پیش نمایش گرندپری مکزیک 2016 فرمول یک

یک‌شنبه ۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۰
مطالعه 5 دقیقه
مسابقات فرمول یک در اوج هیجان خود، امروز ساعت ۲۲:۳۰ با گرندپری مکزیک به روز‌های پایانی فصل ۲۰۱۶ نزدیک می‌شود.
تبلیغات

روز به روز به هیجان مسابقات فرمول یک افزوده شده و تلاش برای کسب عنوان قهرمانی انفرادی بین رانندگان تیم مرسدس بنز بیش از پیش حساس می‌شود.

گرندپری مکزیک 2016 فرمول یک

در ادامه طبق روال همیشگی بخش موتوراسپرت زومیت، مروری خواهیم داشت بر عملکرد رانندگان و تیم‌ها در دور‌های تمرینی و زمان‌گیری گرندپری مکزیک در روز‌های جمعه و شنبه.

گرندپری مکزیک 2016 فرمول یک

طبق روال چند گرندپری گذشته، خودروهای فراری عملکرد بسیار خوبی در دور‌های تمرینی از خود نشان دادند. سباستین فتل و کیمی رایکونن، پس از لوئیس همیلتون از مرسدس بنز، سریع‌ترین رانندگان روز جمعه بودند. این موضوع در کنار عملکرد ضعیف ردبول، باعث شده بود تا امید‌ها برای موفقیت فراری افزایش یابد. اما شرایط در دورهای زمان‌گیری به گونه‌ی دیگری رخ داد.

گرندپری مکزیک 2016 فرمول یک

در اولین تلاش رانندگان برای ثبت بهترین زمان، این راننده‌ی بریتانیایی مرسدس بنز بود که بسیار سرحال نشان می‌داد و با ثبت زمان ۱:۱۹.۷۷۰ خود را در صدر نشان داد. پس از همیلتون، سباستین فتل، مکس وشتاپن، دنیل ریکیاردو و نیکو رزبرگ قرار گرفتند. اما این پایان کار همیلتون و نبود وی در تلاشی مجدد با ثبت زمان ۱:۱۹.۴۴۷ برای تمامی رانندگان فرمول یک خط و نشان کشید.

گرندپری مکزیک 2016 فرمول یک

از نکات قابل توجه Q1 حذف دنیل کویات بود که ظاهرا قوای محرکه‌ی خودروی وی با مشکل روبرو بود. رانندگان تیم هاس نیز روز خوبی را سپری نکردند و در همین مرحله، از دورهای زمان‌گیری کار رفتند.

گرندپری مکزیک 2016 فرمول یک

شروع Q2 نیز با همیلتون بود و این راننده‌ی مطرح فرمول یک موفق به ثبت زمان ۱:۱۹.۱۳۷ شد. البته وی هنگام زمان‌گیری با فتل در پیست مواجه شد که بلافاصله اعتراض خود از این بابت را به گاراژ مرسدس بنز اعلام کرد. البته فتل در دفاع از خود اعلام کرد که گاراژ فراری به وی اخطاری در خصوص زمان‌گیری و حضور همیلتون در پیست نداده بودند.

پس از همیلتون، سباستین فتل با ۱:۱۹.۳۸۵، نیکو رزبرگ با ۱:۱۹.۷۶۱ و کیمی رایکونن با ۱:۱۹.۹۳۶ در رده‌های بعدی قرار گرفتند. اما با شروع زمان‌گیری وشتاپن با تایر‌های سوپرسافت، شرایط به طور کلی تغییر کرد و این راننده‌ی جوان موفق ب ثبت زمان  ۱:۱۸.۹۷۲ شد و خود را در جایگاه اول قرار داد. البته ریکیاردو، راننده‌ی اولی ردبول با ۱:۱۹.۵۵۳ عملکرد خوبی همانند هم‌تیمی خود نداشت.

گرندپری مکزیک 2016 فرمول یک

راننده‌های تیم‌ مک‌لارن هوندا و سرجیو پرز از فورس ایندیا نیز در این مرحله موفق به ثبت زمان مناسب نشده و موفق به حضور در Q3 نشدند.

گرندپری مکزیک 2016 فرمول یک

در حالی که در Q3 همگان پیش‌بینی می‌کردند که خودروهای ردبول در اتفاقی نادر، جایگاه‌های میانی راننده‌های مرسدس بنز را در اختیار بگیرند، نیکو رزبرگ در دور نهایی زمان‌گیری خود موفق شد با ثبت زمانی مناسب خود را به نزدیکی زمان ثبت شده‌ی لوئیس همیلتون برساند و جایگاه دوم استارت مسابقه را از آن خود کند. پیش از آن رکورد‌های خوب مکس وشتاپن و دنیل ریکیاردو باعث شده بود تا رزبرگ به رده‌ی چهارم نزول کند.

گرندپری مکزیک 2016 فرمول یک

اما نکته‌ی جالب این مرحله حضور هالکنبرگ پس از خودروهای تیم ردبول بود و عملکرد بهتری نسبت به رانندگان فراری از خود به نمایش گذاشت. بدین ترتیب کیمی رایکونن و سباستین فتل باید فردا از جایگاه‌های ششم و هفتم رقابت خود را آغاز کنند. لوئیس همیلتون نیز برای دهمین بار در فصل جاری، پل‌پوزیشن را از آن خود کرد. با توجه به قرارگیری رزبرگ در جایگاه دوم، شاهد رقابتی جذاب بین دو راننده‌ی مرسدس بنز برای کسب حداکثر امتیاز در این رویداد خواهیم بود.

گرندپری مکزیک 2016 فرمول یک

در ادامه توجه شما را به جدول عملکرد کلی رانندگان در دورهای تمرینی گرندپری مکزیک جلب می‌کنیم.

گرندپری مکزیک 2016 فرمول یک

گرندپری مکزیک ساعت ۲۲:۳۰ برگزار خواهد شد و شبکه‌ی ورزش نیز به پخش مستقیم این رویداد خواهد پرداخت. اگر به مسابقات اتومبیلرانی علاقه دارید، گرندپری حساس مکزیک را از دست ندهید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات