابق خود وارد مذاکره شده است.

مک لارن فرمول 1

گمانه‌زنی‌ زمانی بیشتر شد که اریک بولیر، مدیر بخش مسابقه‌ای مک‌لارن، به خبرنگاران اسپانیایی گفت او باور دارد که مک‌لارن در صورت استفاده‌ی مجدد از پیشرانه‌های مرسدس، رقیب سرسختی برای سایر تیم‌ها خواهد بود. این گفته برخلاف اظهارات قبلی مبنی بر نیاز برای همکاری با یک تأمین‌کننده (نظیر مرسدس در گذشته و هوندا در حال حاضر) برای پیروزی در مسابقات است.

مک‌لارن از سال ۱۹۹۵ تا ۲۰۱۴ و قبل از همکاری با هوندا از پیشرانه‌های مرسدس استفاده می‌کرد. مرسدس و مک‌لارن موفق به کسب سه مقام قهرمانی انفرادی توسط مایک هاکینن و لوئیس همیلتون شدند. این اتفاق حتی منجر به خرید بخشی از مک‌لارن توسط مرسدس شد و دو شرکت قبل از جدایی از یکدیگر، در ساخت خودروی اسپرت خیابانی SLR همکاری کردند.

مک لارن فرمول 1

مک‌لارن از زمان جدایی از مرسدس و همکاری با هوندا، هنوز موفق به قرار گرفتن در بین سه خودروی برتر در هیچ‌کدام از مسابقات فرمول یک نشده است؛ چه برسد به این‌که بخواهد در یکی از آن‌ها برنده شود. این تیم به دلیل وجود مشکلات فنی در بخش پیشرانه‌های هوندا، از بسیاری از مسابقات کنار رفته و در سال‌های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶، به ترتیب در جایگاه‌های نهم و ششم تیمی ایستاده است. این عنوان‌ها بدترین نتایج مک‌لارن از دهه‌ی ۸۰ میلادی به بعد هستند. مک‌لارن با وجود داشتن دو قهرمان سابق فرمول یک، فرناندو آلونسو و جنسن باتن، فروغ چندانی از خود به نمایش نگذاشته است.

به نظر می‌رسد پایان دادن به این قرارداد چندساله، نیازمند تأیید رسمی هوندا باشد. مگر اینکه مک‌لارن به سراغ بستن قرارداد با یک شریک دیگر برود یا هوندا اعتراف کند که به دنبال چالش بیشتر نخواهد بود.

مک لارن فرمول 1
مک لارن فرمول 1
مک لارن فرمول 1
مک لارن فرمول 1
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات