مسابقه‌ ۶ ساعته‌ بحرین مملو از خداحافظی‌ های غم انگیز بود

دوشنبه ۱ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۰
مطالعه 4 دقیقه
آخرین مرحله از مسابقات اتومبیلرانی استقامتی سال ۲۰۱۶ که در بحرین برگزار شد، خبرهای داغ و در عین ‌حال غم‌انگیزی از خداحافظی تیم‌های محبوب را در بر داشت.
تبلیغات

هر سه خودروی حاضر در جایگاه اختصاصی بحرین در این مراسم خداحافظی کردند. تیم اسپرت joest آئودی (تیمی که با عملکردی تحسین‌برانگیز به مدت ۱۸ سال در این مسابقات حضور داشت) در مسابقه‌ی نهایی خود در مسابقات قهرمانی استقامت جهانی FIA جایگاه‌های اول و دوم را به خود اختصاص داد تا وداع باشکوهی با این مسابقت داشته باشد. مارک وبر که پس از این مسابقه از دنیای اتومبیلرانی خداحافظی کرد، در تیم شماره ۱ پورشه ۹۱۹، جایگاه سوم را از آن خود کرد.

مسابقات بحرین

برتری مطلق آئودی در مسابقات ۲۴ ساعته‌ی Le Mans (که یکی از معروف‌ترین و مشکل‌ترین مسابقات دنیا است) تبلیغی عالی‌ برای تکنولوژی دیزل فولکس‌واگن بود.

متأسفانه، تکنولوژی گروه فولکس‌واگن چیزی بیش از امید واهی و دروغ نبود. این تکنولوژی، آن اعجوبه‌ای که به ما گفته شده بود، نبود -پدیده‌ای که قرار بود در زمینه‌ی کارایی حتی بهتر از پریوس عمل کند. در عوض، فولکس‌واگن به‌صورتی هوشمندانه‌ در تست‌های آلایندگی تقلب کرد.

مسابقات بحرین

آئودی با صرف میلیاردها دلار هزینه برای جبران (فراخوانی و دیگر موارد پرهزینه‌ی این رسوایی)، اعلام کرد که یک‌بار دیگر اولویت‌های موتوراسپرت خود را تغییر خواهد داد. آئودی بیان کرد که این بار از نیروی الکتریکی در مسابقات قهرمانی فرمول E در FIA استفاده خواهد کرد. البته افراد زیادی معتقدند که حضور تیم آئودی در کنار تیم تازه‌ی فولکس‌واگن با نام LMP1، کاری زائد و اضافه‌ است. اگرچه عملکرد خود تیم LMP1 آئودی -که به خاطر بهبود بخشیدن تکنولوژی دیزلی معروف هستند- مورد و نقصی نداشت ، اما این تیم باید کنار گذاشته می‌شد.

لوکاس دی گراسی که در مسابقات انتخابی آخر هفته، رکورد WEC جدیدی از خود به‌جا گذاشت، پشت فرمان آئودی R18 شماره ۸ نشست و به پیروزی رسید و در مقابل وی مارسل فاسلر با آئودی  R18 شماره ۷ به مقام دوم دست یافت.

راننده‌ی در حال بازنشسته شدن پورشه یعنی مارک وبر -که پشت فرمان شماره ۱ تیم پورشه نشسته بود- مقام سوم را از آن خود کرد. تیمِ وبر به همین دلیل اجازه دادند وی در این مسابقه‌، نیم ساعت آخر را رانندگی کند و چالش‌های رانندگی در مسابقات حرفه‌ای اتومبیلرانی را برای آخرین بار پشت سر بگذارد.

مارک وبر

پورشه شماره ۲ در پشت کلاس LMP1 اصلی در مقام ششم قرار گرفت و همین کافی بود تا نیل جانی، مارک لیب و رومین دوماس به‌عنوان قهرمانان مسابقات استقامتی سال ۲۰۱۶ انتخاب شوند. عملکرد خوب خودرو دوم پورشه در مسابقات امسال تاثیر بسزایی در قهرمانی تیمی پورشه در فصل ۲۰۱۶ نیز داشت.

عقب‌نشینی آئودی از ورزش تأثیر به سزایی داشت و باعث شد رانندگان کلاس LMP2 در این مسابقه با تمام قوا حضور پیدا کنند. رنه رست و فیلیپ آلبوکرک افرادی بودند که به‌احتمال زیاد قرار بود وارد تیم رانندگان LMP1 شوند؛ اما با خداحافظی این تیم، طوری رانندگی می‌کردند که جایگاهی برای خود در سال آینده البته در تیمی دیگر دست‌وپا کنند.

رست که خودروی LMP2 G-Drive شماره ۲۶ را می‌راند؛ اگرچه در ابتدای مسابقه به دلیل مشکل ترمز بعد از همه حرکت کرد، اما در نهایت دو دور قبل از پایان مسابقه، مقام اول را از آلبوکرک -که خودروی RGR Sport LMP2 شماره ۴۳ را می‌راند- ربود و تا آخر این مقام را حفظ کرد. آلبوکرک بعد از رست در مقام دوم مسابقه را به انتها رساند.

با کسب جایگاه‌های اول و دوم آئودی، سوم و ششم پورشه و چهارم و پنجم تویوتا در مسابقه‌ی ۶ ساعته‌ی بحرین، کارنامه‌ی رقابت‌ها اتومبیلرانی استقامتی سال ۲۰۱۶ نیز بسته شد و در نهایت پورشه با ۲۳۴ امتیاز عنوان قهرمانی را از آن خود کرد و تیم‌های آئودی با ۲۶۶ و تویوتا ۲۲۹ امتیاز در جایگاه‌های بعدی قرار گرفتند.

برای اطلاع از نتایج کلی رانندگان و تیم‌های مسابقات استقامتی سال ۲۰۱۶ می‌توانید به وب‌سایت رسمی این مسابقات مراجعه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات