بی ام و قصدی برای بازگشت به مسابقات فرمول 1 ندارد

پنج‌شنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
برخلاف همه‌ی امیدها برای بازگشت BMW به مسابقات فرمول یک، این شرکت به‌تازگی اعلام کرده است که قصدی برای بازگشت به این تورنمنت ندارد.
تبلیغات

پس از انتخاب مجموعه‌ی Liberty Media به‌عنوان مالک جدید مسابقات فرمول یک، امیدهای زیادی برای بازگشت خودروسازان قدیمی به بالاترین سطح از مسابقات اتومبیل‌رانی وجود دارد. انتظار می‌رود خودروسازانی که هم‌اینک در فرمول یک فعالیتی ندارند، بعد از سال ۲۰۲۰ و تغییر قوانین موتورها وارد این مسابقات شوند. فدراسیون بین‌المللی اتومبیل‌رانی امیدوار است فورد و BMW ازجمله خودروسازان حاضر در این مسابقات باشند.

بی ام دبلیو آخرین بار در حدفاصل سال‌های ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۹ در مسابقات فرمول یک شرکت کرد؛ اما پس از آن سال به خاطر تمرکز بر سایر مسابقات اتومبیل‌رانی، از این تورنمنت کناره‌گیری کرد. BMW از آن سال به بعد هرگونه تصمیم برای ورود مجدد به مسابقات فرمول یک را رد کرده و تأکید داشته است که به برنامه‌های کنونی خود برای حضور در مسابقات DTM و GT پایبند است.

بی ام دبلیو فرمول 1

غول خودروساز آمریکایی، فورد، در اوایل این ماه اعلام کرد بازگشت مجدد به فرمول یک در دستور کار این مجموعه نیست و دلیل اصلی این غیبت، وجود هزینه‌های سرسام‌آور این تورنمنت است.

بی ام دبلیو در پاسخ به سؤالات مطرح‌شده، اعلام کرد:

تصمیم ما برای خروج از مسابقات فرمول یک در سال ۲۰۰۹، یک تصمیم راهبردی و بلندمدت از سوی شرکت بود. ما می‌خواستیم برخی از منابع مصرفی در فرمول یک را صرف تحقیق و توسعه برای پیشرانه‌های جایگزین کنیم.ما جایگاه خود را به‌عنوان یک خودروساز پیشرو درزمینه‌ی خودروهای الکتریکی محکم کردیم. ما شاهد پیشرفت در دنیای موتور اسپرت هستیم، اما در حال حاضر برنامه‌ای برای بازگشت به فرمول 1 نداریم.

BMW در حال حاضر در مسابقات DTM و GT حاضر است و قصد بازگشت به مسابقات لُمانز در دسته‌ی GTE در سال ۲۰۱۸ دارد.

این مجموعه همچنین شریک فنی تیم Andretti در مسابقات Formula E بوده و در حال بررسی حضوری پرقدرت در سری مسابقات خودروهای الکتریکی فصل ۱۸-۲۰۱۹ است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات