سرجیو مارکیونه سرمایه گذاری بیشتر در تیم فرمول یک فراری را ممنوع کرد

سه‌شنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
مدیر فراری سرجیو مارکیونه، اعلام کرده است که او دیگر در پروژه‌ی تیم فرمول یک سرمایه‌گذاری نخواهد کرد و به‌جای آن از تیم خود می‌خواهد بودجه‌ی کمپانی را منطقی‌تر خرج کنند.
تبلیغات

تیم فرمول یک فراری سالیانه بودجه‌ای معادل ۴۵۰ میلیون دلار در اختیار دارد که در میان تمامی شرکت‌کنندگان در مسابقات فرمول یک، بیش‌ترین مبلغ بودجه است.

سرجیو مارکیونه، از زمان ورود خود در سال ۲۰۱۴ تلاش‌های بی‌وقفه‌ای در پشت‌صحنه‌ی کمپانی فراری به‌منظور تصاحب قهرمانی هفدهمین دوره انجام داده است، اما اعتقادی به سرمایه‌گذاری بیش‌تر در این زمینه ندارد.

مارکیونه بعد از اینکه درآمد سه‌ماهه‌ی سوم فراری در بورس اوراق بهادار نیویورک اعلام شد، در  یک کنفرانس تلفنی گفت:

من می‌خواهم در کمال صداقت به شما بگویم که بیش‌تر از این در تیم فرمول یک فراری سرمایه‌گذاری وجود نخواهد داشت و به میزان کافی بودجه صرف این بخش شده است. آنچه هیچ‌گاه در دیدگاه توسعه‌ی تیم فرمول یک  مدنظر قرار نگرفته، استفاده‌ی صحیح از منابع و بودجه است. این امر ناشی از نحوه‌ی تشکیلات سازمانی فراری است و این ساختار در حال تغییر است. بایستی منتظر بود و توقعات را کمی پایین آورد و زمانی که اتومبیل در ماه مارس ۲۰۱۷ مسابقه‌ی خود را آغاز کرد، هر آنچه نتیجه و پیامد این تغییر ساختار است در آنجا قابل‌مشاهده خواهد بود.

در عین حال مارکیونه از اظهارات بزرگ و ادعاهای جسورانه در خصوص کسب مقام توسط فراری در مسابقات سال ۲۰۱۷ -با توجه به چگونگی کار آن‌ها در مسابقات گذشته- امتناع کرد.

فرمول یک فراری

او افزود:

در حال حاضر نمی‌خواهم چشم‌اندازی از موفقیت‌های پیش رو در مسابقات سال ۲۰۱۷ متصور شوم. من با اعتماد به بهبودهای انجام‌شده روی اتومبیل در تیم فرمول یک از سال ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۶، سرمایه‌گذاری کلانی انجام دادم، در نتیجه نمی‌خواهم دوباره مرتکب چنین اشتباهی شوم. در ارتباط با اتومبیل سال ۲۰۱۷ باید منتظر باشیم و چگونگی کار آن را در پیست ببینیم.

با توجه به نزدیک شدن فراری به آستانه‌ی دومین فصل بدون پیروزی خود در سه سال گذشته بعد از موفقیت‌های ۲۱ دوره‌ی متوالی پیش از آن، مارکیونه امیدوار است فصل ۲۰۱۶ را با پیروزی به پایان برساند.

او گفت:

ما در حال ادامه‌ی روند جبران هستیم. مشخصاً با توجه به نتایجی که تابه‌حال به‌دست ‌آمده، ما راضی نیستیم. در سه‌ماهه‌ی سوم امسال تغییرات سازمانی در دپارتمان فرمول یک فراری خواهیم داشت. ما یک تیم بازسازی داریم که کار در بخش فنی را بر عهده می‌گیرد و دو هدف اصلی را مدنظر قرار داده‌ایم که اولین هدف پایان دادن به فصل کم‌فروغ ۲۰۱۶ به شکلی درخور است و مهم‌تر از آن، جمع‌بندی و نتیجه‌گیری در خصوص مشخصات اتومبیل فصل ۲۰۱۷ است که برای بازگشت ما به مسیر رقابت در فصل آینده بسیار مهم است. مجدداً اعلام می‌کنم که در رابطه با مسابقات فصل ۲۰۱۷ نظر صریحی ندارم، اگرچه ایده‌های کاملی در خصوص چگونگی شکل‌گیری و شرکت در مسابقات داریم.
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات