راس براون: به دلیل بی اعتمادی به وولف و لائودا از مرسدس بنز رفتم

جمعه ۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
راس براون می‌گوید او در اواخر سال ۲۰۱۳ به‌دلیل اینکه نتوانست به توتو وولف و آندریاس نیکولاس لائودا که توسط بخش اشتوتگارت به مدیریت ملحق شده بودند اعتماد کند، مرسدس بنز را ترک کرد.
تبلیغات

براون کسی بود که پس از موفقیتش در فصل ۲۰۰۹ تیمش را به مرسدس بنز فروخت و حالا دلایل قطع همکاری خود را در کتابی با نام Total Competition (که در ۳ نوامبر توسط سایمون و شوستر منتشر شد) شرح می‌دهد.

در ادامه قسمتی از گفتگوی او با آدام پار در زمینه‌ی کارش در این مدت به رشته‌ی تحریر درآمده است.

براون می‌گوید: "آنچه در مرسدس بنز روی داد این بود که تنها افرادی را به من تحمیل کردند که نمی‌توانستم به آن‌ها اعتماد کنم."

"هیچ وقت نتوانستم واقعاً بفهمم که آن‌ها در حال تلاش برای انجام چه کاری هستند. مثلاً نیکی روزی یک موضوعی را به من می‌گفت و بعداً متوجه می‌شدم که نظرش چیز دیگری بوده است."

سپس براون داستان سخنان انتقادی وولف درباره‌ی او در گفتگویی ضبط شده توسط مدیر اسبق فرمول یک، کالین کالز را بازگو کرد.

"بنابراین من با کسانی سر و کار داشتم که اصلاً اعتمادی به آن‌ها نداشتم؛ کسانی درون تیم که در راه رسیدن به اهداف خویش، حقوق من را پایمال کردند."

"بعد در اوایل سال ۲۰۱۳، متوجه شدم که پدی لاو برای ملحق شدن به تیم، قرارداد امضاء کرده است و دیگر در اشتوتگارت کار نمی‌کند. زمانی‌که از توتو و نیکی مسئله را جویا شدم هر کدام دیگری را مقصر دانست. در جلسه‌ای که برای حل و فصل با آن‌ها داشتم هر کدام انگشت اشاره را به سمت دیگری نشانه می‌رفت"

او افزود: "نمی‌توانستم به این افراد اعتماد کنم و هیچ آینده‌ای برای خودم متصور نبودم مگر اینکه به جنگ با آن‌ها می‌رفتم تا آن‌ها را از میان بردارم. هیچ آینده‌ی روشنی با کسانی که نمی‌توان به آن‌ها اعتماد کرد وجود نخواهد داشت."

براون اشاره کرد که هیچ وقت قبلاً در یک سطح ارشد در یک تیم در موقعیتی که جدایی میان افراد باشد، قرار نگرفته بود: "هیچ‌وقت چنین چیزی را تجربه نکرده بودم و شاید به اندازه‌ی کافی درباره‌ی کل پروژه احساس خوبی برای ادامه دادن نداشتم."

براون همچنین می‌گوید او درک نکرد که چرا لائودا و وولف با حفظ سمت، سهام‌داران تیم برکلی نیز هستند.

"من فکر می‌کنم یکی از پیچیده‌ترین مسائل سهام‌دار شدن توتو و نیکی بود که تصمیم جالبی از سوی مرسدس بنز به حساب می‌آمد. واقعاً هیچ‌وقت آن را درک نکردم.

"چشم‌انداز آن‌ها این بود که آن‌ها مدیریتی می‌خواستند که متعهد باشد و به نظر من سهیم کردن آن‌ها باعث می‌شد، کل تیم بیش‌تر به آن‌ها احترام بگذارند. رفته رفته آن‌ها صاحب تیم شدند و بنابراین در ادامه سهام‌دار شدند و پول خود را در جایی سرمایه‌گذاری کردند که خود در آن صاحب نظر بودند. این تمام آن چیزی بود که آن‌ها بدان امیدوار بودند."

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات