لکسوس از خودروی مسابقه ای RC F GT3 رونمایی کرد

دوشنبه ۲۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
لکسوس با معرفی یک خودروی تمام فیبرکربن، پس از چند سال، خبر از حضور در رقابت‌های جهانی داد.
تبلیغات

باز هم برند لوکس ژاپنی لکسوس در اخبار خودروی جهان جلب توجه می‌کند؛ اما نه با محصولی اشرافی، بلکه با تولید یک کوپه‌ی اسپرت که کاملا آماده‌ی نبرد داخل پیست است. امسال تیم اف پرفورمنس که زیر نظر لکسوس در امریکا اداره می‌شود، خبر از حضور نسخه‌ی GT3 از مدل RC F را در مسابقات دیتونا داده است. قرار است این خودرو در کلاس سوپر GT مسابقات IMSA رقابت کند و حتی تیم اف پرفورمنس فعلی هم به 3GT تغییر نام دهد. IMSA مخفف International Motor Sports Association، بنیاد مسابقات اتومبیل‌رانی است که فقط در امریکای شمالی فعالیت می‌کند و مرکز آن در ساحل دیتونا در ایالت فلوریدای امریکا قرار دارد، مهم‌ترین فعالیت IMSA برگزاری رقابت‌های نسکار است.

لکسوس جی تی

دو سری از خودروی RC F GT3 در مسابقات جهانی حضور خواهند داشت. سری GT3000 در تیم LM Corsa به خدمت گرفته می‌شود که برای قهرمانی در کلاس GT ژاپن ثبت شده است و سری دیگر با تیم 3GT، رقابت‌های ۲۴ ساعته‌ی دیتونای IMSA در امریکا را هدف گرفته است.

لکسوس جی تی

این خودرو به لطف استفاده‌ی گسترده از فیبر کربن، فقط ۱۲۵۰ کیلوگرم وزن دارد و با پیشرانه‌ی هشت سیلندر و ۵ لیتری ارائه شده است؛ پیشرانه‌ای که در حالت استاندارد، ۵۴۰ اسب بخار قدرت دارد. اما به‌طور حتم RC F GT3 برای مسابقات با تنظیمات جدید و قدرتی فراتر از ۵۴۰ اسب بخار آماده خواهد شد.

نسخه استاندارد لکسوس RC F 

لکسوس جی تی
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات